36%
  • Terminator 2: Dommedag
    31%
  • Aliens: Det endelige opgør
    14%
  • Titanic
    7%
  • Dybet
    6%
  • The Terminator
    4%
  • Livsfarlig løgn
    1%
  • Piranha 2: The Spawning
    1%

Stemmer i alt: 2551

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#101 BN 14 år siden

Grunden til at T2 virker stærkere på mig end T1 er, at Sarah Connor i T2 er traumatiseret af sine oplevelser (d.v.s. begivenhederne i T1) og sin viden om hvad fremtiden vil bringe. Hospitalsscenerne og hendes tilbagevendende mareridt, samt den i Extended Cut tilføjede drømmescene med Kyle giver filmen større følelsesmæssig slagkraft end T1; intet overgår f.eks. scenen hvor hun kryber sammen på gulvet i rædsel, da den Terminator-robot (Arnold), som er personificeringen af hendes mareridt og traumer, vader ind af døren, bedst som hun er ved at flygte fra hosptalet.

Oveni dette kommer så hendes nye forfølger, som synes endnu vanskeligere at stoppe end hendes forfølger i T1. Og scenerne med Dyson og hans familie (som er endnu bedre i Extended Cut) er ligeledes medrivende på et følelsesmæssigt plan.

T1 er perfekt som den er, men T2 har bare lige lidt mere af alt det gode.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#102 Riqon 14 år siden

bn (101) skrev:
Hospitalsscenerne og hendes tilbagevendende mareridt, samt den i Extended Cut tilføjede drømmescene med Kyle giver filmen større følelsesmæssig slagkraft end T1

Ja, sidstnævnte er nemlig den perfekte scene til at vise os forbindelsen mellem Sarah Connor-waitress og Sarah Connor-badass; den fanger virkelig hendes karakter. Og så klippede de det ud?! (Man kan også spørge på en anden måde: Hvorfor skulle de kyle Kyle ud? :P)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#103 BN 14 år siden

riqon (102) skrev:
Ja, sidstnævnte er nemlig den perfekte scene til at vise os forbindelsen mellem Sarah Connor-waitress og Sarah Connor-badass; den fanger virkelig hendes karakter. Og så klippede de det ud?!

Sådan havde jeg ikke tænkt på det før, men det er faktisk lige netop hvad den gør.

(Man kan også spørge på en anden måde: Hvorfor skulle de kyle Kyle ud? :P)

;-D
Gravatar

#104 evermind 14 år siden

riqon (102) skrev:
Man kan også spørge på en anden måde: Hvorfor skulle de kyle Kyle ud? :P

The Insider, er det dig??? :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#105 Riqon 14 år siden

evermind (104) skrev:
The Insider, er det dig??? :)

Nope, I'm just a fan :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#106 evermind 14 år siden

#105 Jeg kender det; vi er mange, der stadig sukker efter T-shirten ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#107 filmkorn.dk 14 år siden

Hvor mange af jer har set T2 før I så T1?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#108 BN 14 år siden

tournesoller (107) skrev:
Hvor mange af jer har set T2 før I så T1?

Jeg så T1 først.
Gravatar

#109 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg så også T1 først... dengang synes jeg dog den var kedelig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#110 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg så også T1 først og synes at T2 var et habilt actionbrag da jeg så den i biffen i sin tid, men er falmet med tiden.

Det var en af de første BD'ere jeg købte, men den blev også solgt igen efter jeg havde set den. Jeg var i forvejen lunken overfor den og i dag har jeg bestemt ikke behov for at se den igen, som jeg også har skrevet i andre tråde om T2.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: