• Hvem er James Stewart?
    55%
  • Vertigo
    13%
  • Rear Window
    10%
  • It's a Wonderful Life
    10%
  • Mr. Smith Goes to Washington
    3%
  • The Man Who Knew Too Much
    2%
  • The Man Who Shot Liberty Valance
    2%
  • Winchester '73
    1%
  • The Philadelphia Story
    1%
  • Rope
    1%
  • Anden Film
    1%
  • Harvey
    1%
  • Anatomy of a Murder
    0%
  • You Can't Take It with You
    0%

Stemmer i alt: 984

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-jonasgr 15 år siden

Det må være Vertigo som er den bedste film i blandt dette udvalg af fremragende film. It's a Wonderful Life er dog nok den film jeg ville sætte på oftest. Det er jo nærmest den ultimative feel-good film.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#12 filmz-Is 15 år siden

Han er rigtig god i Vertigo. Så det blev Vertigo. :)
Gravatar

#13 Slettet Bruger [3879424426] 15 år siden

Rear Window sniger sig lige ind foran Vertigo på den liste.
Gravatar

#14 Herrguth 15 år siden

Hmmm, det var en svær én.
Jeg har kun set 5 af filmene, og jeg synes at enten "Rear Window" eller "It's a wonderful life" er de bedste. Jeg valgte "It's a wonderful life", som man bare bliver så rørt af hver gang man ser den...

Jeg synes dog også at både "Rope", "Vertigo" og "The man who knew too much" er fine film, men de to andre er dog bedst.
Gravatar

#15 Lethal Injection 15 år siden

Jimmy Stewart er ihvert fald en af de bedste skuespillere nogensinde! Hvorfor er det lige der er så mange der ikke ved hvem han er? :( Anyways, ved ikke rigtig... Its a Wondeful Life og Mr Smith er film der ligger mig meget nær, men jeg bliver nok nød til at sige Vertigo!! :D
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#16 RasmusFL 15 år siden

Jeg har set 'The man who knew too much", "Vertigo" og "Rear Window", og Stewart er uden tvivl en af de dygtigste skuespillere, jeg nogensinde har set i aktion. Af filmene vinder den mesterlige "Rear Window" suverænt, der sammen med "Psycho" og "Shadow of a Doubt" står som de fornemmeste Hitchcock-film i min optik.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#17 Skeloboy 15 år siden

Jeg fryder mig hver gang "hvem er" ligger højst, så kan alle i filmfacister få kaffen i gal hals :)

Har ikke set Rope, Winchester '73, Harvey eller The Philadelphia Story...og det var hård konkurrence mellem Jefferson Smith eller George Bailey...meeen..."You think I'm licked. You all think I'm licked. Well, I'm not licked. And I'm going to stay right here and fight for this lost cause. Even if the room gets filled with lies like these, and the Taylors and all their armies come marching into this place. " vandt...
Gravatar

#18 elwood 15 år siden

I don't drink Coffe...

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#19 BN 15 år siden

Jeg kunne ikke rigtig bestemme mig. Egentlig ville jeg nok vælge enten 'Vertigo' eller 'Rear Window', men da min opfattelse af de fleste andre film på listen er baseret på lidt fjerne barndomsminder (i form af gode oplevelser foran tv-skærmen), føler jeg måske, at jeg retfærdigvis burde gense film som f.eks. 'It's a Wonderful Life', 'The Man Who Shot Liberty Valance' og 'Winchester '73, før jeg lægger mig fast på én bestemt film. ..... Meeeeeen det bliver garanteret en af førnævnte Hitchcock-titler. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#20 database 15 år siden

Vertigo, der ikke blot er hans bedste film, men en af de bedste film nogensinde. Den bliver dog skarpt efterfulgt af Rear Window.

Skriv ny kommentar: