• Hvem er James Stewart?
    55%
  • Vertigo
    13%
  • Rear Window
    10%
  • It's a Wonderful Life
    10%
  • Mr. Smith Goes to Washington
    3%
  • The Man Who Knew Too Much
    2%
  • The Man Who Shot Liberty Valance
    2%
  • Winchester '73
    1%
  • The Philadelphia Story
    1%
  • Rope
    1%
  • Anden Film
    1%
  • Harvey
    1%
  • Anatomy of a Murder
    0%
  • You Can't Take It with You
    0%

Stemmer i alt: 984

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 Spanner 15 år siden

Det er jo ligesom ikke at vide hvem Robert De Niro er og ikke have set nogen af hans film.

Hvis det er højpandet, jamen så lad mig da bare være det.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#42 keitel 15 år siden

# 39 Nu sammenligner jeg bestemt heller ikke James Stewart med Café latte film eliten, se indlæg # 30.

Det er min generelle holdning, jeg synes blot det er plat og snobbet at svine folk til fordi de ikke kender til hele film historien, det er jo ikke alle der er opvokset med alle de gamle film klassikere.
Gravatar

#43 Highland Park 15 år siden

#42: Men du har udtrykt dig negativt om såkaldte "kunstfilm" (hvad pokker du så end mener med det), for derefter i denne tråd at hylde film som f.eks. "Vertigo". Kan du se paradokset?

Desuden er det mindst lige så plat og nedladende at udtale sig negativt om folk, der værdsætter film, du ikke forstår at sætte pris på. Så drop dog håbløst fordomsfulde og snæversynede termer såsom "Café latte film eliten"...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#44 Spanner 15 år siden

Jeg ser ikke nogen, der sviner andre til
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#45 Bony 15 år siden

Jeg har ikke set "Rear Window" endnu (men den er på vej), men "Vertigo" er en af mine absolutte favoritter!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#46 filmz-Bruce 15 år siden

Diskuterer man krige på et krigs forum og 50% svarer "Hvad er anden verdenskrig?", så kan man godt give et incitament med en lægtehammer.

Og James Stewart (peace be upon him) tilhører ikke cafe eliten, men bør tilhøre kategorien almen viden indenfor film. Hvis der var 5% på forum'et (film forum!!!) som IKKE vidste, hvem James Stewart (peace be upon him) var, så var der heller ingen grund til at virke eller være opstemt af en art som ikke indebærer liderlighed.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#47 Skeloboy 15 år siden

#46 - hvis der var 98% der havde svaret det samme, så var der heller ingen grund til at være opstemt;)

Men muligvis det er et filmforum, men det er også en generel side, hvor folk læser anmeldelser af nye film, og ikke som sådan interesserer sig for filmhistorien. Lige pludselig dukker der et navn op i en tråd, der har skrevet en del, som jeg aldrig har set før. Pointen er, at fordi det er et filmforum, behøver folk jo ikke have en interesse for filmhistorien.
Gravatar

#48 filmz-jonasgr 15 år siden

En ting er jo også om man kender ham eller om man blot ikke har set nogle film med ham.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#49 BN 15 år siden

#46 - bruce:

"Hvad er anden verdenskrig?"

Er det ikke den, der kom efter den FØRSTE? Og er det ikke også under den krig der ifølge en lang række historieforfalskere skal have foregået en systematisk udryddelse af 6 millioner jøder? (En forfalskning, som Jonni Hansen siges at have dokumenteret efter et besøg i en kz-lejr, som aldrig har eksisteret.)

Jeg har også hørt tale om, at Anden Verdenskrig er slut, men jeg mangler dokumentation for det, så jeg vil lige kontakte Jonni Hansen en af de nærmeste dage.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#50 filmz-Bruce 15 år siden

#47 Om man interesserer sig for filmhistorien eller ej, så er det stadig min mening, at James Stewart BØR være 1. klasses pensum og at over 50%, som ikke KENDER manden, på et dedikeret filmsite, bør få en opsang som incitament om at komme i gang med at rette op på tilstanden, eller i det mindste VIDE, hvem manden er. Men ok, det kommer ikke bag på mig, bl.a. fordi store dele af de "nye generationer" i dag netop (som bn er inde på) ikke aner hvad Auschwitz er, så hvorfor skulle man tro kendskabet til James Stewart skulle være større. Jo i en ideel verden, men det er denne verden ihvertfald ikke :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: