-
Life of Brian46%
-
The Passion of the Christ17%
-
Jeg kan ikke lide Jesus-film15%
-
Jeg har ikke set en Jesus-film8%
-
Ben-Hur7%
-
The Last Temptation of Christ2%
-
Jesus Christ Superstar2%
-
Jesus of Nazareth1%
-
The Gospel According to St. Matthew1%
-
Anden film1%
-
Godspell0%
-
The Greatest Story Ever Told0%
-
Judas0%
-
The Miracle Maker0%
-
The King of Kings (1927)0%
-
King of Kings (1961)0%
-
The Robe0%
Stemmer i alt: 1290
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 moulder666 10 år siden
Hvad? Har de lavet en bog over filmen?
#12 T. Nielsen 10 år siden
#13 Riqon 10 år siden
Ja, for cirka 2000 år siden.
#14 dslacker 10 år siden
Det skulle måske tro, men den version vi læser PT er højst 1700 år gammel og den er så gu revideret en del gange siden. Og halvdelen af vores nuværende version kan så vidt jeg ved dateres tilbage til for omkring 4000 år siden... hvor diverse myter blev samlet sammen i nogen ruller... ;-)
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
#15 BN 10 år siden
Det er ikke korrekt. De ældste eksisterende afskrifter af de gammeltestamentlige bøger er MINDST 2200 år gamle, idet disse næsten alle (kun Esters Bog mangler) er repræsenteret blandt Dødehavsrullerne, af hvilke de ældste er dateret til mellem år 300 og 200 før vor tidsregning. Og eftersom der netop er tale om afskrifter og der altid gik mange år, før et skrift opnåede almen accept indenfor jødedommen som værende kanonisk, ved man, at de originale skrifter (som man skrev af efter de følgende årtier og århundreder) var af endnu ældre dato.
Både ja og nej. De forskelle eller eventuelle fejl der har sneget sig ind i nogle bibeloversættelser, kan hurtigt opdages ved at gå tilbage til de ældste eksisterende håndskrifter, eksempelvis Dødehavsrullerne (alt efter hvilken bibelsk bog der er tale om).
Det er stort set korrekt. Ca. 3500 år er dog mere præcist.
Alt dette er rent faktuelle eller historiske oplysninger. Noget ganske andet er, om man tror på indholdet af disse skrifter.
#16 BN 10 år siden
#17 Pécuchet 10 år siden
Og hvad så? De kanoniske evangelier kan højest dateres tilbage til 60-100 år efter vor tid.
#18 BN 10 år siden
Det er korrekt at de ældste eksisterende afskrifter af evangelierne har den alder, du der angiver. Vi ved blot ikke præcist hvor mange år forinden originalerne blev skrevet. Afskrifterne begyndte først at blive lavet, når et brev eller evangelium var accepteret som kanonisk blandt de første kristne.
#19 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
#20 Riqon 10 år siden
Som uddannet teolog vil jeg bare sige: Bullshit.
Du får tilsyneladende din viden fra Dan Brown.