• Pirates of the Caribbean-filmene
    43%
  • Fear and Loathing in Las Vegas
    15%
  • Edward Scissorhands
    11%
  • Sweeney Todd
    5%
  • Finding Neverland
    4%
  • Ed Wood
    4%
  • Blow
    4%
  • Donnie Brasco
    4%
  • Anden rolle
    3%
  • Secret Window
    2%
  • What's Eating Gilbert Grape
    2%
  • Dead Man
    2%
  • The Libertine
    0%

Stemmer i alt: 1405

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 tiany 15 år siden

Edward Scissorhands - fantastisk rolle.
Synes han spille godt i Tim Burton filmene
Valar morghulis
Gravatar

#12 lagoni 15 år siden

Jeg er generelt ikke så meget for Depp, men han har da haft et par gode præstationer. Jeg kan ikke rigtig huske Edward Scissorhands og Ed Wood, men mener han er god der. Hvis de ikke var der, stemte jeg nok Finding Neverland, en ret overset præstation han leverer der.

Jack Sparrow-rollen kan jeg så slet ikke klare - fin nok første gang jeg så den første film, men derefter blev han bare lidt kikset, grinagtigt og overdreven. Men jeg ved godt jeg er ret alene med den holdning :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#13 Tylerdurden 15 år siden

Fear and Loathing in Las Vegas er for mig No. 1.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#14 wimmie 15 år siden

Edward Scissorhands :)

Men løbet var tæt mellem flere af filmene - han er nu også genial i Ed Wood. Har af mystiske årsager ikke fået set Fear and Loathing in Las Vegas (shame on me)...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#15 Highland Park 15 år siden

"Edward Scissorhands" selv om det er meget svært at vælge mellem de mange fremragende præstationer. Men jeg vil gerne fremhæve en af hans mere sårbare og afdæmpede præstationer (som fatcat også var inde på).

#14: Kan du så få den set! ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#16 mr gaijin 15 år siden

"Dead man". Jarmusch og Depp er en super kombination.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#17 rockysds 15 år siden

Vaklede lidt mellem "Donnie Brasco" og "Ed Wood", men det blev en stemme på sidstnævnte. Depp er generelt garant for en god præstation, og i "Finding Neverland", "Edward Scissorhands", "Fear and Loathing in Las Vegas" og "Dead Man" er han også på toppen.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#18 Bony 15 år siden

En ret svær poll, eftersom Johnny Depp er en af mine all-time favoritter. Min stemme faldt på "Edward Scissorhands" da den yndefulde excentrisme, er veludført og bliver nærmest en fryd for øjet. Sammenspillet mellem Depp og Burton, er magisk og altid en fornøjelse at være vidne til.

Rollen som J. M. Barrie i "Finding Neverland" bliver spillet med en ægte følelse og så troværdigt leveret, at man ligefrem kæmper med at holde tårerne tilbage. Johnny Depps Oscar-nominering i denne rolle var bestemt velfortjent. Denne rolle kommer derfor på en personlig andenplads over Depps præstationer.

Andre præstationer som, efter min mening, er værd at nævne (eller film som deler tredjepladsen); "Fear And Loathing In Las Vegas"; kemien på skærmen og indlevelsen i rollen er fantastisk. Samspillet mellem Depp og Del Toro slår gnister. "What's Eating Gilbert Grape"; Depp leverer en habil præstation, som dog overskygges en anelse af DiCaprios fornemme præstation. Men ikke desto mindre bliver den godt 'leveret' til beskueren. "Dead Man"; jeg giver mr gaijin ret i at sammensætningen Jarmusch-Depp fungerer fantastisk og giver til sammen denne lille perle. "Dead Man" er stadig en af Jarmuschs absolut bedste efter min mening.

Boblere (eller film som deler fjerdepladsen): Cry-Baby og Pirates-trilogien. Pirates-rollen er sjov, men bliver en anelse påklistret (læs. irriterende) i tre'eren og bliver herefter nærmest pinlig. Allerede begyndende irritation ved to'eren i serien. Et'eren står stadig som kronen på værket, både hvad angår film og Depps præstation. Man kan dog, synes jeg, ikke helt komme udenom at Depp spiller sin fuldemands-rolle som excentrisk pirat, rigtig godt. "Donnie Brasco"; Depp med en prominent makker ved sin side. Klarer rollen superb. Film som "Benny & June" og "Arizona Dream" viser måske ikke direkte pragteksempler på Depps kunnen og gøren foran et kamera, men ikke desto mindre vil de nu altid have en speciel plads i mit hjerte som værende yderst virkningsfulde og med gode skuespilspræstationer fra Depps side. Kan især godt lide den lidt skæve kærligheds historie vi finder i førstnævnte. Det er dog et godt stykke tid siden at jeg har set begge to, så måske der skulle et snarligt gensyn til, og så derefter se om de stadig kunne holde den specielle plads der var gemt til dem.

Hans rolle i "The Libertine" er slet ikke nævneværdig efter min mening. Den film var en slem skuffelse. Hans rolle i "A Nightmare On Elm Street" er desuden heller ikke værd at nævne. Man må indse at stjernefrøet endnu ikke helt var udklækket dengang. Det kom først senere. :)

Hold da op, en smøre der blev sendt afsted. Jeg må nu også indrømme at vi her i hustanden er trofaste fans af Depp og har samtlige titler han har været med i. Dog ikke tv-serierne "Hotel" og "Lady Blue" og den ikke-tilgængelige "Slow Burn". Men jeg tror nu alligevel ikke at jeg er gået glip af det helt store der. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#19 Zabriskie 15 år siden

Jeg forener mig med de andre to procent der stemte Dead Man
Le temps détruit tout
Gravatar

#20 Lady Arwen 15 år siden

Synes at Johnny Depp er fantastisk og vidste ikke hvad jeg skulle stemme men sagde Edward Scissorhands synes at den film er fantastisk og at det er den første rolle (af mange) hvor han viser hvad han kan.... Men Donnie Brasco, Benny and Joon(der ikke er nævnt), Pirates (det er sgu ham der bærer de film) og i mange andre af hans film giver han nogle fantastiske præstationer.
Kan ikke vente til Alice in Wonderland og Public Enemies!!
Doctor Who <3

Skriv ny kommentar: