• "Leon"
    45%
  • "Den femte element"
    41%
  • "Nikita"
    5%
  • "The Big Blue"
    5%
  • Anden film
    2%
  • "Arthur og Minimoyserne"
    1%
  • "Subway"
    1%
  • "Den sidste kamp"
    0%
  • "Angel-A"
    0%

Stemmer i alt: 1194

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 fatcat 17 år siden

Av - den var svær - men endte med "Leon" - primært pga. directors cut udgaven - hvor samspillet mellem Jean Reno og Portman er væsentligt udbygget.
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#2 tiany 17 år siden

uhhh - en af de polls jeg har haft sværest ved, kan virkelig godt lide luc besson.
Endte med Leon skarpt forfulgt af the big blue og nikita
Valar morghulis
Gravatar

#3 HonoDelLoce 17 år siden

Det blev også en Leon herfra.. I feel no further explanation is needed ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 dolphinfriendly 17 år siden

En ret nem poll - "The Big Blue".

Gravatar

#5 chandler75 17 år siden

"Den sidste kamp" ("Le Dernier combat").

Jeg kan meget godt lide både "Leon" og "Nikita", men synes, de andre har for meget Hollywood-overflade over sig.

"Le Dernier combat" - hans første film - har derimod en dejlig grum undergrundsstemning. Filmen er 99 % uden nogen form for tale, og foregår i et postapokalyptisk landskab, hvor krigeren The Brute (Jean Reno) forsøger at få adgang til en mystisk bygning, der bevogtes af en doktor.

Meget stramt fortalt lille film, der benytter mange af de teknikker og kameraføring, som Besson bl.a. er blevet kendt på.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 Åkepool 17 år siden

Ville ha' stemt "Subway", men synes egentlig at det er for længe siden jeg har set den, til at jeg helt kan sige om den er så god som jeg husker. Så det blev en kamp mellem "Leon" og "Det femte element" og stemmen faldt til den sidste.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#7 rauhe 17 år siden

Jeg syntes faktisk at Leon i Editors Cut var ret kedelig og langtrukken. Hvad synes i?
Leon i biograf udgaven fik derimod min stemme.
Gravatar

#8 Patriarch 17 år siden

Kan ikke specielt lide hans film... Men det blev Leon som er rigtig god.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#9 Collateral 17 år siden

Vælger udfra at have set Nikita, Leon og Det femte element. Syntes Det femte element er en fed fed action film. Men nogle seje skuespillere. Top underholdning. Ikke specielt originalt historie mæssigt. Men omgivelserne i filmen er bestemt interessante.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10 elwood 17 år siden

Leon er nok mit valg, men for satan jeg kan ikke gøre fro det jeg har en svaghed for Taxi filmene, dem kan jeg godt nok more mig herligt over, hvis vi lige se bort fra den forfærdelige 3'er.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: