• Qui Gon Jin og Obi Wan vs. Darth Maul (Den usynlige fjende)
    20%
  • Anakin vs. Obi Wan (Sith-fyrsternes hævn)
    16%
  • Luke Skywalker vs. Darth Vader (Jedi-ridderen vender tilbage)
    15%
  • Luke Skywalker vs. Darth Vader (Imperiet slår igen)
    14%
  • Yoda vs. Darth Sidious (Sith-fyrsternes hævn)
    10%
  • Anakin, Obi Wan og Yoda vs. Count Dokuu (Klonernes angreb)
    7%
  • Jeg kan ikke lide Star Wars
    5%
  • Obi Wan vs. Darth Vader (Stjernekrigen)
    5%
  • Ved ikke
    4%
  • Obi Wan vs. General Grievous (Sith-fyrsternes hævn)
    3%

Stemmer i alt: 2729

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Therien 12 år siden

Læg dertil at duellen har det klart fedeste soundtrack lagt over sig, and we have a winner.

Yeah det skulle man tro, men det er ikke alene uklart men også helt forkert! Jedi har det bedste soundtrack, den bedste optakt, det bedste klimaks, de bedste skurke og den finder sted i en langt bedere film.. Her er tilmed ingen latterlige laserdøre, og den bliver ikke afbrudt af en masse hujen fra unge Ani, men af Han Solo.

I falder for den "moderne" koreografi - that is it, cut and dry.
Gravatar

#22 SiniSael 12 år siden

jojo - jeg kan skam godt lide klassiskerne - de oprindelig biograf udgaver - dem jeg så som barn i tv'et - der var oldschool, Han Solo skød først, oprindelige farver på lyssværd.

Så besluttede emo-barnet at lave nye så skulle vi trækkes igennem special editions, med nye scener - 8 sek længere end de forrige blah blah OGSÅ kom episodes 1 O.O

Jojo de hedder vist stadig Star Wars - men unægtelig en solid historie nede under som bliver fucket up af bling bling, jar jar også Lucas som tror han stadig kan forbedre KLASSISKERE!!!
Gravatar

#23 Hjulben 12 år siden

Det står imellem episode 5 eller 6...
En sjov lille video til folk der synes om episode 1 ;)

"Meeb meeb"
Gravatar

#24 Patriarch 12 år siden

Det er sgu lidt deprimerende at se resultatet af denne poll. For satan da. Jeg kunne måske også havde valgt én af de to øverste hvis ikke jeg lige havde genset filmene. De gamle dueller (og film naturligvis) har bare så meget mere nerve og drama. Der er noget på spil og det er farligt. Ægte kamp, ikke ballet.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#25 Patriarch 12 år siden

Hjulben (23) skrev:
Det står imellem episode 5 eller 6...
En sjov lille video til folk der synes om episode 1 ;)

LOOOOOL! Præcis.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#26 TigonIII 12 år siden

Obi Wan vs. Darth Vader (Stjernekrigen) - Sikke en pensionistkamp, de står jo bare og prikker til hinandens sværd og så giver den ene op og forsvinder.

Ej seriøst nu, synes altid at jeg kunne forestille mig nogle vilde lyssværds kampe, så derfor var jeg ikke så betaget af de gamle, men de nye med Darth Maul og Yoda der flyver rundt via akrobatik, syntes jeg bare gjorde det mere dynamisk og energisk.

Synes faktisk at CGI kampen i Intro cinematic'en i Star Wars: The Old Republic var ret fed.
Gravatar

#27 MystiskeMox 12 år siden

Som Thomas i #2'eren

1. Kampen til sidst i 6'eren mellem Luke, Vader og Sidious slår alt andet. Den er ikke så moderne og atletisk som i de nyere film, men den er langt mere medrivende og spændende end alle andre kampe. Opgøret vi havde ventet på i tre film og så får man det endelig. Det mest fantastiske øjeblik i Star Wars sagaen.

2. Jeg var ikke så skræmt som Thomas da Vader afslørede at han var far til Luke i 5'eren, men ufattelig overrasket og jeg kan tydelig huske øjeblikket. Kunne det virkelig være rigtig, det var jo Vader som havde slået Lukes fra ihjel........

Fedt at se Yoda i kamp mod Count Duko i 2éren, det var jo mesteren vi så i aktion for første gang. Også godt at se ham igen mod Sidious i 3'eren, jeg havde dog formodet at han ville vinde over Sidious.

Den værste kamp er klart Anakin mod Obi-Wan i 3'eren. På det tidspunkt var Anakin (nu Vader) laaaangt mere magtfuld end Obi-Wan. Tidligere havde han let ordnet Count Duko, som så endda meget let gjorde det af med Obi-Wan. Og Anakins kraft var steget siden. Kampen burde have kommet før Anakin havde opnået så stor magt, hvis Obi-Wan skulle vinde. Den mest utroværdige kamp i hele sagaen og eneste kamp jeg ikke synes om i Star Wars. Og så er det lige meget at Anakin var oppe imod sin læremester og han måske var lidt uligevægtig. Hvis der havde været nogen logik i styrkeforholdet så havde Anakin lynhurtigt gjort det af med Obi-Wan.
Gravatar

#28 Richard Burton 12 år siden

Duellen i Jardin du Luxembourg.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#29 MMB 12 år siden

MystiskeMox (27) skrev:

Den værste kamp er klart Anakin mod Obi-Wan i 3'eren. På det tidspunkt var Anakin (nu Vader) laaaangt mere magtfuld end Obi-Wan. Tidligere havde han let ordnet Count Duko, som så endda meget let gjorde det af med Obi-Wan. Og Anakins kraft var steget siden. Kampen burde have kommet før Anakin havde opnået så stor magt, hvis Obi-Wan skulle vinde. Den mest utroværdige kamp i hele sagaen og eneste kamp jeg ikke synes om i Star Wars. Og så er det lige meget at Anakin var oppe imod sin læremester og han måske var lidt uligevægtig. Hvis der havde været nogen logik i styrkeforholdet så havde Anakin lynhurtigt gjort det af med Obi-Wan.

Ret uenig. Selvfølgelig var Anakin stærkere end Obi-Wan på daværende tidspunkt, men det er jo Anakins utålmodighed og ubalance, der gør, at han fejler og dermed taber duellen. På råstyrke er Anakin klart bedst, men Obi-Wan nappede ham på erfaringen og kløgtigheden.

Ja, den duel fik min stemme, men der er mange fantastiske dueller.
Gravatar

#30 MystiskeMox 12 år siden

Når Duko ordner Obi-Wan på få sekunder så ville Anakin kunne gøre det samme eller i hvert fald let kunne besejre ham. Og han er endda blevet endnu mere magtfuld end da han let nakkede Duko. Så for mig giver det ingen mening - kløgt og erfaringen ville slet ikke kunne gøre det op for den manglende styrke på det tidspunkt de mødes. Fair nok at du og andre synes noget andet, men hvor jeg dog hadede den kamp, fordi jeg synes den var så latterlig i forhold til hvad vi vidste om deres power og styrke.

Skriv ny kommentar: