• Qui Gon Jin og Obi Wan vs. Darth Maul (Den usynlige fjende)
    20%
  • Anakin vs. Obi Wan (Sith-fyrsternes hævn)
    16%
  • Luke Skywalker vs. Darth Vader (Jedi-ridderen vender tilbage)
    15%
  • Luke Skywalker vs. Darth Vader (Imperiet slår igen)
    14%
  • Yoda vs. Darth Sidious (Sith-fyrsternes hævn)
    10%
  • Anakin, Obi Wan og Yoda vs. Count Dokuu (Klonernes angreb)
    7%
  • Jeg kan ikke lide Star Wars
    5%
  • Obi Wan vs. Darth Vader (Stjernekrigen)
    5%
  • Ved ikke
    4%
  • Obi Wan vs. General Grievous (Sith-fyrsternes hævn)
    3%

Stemmer i alt: 2729

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Riqon 12 år siden

Imperiet slår igen-finalen, selvfølgelig.
Uden den finale var Star Wars jo nul og niks.
Hvorfor ligger den ikke nr. 1?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#32 Léon 12 år siden

Luke Skywalker vs. Darth Vader fra Jedi. Man kan virkle se nogle følelser og en indre kamp i Luke. Virkelig fed lightsaber kamp scene. Kan virkelig godt lide den lidt primitive måde den er udført på, uden alt det dans.
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#33 Business Monkey 12 år siden

Zombi (8) skrev:
Selvom jeg holder langt mere af den originale trilogi, må jeg indrømme at lyssværdskampem med Qui Gon Jin og Obi Wan mod Darth Maul står som en af seriens absolut stærkeste, så den fik faktisk min stemme.

At jeg så på stort set samtlige andre punkter ser den nye trilogi som et makværk er en anden diskussion. ;P

+1

Et lille spørgsmål til alle dem der bruger betegnelserne 'ballet' og 'dans' nedladende i filmisk sammenhæng...
Hvorfor er det dårligt at stræbe mod en koreograferet, intens sværdkamp der benytter store, hurtige og balancerede bevægelser, der endda accompagnieres lydligt til duelmusik og visuelt til afbalancerede, rytmiske skift ind og ud fra totaler?

Og så en lille indskydelse ift. at vi ser fuldt trænede jediriddere i lysværdskamp, for jeg ser det som ret åbenlyst at de alle gør brug af kraften i deres fysiske sværdkamp, og det passer fint med at sværene ikke nødvendigvis skal svinge der hvor de rammer dødeligt, da deres manipulation af kraften kunne jo netop være skyld i disse 'afbøjninger'.

Alt dette giver en jo en meget finpudset kamp, men som fint også holder en narrativ, emotionelt fremkaldende stemning oppe uden nødvendigvis at skulle vende tilbage til narrative elementer gennem replikker og referencer til historien (som jo i prequelsne alligvel er horribel...)

Scenen fra Jedi er jo ift. hele filmen langt bedre (også pga. relevante krydsklip i modsætning til Episode I) men afstemningen handler om bedste kamp, ikke scene som sådan.
Gravatar

#34 BN 12 år siden

Obi-Wan og Qui-Gon mod Darth Maul
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#35 Hr. Nielsen 12 år siden

SIR Ridley Scott (28) skrev:
Duellen i Jardin du Luxembourg.
Men den er jo ren ballet:-D Men for pokker jeg har altid elsket den duel og en af dem 'vi' som børn har moret os mest over og efterlignet oftest, når vi legede eventyrlege af den slags (og det gjorde 'vi' ret ofte). Håber dæleme snart de fatter de skal udgive den på BD!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#36 Kruse 12 år siden

Business Monkey (33) skrev:
Scenen fra Jedi er jo ift. hele filmen langt bedre (også pga. relevante krydsklip i modsætning til Episode I) men afstemningen handler om bedste kamp, ikke scene som sådan.

Men hvis man slet ikke har noget investeret i de kæmpende karakterer, og derved ikke føler at der er noget på spil, så er det svært at blive revet med af hvilken som helst kampscene.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#37 Riqon 12 år siden

Jeg foretrækker duellen i Black Swan.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#38 Hr. Nielsen 12 år siden

Kruse (36) skrev:
Men hvis man slet ikke har noget investeret i de kæmpende karakterer, og derved ikke føler at der er noget på spil, så er det svært at blive revet med af hvilken som helst kampscene.
Præcis, vi er jo ikke ude i at bedømme rent teknisk, hvordan de svinger sammen. Det er altså ikke vild med dans det her:-D
Gravatar

#39 Business Monkey 12 år siden

Kruse (36) skrev:

Inden vi relativiserer alt, så vil jeg vove at påstå, at en kampscene samlet set er lang nok i sig selv til at etablere en form for indlevelse vi kan bedømme den ud fra... :D

Riqon (37) skrev:

Hehe, men spøg til side, hvorfor kan en kampscene ikke være koreograferet som i Episode I og samtidigt være spændende og følelsesladet?

Thomas E. Nielsen (38) skrev:
Præcis, vi er jo ikke ude i at bedømme rent teknisk, hvordan de svinger sammen. Det er altså ikke vild med dans det her:-D

Igen en reference til dans (og en der faktisk er i strid med dit eget argument her, idet folk netop ser vild med dans for at se karaktererne i de omgivelser...)
Gravatar

#40 Hr. Nielsen 12 år siden

Riqon (37) skrev:
Er vi ude i den nyere film, eller den gamle piratfilm?

Skriv ny kommentar: