• "The Matrix"
    74%
  • "The Matrix Revolutions"
    10%
  • What is The Matrix?
    8%
  • "The Matrix Reloaded"
    8%

Stemmer i alt: 1099

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-Wacker 21 år siden

Bedste soundtrack. det er fra revolutions. har lige anskaffet mig det.. feeedt
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#12 El vez 21 år siden

#6 / #10

Uanset hvor indviklet (eeh nej?) man synes historien er i revolutions, ændrer det ikke på at det filmisk er en kedelig og langstrakt foretagende. Ja, den afslutter trilogien, men den historie kunne være blevet fortalt meget mere spændende uden tåbelige dialog og alt for lange actionsekvenser.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#13 El Capitan 21 år siden

Men 55 ud af 68 på 1'eren...

Det er sgu fair nok...
Gravatar

#14 inflector 21 år siden

#12 korrekt :=)
Ikke fordi jeg flipper specielt meget ud og historien, men jeg syntes den er dårligt fortalt og fuld af huller. Derfor kan man måske godt mene, at den er en smule kompliceret at få et overblik over. Men ellers er vi 100% enige.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#15 Skobbolop 21 år siden

#7 måske er effekterne i Revolutions bedre end de 2 første film.. måske ikke.. men jeg synes da at de bliver meget bedre brugt i 1'eren og 2'eren.. (effekterne, that is)..
meget federe action sekvenser i 1'eren og 2'eren..

action sekvenserne er måske flotte i 3'eren, men som allerede nævnt, så er de for lange..

#16 coolflash 21 år siden

1´eren er uden nogen som helst tvivl den absolut bedste på alle områder imo. Der er en perfekt harmoni mellem storyline, effekter, skuespillere og manus. Man bliver ikke pumpet op med action som i 2´eren, så man til sidst bliver relativt immun overfor når Neo og hans gæve venner svinger lemmerne.

1´eren besider derudover en LÆKKER dybde med utroligt mange "lag". Fra eksistentialisme til Decartes, samfunds-kritik, osv.

Det som gør Reloaded og Revolutions anderledes, og nok også er hovedoversagen til at de aldrig kunne leve op til 1´eren i de fleste folks øjne er, at vi i de to sidste film bliver ført bag ved et slags "uvidenhedens slør" (som blev bygget op på fornem vis i 1´eren). Vi SER Zion, Zero One, osv. Universet bliver afmystificeret. Glansen ved det ukendte falmer. Dette medfører jo så selvf. at nogle folk bliver skuffede. Ved fra mig selv, at jeg havde opbygget min egen udgave af "The Real World". Min fantasis udgave af Zion var langt væk fra den jeg så i filmen f.eks. Heh, 2+3 var jo egentlig dømt til at få kritik allerede inden de blev til - hvis der er nogen der kan følge mig?? =)

Men, på trods af de delte meninger, vil jeg alligevel sige, at 3´eren var ret god. Den var hvad jeg kunne forvente efter at have set 2´eren. Jo, The Siege of Zion kunne have været kortere. Jo, der er løse ender. Og jo, der er megen snak uden den store filosofiske substans. Men, jeg blev alligevel underholdt. Specielt under regn-scenen. 2´eren havde jeg heller ik det store imod. Men som førnævnt slog den desværre ligsom mystikken ved Mareix-universet lidt af led.

Animatrix er ikke nævnt, men synes faktisk den kommer ind som nr. 2 på min rangliste.... Den besider også en god del tyngde imo.
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#17 El Capitan 21 år siden

Right on Bro... Men for mig, lidt for meget Fancy Pancy snak i dit indlæg...

Og med risiko for at lyde dum, Hvem fanden er decartes....

Men ellers Right on....
---------------------------
Gravatar

#18 El vez 21 år siden

Fransk filosof. Manden der kom frem til 'Jeg tænker, derfor er jeg'. Mange grundlæggende temaer i Matrix er inspireret af Decartes.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#19 coolflash 21 år siden

#17 - René Decartes er en tysk filosof (rationalist og matematiker) fra starten af 1600-tallet Han var et individ som bl.a. satte et stort spørgsmålstegn ved vores eksistens. Hvis man læser hans teorier ville man kunne se ting som kan passe ret godt med The Matrix.

HAHA! Fancy Pancy snak?? Jeg skriver som jeg lyster. Hvis det ikke falder i din smag, er jeg da ked af det på dine vejne. Men, har ik de store intentioner om at ommodellere mine skrivevaner... :)

Synes personligt det er laaangt federe at læse et indlæg der er litterært udfordrende. But that´s just me...
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#20 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Hedder han ikke Descartes.. eller er det bare mig?
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..

Skriv ny kommentar: