• Alien
    39%
  • Jurassic Park
    14%
  • Dødens gab
    5%
  • The Thing (1982)
    5%
  • Pans Labyrint
    5%
  • Pacific Rim
    5%
  • Cloverfield
    5%
  • 28 Days Later
    3%
  • World War Z
    3%
  • Gremlins
    2%
  • Anden film
    2%
  • Super 8
    2%
  • A Nightmare on Elm Street (1984)
    2%
  • Reptilicus
    1%
  • Gojira (1954)
    1%
  • Troldjægeren
    1%
  • King Kong (2005)
    1%
  • Dawn of the Dead (1978)
    1%
  • Nosferatu (1922)
    1%
  • King Kong (1933)
    1%
  • Frankenstein (1931)
    0%
  • Night of the Living Dead (1968)
    0%
  • The Host (2006)
    0%

Stemmer i alt: 1859

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 T. Nielsen 10 år siden

#6 Totalt skæv så?
Baby, it's cold outside
Gravatar

#12 Kruse 10 år siden

Den var svær. For mig stod den mellem "Alien" og "Frankenstein", som begge er fuldstændigt fantastiske film. I sidste ende faldt min stemme på "Alien".
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13 Giraffen 10 år siden

Min stemme går til filmen med følgende replik: "You gotta be fucking kidding". En af de bedste reaktioner på film.

Men den kunne ligeså godt have gået til "Dødens Gab" eller "Alien", men jeg tænkte at de nok ville få rigeligt af stemmer, så jeg stemte i stedet på kult-favoritten. Selvom "Dødens Gab" nok er den endelige favorit når alt kommer til alt.
Gravatar

#14 Dolle19 10 år siden

Der mangler helt klart Predator 1987
Nightmare on elm street fik min stemme.
(Movie Geek Nr.1)
(Freddator All the way.)
Gravatar

#15 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg gider ikke tænke over "Anden film" muligheden, så jeg siger bare The Thing.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16 Siriak 10 år siden

Jeg ved godt at Godzilla (2014) først lige er udkommet idag, men derfor kunne man vel godt inkludere den på listen? Altså hvis folk kom hjem fra biografen og så denne afstemning, så virker det besynderligt at den ikke er på. Jeg så selv filmen tidligere idag, og var vældig godt underholdt. Den overgår mange af dem på listen..
Gravatar

#17 Lord Beef Jerky 10 år siden

#16 jeg kan nu kun tælle 3, som den overgår.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18 Jach 10 år siden

Mikkel Abel (3) skrev:
"A monster is any creature, usually found in legends or horror fiction, that is often hideous and may produce fear or physical harm by its appearance and/or its actions. The word "monster" derives from Latin monstrum, an aberrant occurrence, usually biological, that was taken as a sign that something was wrong within the natural order". Fra Wiki.

Ja, men for mig vil jeg sige at monstret/monstrerne skal være store for at det er en dissideret monster film.
Så King Kong og Godzilla er klassikere der, mens vampyrer og zombier har skabt sin egen genre og rumvæsener kan proppes ind i alt. Freddy er derimod en slasher figur og er en af klassikerne i slasher genren.

Er nok forskellen om det er en monster film eller film med monstre. King Kong og Godzilla fokusere på titel figuren og er i monster film (ental), mens de andre er kendt for at fokusere på et par til grupper af slagsen og passer heller ikke altid til beskrivelsen af et monster.

Slasher figurer startede med at være mini versionen af monsterfilm, men er nu faktisk mere komisk end skræmmende.
"Game over man, game over"
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
Gravatar

#19 MadMartigan 10 år siden

Hvordan kan Jaws være så langt nede, det er da klart den bedste film på listen!!!
I'm your huckleberry...
Gravatar

#20 Lord Beef Jerky 10 år siden

Sjældent er jeg enig med Jach, men jeg er enig med essensen af hans indlæg. Ingen tvivl om at det er monstre, der er med i de nævnte film, men begrebet "monsterfilm" dækker over noget andet. Tilbage i 50'erne sprøjtede det ud med en masse af slagsen, og her var det alt fra blæksprutter til fantasivæsener i kæmpeformat. En ting var dog det samme i disse film - monstrene var i kæmpeformat og elskede at smadre byer.

Skriv ny kommentar: