• Alien
    39%
  • Jurassic Park
    14%
  • Dødens gab
    5%
  • The Thing (1982)
    5%
  • Pans Labyrint
    5%
  • Pacific Rim
    5%
  • Cloverfield
    5%
  • 28 Days Later
    3%
  • World War Z
    3%
  • Gremlins
    2%
  • Anden film
    2%
  • Super 8
    2%
  • A Nightmare on Elm Street (1984)
    2%
  • Reptilicus
    1%
  • Gojira (1954)
    1%
  • Troldjægeren
    1%
  • King Kong (2005)
    1%
  • Dawn of the Dead (1978)
    1%
  • Nosferatu (1922)
    1%
  • King Kong (1933)
    1%
  • Frankenstein (1931)
    0%
  • Night of the Living Dead (1968)
    0%
  • The Host (2006)
    0%

Stemmer i alt: 1859

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 Slettet Bruger [680529668] 10 år siden

Måske kan nogle af jer monstre-eksperter anbefale nogle Godzilla-film? Så vidt jeg kan spotte, er de fleste på Netflix de amerikaniserede udgaver af de japanske film.

Hvilke bør man se og kan man finde dem på dvd/blu-ray til en fornuftig pris? :)
Gravatar

#42 Thomsen 10 år siden

Der kommer jeg til kort, må jeg indrømme. Jeg har godt nok set en lang række af dem som barn på tysk tv, men jeg kan ikke rigtigt skelne dem fra hinanden mere. Den eneste, jeg har, er Criterions udgave af den første, hvor begge versioner er med.
Gravatar

#43 rammy 10 år siden

bruno (41) skrev:
Måske kan nogle af jer monstre-eksperter anbefale nogle Godzilla-film? Så vidt jeg kan spotte, er de fleste på Netflix de amerikaniserede udgaver af de japanske film.

Hvilke bør man se og kan man finde dem på dvd/blu-ray til en fornuftig pris? :)

Kig her: http://www.dahf.dk/viewtopic.php?f=16&t=44074
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#44 nwinther 10 år siden

Jeg stemte på "Night of the Living Dead" og det var et svært valg ift. Alien.

Også jeg var noget i tvivl om, om zombier er monstre. Jeg valgte NotLD fordi jeg mener det er en genreskabende film med en helt fantastisk slutning. Men det er neck-and-neck med Alien som også er genreskabende og et fantastisk univers, omend slutningen ikke er helt på højde med NotLD.

Ingen af de andre film kommer i nærheden, måske med undtagelse af Nosferatu, men det er mere historiens vingesus, end fordi filmen holder i dag.
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#45 Slettet Bruger [680529668] 10 år siden

#43 -

Takker, har du evt. noget info om dvd-udgivelser? Jeg kan se, at en stor del af dem, ikke er kommet i en engelsk-venlig udgave, men det kunne jo være, at man kunne finde dem på dvd i stedet. :)
Gravatar

#46 rammy 10 år siden

bruno (45) skrev:
#43 -

Takker, har du evt. noget info om dvd-udgivelser? Jeg kan se, at en stor del af dem, ikke er kommet i en engelsk-venlig udgave, men det kunne jo være, at man kunne finde dem på dvd i stedet. :)

Nej, det har jeg ikke. Men jeg har heller ikke søgt på DVD-udgivelser, så måske er de derude.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#47 MOVIE1000 10 år siden

bruno (45) skrev:
#43 -

Jeg har en Godzilla boks med 6 af de japanske film i med dansk cover, tror det er denne her http://www.recycleit.dk/film-spil/godzilla-box-6-d...

Ellers prøv en brugt/bytte butik.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#48 rammy 10 år siden

Gravatar

#49 Slettet Bruger [680529668] 10 år siden

#47/48 -

Takker, mine herrer. :)

M1K - hvordan er kvaliteten på dem?
Gravatar

#50 MOVIE1000 10 år siden

bruno (49) skrev:
#47/48 -

Takker, mine herrer. :)

M1K - hvordan er kvaliteten på dem?

Har lige smækket den første i afspilleren for at se. Det ligner bare en overspillet VHS, med 2.1 japansk lyd. Ekstra materiale er ikke noget at prale af, der er talent files, trailer og Bambi meets Godzilla, som er lidt sjov

Tror at det er noget ala det samme som er på de 5 andre disk.

Synes de er ret spøjse, ufrivillig komisk en gang imellem, og effekterne er i den grad forældet, dog får man en masse Godzilla og tjuh bang monstre action for pengene.

En guilty pleasure fra mig: Reptilicus ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: