• Alien
    39%
  • Jurassic Park
    14%
  • Dødens gab
    5%
  • The Thing (1982)
    5%
  • Pans Labyrint
    5%
  • Pacific Rim
    5%
  • Cloverfield
    5%
  • 28 Days Later
    3%
  • World War Z
    3%
  • Gremlins
    2%
  • Anden film
    2%
  • Super 8
    2%
  • A Nightmare on Elm Street (1984)
    2%
  • Reptilicus
    1%
  • Gojira (1954)
    1%
  • Troldjægeren
    1%
  • King Kong (2005)
    1%
  • Dawn of the Dead (1978)
    1%
  • Nosferatu (1922)
    1%
  • King Kong (1933)
    1%
  • Frankenstein (1931)
    0%
  • Night of the Living Dead (1968)
    0%
  • The Host (2006)
    0%

Stemmer i alt: 1859

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Slettet Bruger [680529668] 10 år siden

Aight, takker for hjælpen. :)
Gravatar

#52 Slettet Bruger [680529668] 10 år siden

Jeg fandt i øvrigt denne liste: http://www.scifinow.co.uk/top-tens/top-10-best-god...

Den gav også nogle hints til hvilke dvdudgivelser, man evt. kunne købe.

Toho Kingdom har åbenbart udgivet nogle acceptable udgaver af Godzilla-filmene på dvd, hvor det japanske lydspor også er inkluderet og BFI har udgivet en god udgave af den første film, hvis man ikke lige ligger inde med en region A blu-ray-afspiller og har lyst til at give en god portion penge for en Criterion.

Jeg har nappet de tre første på listen og ta'r den derfra. :D
Gravatar

#53 Thomsen 10 år siden

Vedr. hele diskussionen om, hvad et monster er, om vampyrer og zombier er monstre osv., så kan jeg varmt anbefale denne lille bog (det er nærmest et hæfte):

http://da.unipress.dk/udgivelser/m/monstre/

Den koster kun 40,- (inkl. e-bog, eller 30,- for e-bogen alene). Man skal ikke lade sig narre af, at den er udgivet af et universitetsforlag. Den er skrevet, så alle kan forstå det, og når godt rundt om, hvad et monster er, hvorfor vi generelt er fascineret af monstre, og hvorfor et par bestemte monstertyper bliver ved med at vende tilbage.
Gravatar

#54 Slettet Bruger [680529668] 10 år siden

#53 -

Den er hermed købt i e-bogsformat, den må jeg lige checke i weekenden. :)
Gravatar

#55 jowill 10 år siden

Er 28 Days Later en monsterfilm? Troede det var en zombiefilm, selvom det ikke engang er zombier
Gravatar

#56 Lord Beef Jerky 10 år siden

Derp dwerpi derp derb!!!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#57 Nagash 10 år siden

Tyler Durden (25) skrev:
Klart det bedste monster: King Kong

Klart bedste monsterfilm: Alien

Og nej... en stor haj er ikke et monster. Det er bare en stor skræmmende fisk.

Du har ret i, at det ikke er et monster, men det er dælme ikke en fisk heller. Fisk lægger æg, det gør en haj ikke. En haj er et pattedyr ;)

Angående vampyrer og zombier, så mener jeg heller ikke det er monstre. Det er vel undeads eller udøde om man vil.
Gravatar

#58 Thomsen 10 år siden

jowill (55) skrev:
Er 28 Days Later en monsterfilm? Troede det var en zombiefilm, selvom det ikke engang er zombier

Zombier er også monstre.

Gravatar

#59 Thomsen 10 år siden

Nagash (57) skrev:

Du har ret i, at det ikke er et monster, men det er dælme ikke en fisk heller. Fisk lægger æg, det gør en haj ikke. En haj er et pattedyr ;)

Nogle hajer lægger æg.

Og selvfølgelig kan Jaws ses som et monster, jf. de typiske monstertræk nævnt længere oppe.

Nagash (57) skrev:

Angående vampyrer og zombier, så mener jeg heller ikke det er monstre. Det er vel undeads eller udøde om man vil.

Så må du komme med din definition på et monster.
Gravatar

#60 Nagash 10 år siden

#59 - Men Jaws er en hvidhaj, ikke? Og de lægger bestemt ikke æg :-)

Min definition af et monster, er i hvert fald ikke en humanoid. Måske hvis det er en krydsning mellem menneskeskikkelse og et andet dyr eller væsen.
Jeg mener så I øvrigt heller ikke, at Jurassic Park er en monsterfilm. Dinosaurer er forhistoriske dyr, ikke fantasidyr (med mindre du spørger en fanatisk kristen, selvfølgelig).

Skriv ny kommentar: