• Der Untergang
    59%
  • De andres liv
    16%
  • Good Bye, Lenin!
    7%
  • Lola
    4%
  • Baader Meinhof Komplekset
    4%
  • Anden film
    3%
  • Napola
    3%
  • Bølgen
    2%
  • Sophie Scholl - De sidste dage
    1%
  • Requiem
    1%
  • The Edukators
    0%
  • På himlens kant
    0%

Stemmer i alt: 1127

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Steffan Rasmussen 15 år siden

De andres Liv.

Var i sin tid i Biffen og se Pan's Labyrint. Da vi kom ud derfra, kiggede vi på hinanden, og spurgte "Hvordan kunne den undgå at vinde Oscaren?" Da jeg så så De andres Liv en 3 måneder senere "Nårh ... derfor".
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#22 rockysds 15 år siden

Det blev "Der Untergang" foran "Das Leben der Anderen" og "Lola Rennt". Tre suverænt gode film.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#23 Skeloboy 15 år siden

Stemte anden, men kom egentlig i tanke om Gegen Die Wand er tysk eller tyrkisk...i så fald, så er det den...ellers ville det have været Der Untergang
Gravatar

#24 MOVIE1000 15 år siden

Der Untergang

på engelsk Downfall
gad vide hvad den ville hedde hvis den var oversat til dansk
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#25 Wrangque 15 år siden

#24 Nedtur? :)
Gravatar

#26 MOVIE1000 15 år siden

#25 jah :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#27 Collateral 15 år siden

Untergang er en brilliant film. Simpelthen genneført god.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#28 filmz-gofferoffer 15 år siden

Uden tvivl Gegen Die Wand.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#29 filmz-Bruce 15 år siden

#23 & 28 Gegen die Wand er rigtig nok tysk og også en fantastisk film. Ja, den kniber sig nok indenfor Sophie Scholl på min liste.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#30 rubkick 15 år siden

Undskyld selvpromoveringen, men jeg er ret vild med nyere tyske film, og har omtalt en del af disse på mit site. De bedste 6, som jeg har omtalt indtil videre, er disse (sorteret i rækkefølge med den bedste først):

Marseille (2004)
Gegen die Wand (2004)
Sehnsucht (2006)
Nachmittag (2007)
Bungalow (2002)
Im Juli (2000)

Jeg giver alle disse seks film 6 eller 5 stjerner (af 6). Marseille er genial art-cinema, men måske ikke helt så let tilgængelig. Im Juli er den svageste af de 5, lys og let og overfladisk, men alligevel ikke ringe. Andre gode nyere tyske film, som jeg har set: Auf der anderen Seite (På himlens kant), Gespenster, Yella, Die innere Sicherheit, Winterreise, Requiem, Lola. Jeg har en del liggende, som jeg ikke har fået set endnu, og derfor ikke kan bedømme, bl.a. The Edukators, Knallhart, Sommer vorm Balkon og Keinohrhasen (sidstnævnte findes på Blu-ray, men jeg har den kun på dvd i 2-disc).

Skriv ny kommentar: