-
Ringenes Herre: Kongen vender tilbage34%
-
Ringenes Herre: Eventyret om ringen33%
-
Ringenes Herre: De to tårne12%
-
Braindead7%
-
King Kong4%
-
Bad Taste4%
-
The Frighteners3%
-
Heavenly Creatures2%
-
Meet the Feebles1%
-
Forgotten Silver1%
-
The Lovely Bones1%
Stemmer i alt: 1147
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 Lord Beef Jerky 14 år siden
#22 Lord Beef Jerky 14 år siden
Braindead (6/6)
Ringenes Herre: Kongen vender tilbage (6/6)
Bad Taste (5/6)
The Frighteners (5/6)
Meet the Feebles (4/6)
King Kong (4/6)
Ringenes Herre: De to tårne (4/6)
Forgotten Silver (4/6)
The Lovely Bones (3/6)
Af en eller anden uforklarlig grund har jeg stadig ikke fået set Heavenly Creatures.
#23 OxxY 14 år siden
#24 Thomsen 14 år siden
Jeg har dog en svaghed for dukkeparodien Meet the Feebles, så den kommer tæt på.
#25 Lars.dk 14 år siden
#26 MuManden 14 år siden
Bad Taste fik min stemme.
#27 Åkepool 14 år siden
#28 Highland Park 14 år siden
#29 skittlez 14 år siden
#30 BN 14 år siden
Jeg forstår ikke, at folk synes, der er nogen forskel på de tre film. For det første er 'The Lord of the Rings' én lang bog, som forlaget i sin tid blot mente, det var nødvendigt at dele i tre på grund af dens længde. For det andet er optagelserne til alle tre film - altså principal photo som man kalder det - foregået indenfor samme, relativt korte tidsperiode, og det mærkes i allerhøjeste grad i de færdige film (samme stemning og atmosfære, samme stil, 100 pct. kontinuitet i forhold til skuespillernes alder, udseende og tilgang til deres roller, samme kvalitet i skuespillet ... o.s.v.). For det tredje handler bog 1 ('The Fellowship of the Ring") om et samlet broderskab (Ringens Broderskab), hvilket giver en lineær handling om en rejse fra ét sted til andet. Men bog 2 ('The Two Towers') handler om et SPLITTET broderskab, der tager i forskellige retninger og oplever forskellige ting, og det samme gør bog 3 ("The Return of the King"), der dog også handler om hvordan de samles igen. Så plottets struktur SKAL være forskelligt fra film til film, for sådan er det fra bog til bog. Jeg kan ikke få øje på andet end plotmæsigt PÅKRÆVEDE forskelle.
Og dog forstår jeg det naturligvis godt: Vi oplever tingene forskelligt. Ja, det er sommetider næsten dybt fascinerende, at den samme ting kan opfattes så forskelligt. :-)