-
Ringenes Herre: Kongen vender tilbage34%
-
Ringenes Herre: Eventyret om ringen33%
-
Ringenes Herre: De to tårne12%
-
Braindead7%
-
King Kong4%
-
Bad Taste4%
-
The Frighteners3%
-
Heavenly Creatures2%
-
Meet the Feebles1%
-
Forgotten Silver1%
-
The Lovely Bones1%
Stemmer i alt: 1147
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 David Munch 14 år siden
Jeg har aldrig forstået den fanatiske tilgang til Kongen Vender Tilbage, da jeg klart synes at det er den svageste af de tre.
#32 BN 14 år siden
Jeg elsker alle tre film LIGE højt. Er jeg så fanatisk, fordi en af de tre er 'Kongen Vender Tilbage'?
#33 filmz-Is 14 år siden
#34 filmz-ab 14 år siden
#35 Ericmase 14 år siden
#36 skittlez 14 år siden
...Og derfor skal de også ses som én lang film, helst i extended, hvor det føles mest som én lang historie. Hvis "The Lord of the Rings" havde været en film / svarmulighed, er det alligevel for monumentalt et værk til at jeg ville kunne få mig selv til at stemme på nogle af de andre. Det er jo en voldsom præstation.
Men når de nu er 3 forskellige, men dog sammenhængende, film, ser jeg intet forkert i at bedømme dem sådan. Med det in mente er min mening at "Two Towers" og "Return of the King" begge bliver lidt mere rodede, uden det dog er noget filmene i sig selv kan gøre for; 2'eren mangler både lidt start og afrunding og halvdelen af 3'eren er én lang afslutning. På det grundlag er "Fellowship" en noget bedre enkeltstående filmoplevelse, hvilket specielt gør sig gældende i biografversionen. Men som ét langt 12-timers epos, flyder de perfekt i både struktur og handling.
#37 jessup 14 år siden
#38 BN 14 år siden
Nemlig! :-)
Jeg elsker, at 2'eren bare fortsætter præcist der hvor 1'eren slap (og således forudsætter at man HAR set denne). Repetition i form af et resumé er i mine øjne kedelig og tv-films-agtig. Og jeg synes, den er perfekt afrundet med Sam's tale omkring eventyrfortællinger, Faramir's erkendelse af hvad det er der står på spil i forbindelse med Ringen, og sejren ved Helm's Kløft.
3'eren vokser og vokser i drama og spænding helt frem til ødelæggelsen af Ringen. Og afslutningen har kun det absolut fornødne med, i form af afskeden med vores helte.
Hvis man tager 1'eren for sig, mangler der en ordentlig afrunding. Som en af mine venner, der ikke vidste at det kun var første del af en trilogi, sagde: "Det var da en mærkelig slutning!"
Ingen af filmen kan stå alene, og derfor:
Lige præcis! ;-)
#39 JannikAnd 14 år siden
#40 StarWarsFanTHX11384Eb 14 år siden
2. De To Tårne
3. Kongen Vender Tilbage
4. King Kong
5. The Lovely Bones
6. Meet The Feebles
7. Bad Taste
8. The Frighteners
9. Braindead
10. Heavenly Creatures
11. Forgotten Silver (har endnu ikke set den)