• Ringenes Herre: Kongen vender tilbage
    34%
  • Ringenes Herre: Eventyret om ringen
    33%
  • Ringenes Herre: De to tårne
    12%
  • Braindead
    7%
  • King Kong
    4%
  • Bad Taste
    4%
  • The Frighteners
    3%
  • Heavenly Creatures
    2%
  • Meet the Feebles
    1%
  • Forgotten Silver
    1%
  • The Lovely Bones
    1%

Stemmer i alt: 1147

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 David Munch 14 år siden

Fellowship Of The Ring.

Jeg har aldrig forstået den fanatiske tilgang til Kongen Vender Tilbage, da jeg klart synes at det er den svageste af de tre.
Gravatar

#32 BN 14 år siden

david munch (31) skrev:
Jeg har aldrig forstået den fanatiske tilgang til Kongen Vender Tilbage

Jeg elsker alle tre film LIGE højt. Er jeg så fanatisk, fordi en af de tre er 'Kongen Vender Tilbage'?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#33 filmz-Is 14 år siden

Ringenes Herre: Eventyret om ringen - En af de mest forrygende film jeg har set!
Gravatar

#34 filmz-ab 14 år siden

King Kong for mig - den står mig meget nær.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#35 Ericmase 14 år siden

"Ringenes Herre: Kongen vender tilbage"!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#36 skittlez 14 år siden

bn (30) skrev:
Jeg forstår ikke, at folk synes, der er nogen forskel på de tre film. For det første er 'The Lord of the Rings' én lang bog, som forlaget i sin tid blot mente, det var nødvendigt at dele i tre på grund af dens længde.

...Og derfor skal de også ses som én lang film, helst i extended, hvor det føles mest som én lang historie. Hvis "The Lord of the Rings" havde været en film / svarmulighed, er det alligevel for monumentalt et værk til at jeg ville kunne få mig selv til at stemme på nogle af de andre. Det er jo en voldsom præstation.

Men når de nu er 3 forskellige, men dog sammenhængende, film, ser jeg intet forkert i at bedømme dem sådan. Med det in mente er min mening at "Two Towers" og "Return of the King" begge bliver lidt mere rodede, uden det dog er noget filmene i sig selv kan gøre for; 2'eren mangler både lidt start og afrunding og halvdelen af 3'eren er én lang afslutning. På det grundlag er "Fellowship" en noget bedre enkeltstående filmoplevelse, hvilket specielt gør sig gældende i biografversionen. Men som ét langt 12-timers epos, flyder de perfekt i både struktur og handling.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#37 jessup 14 år siden

Han siger mig ikke så meget, men Heavenly Creatures husker jeg som aldeles glimrende.
This is just until June
Gravatar

#38 BN 14 år siden

Skittlez (36) skrev:
...Og derfor skal de også ses som én lang film, helst i extended, hvor det føles mest som én lang historie.

Nemlig! :-)

Skittlez (36) skrev:
2'eren mangler både lidt start og afrunding og halvdelen af 3'eren er én lang afslutning.

Jeg elsker, at 2'eren bare fortsætter præcist der hvor 1'eren slap (og således forudsætter at man HAR set denne). Repetition i form af et resumé er i mine øjne kedelig og tv-films-agtig. Og jeg synes, den er perfekt afrundet med Sam's tale omkring eventyrfortællinger, Faramir's erkendelse af hvad det er der står på spil i forbindelse med Ringen, og sejren ved Helm's Kløft.

3'eren vokser og vokser i drama og spænding helt frem til ødelæggelsen af Ringen. Og afslutningen har kun det absolut fornødne med, i form af afskeden med vores helte.

På det grundlag er "Fellowship" en noget bedre enkeltstående filmoplevelse

Hvis man tager 1'eren for sig, mangler der en ordentlig afrunding. Som en af mine venner, der ikke vidste at det kun var første del af en trilogi, sagde: "Det var da en mærkelig slutning!"

Ingen af filmen kan stå alene, og derfor:

Men som ét langt 12-timers epos, flyder de perfekt i både struktur og handling.

Lige præcis! ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#39 JannikAnd 14 år siden

Selvom "Heavenly Creatures" er god, blegner den i sammenligningen med "LotR"-trilogien, hvor jeg dog mener, at "Fellowship" er betydeligt bedre end efterfølgerne.
Gravatar

#40 StarWarsFanTHX11384Eb 14 år siden

1. Eventyret Om Ringen
2. De To Tårne
3. Kongen Vender Tilbage
4. King Kong
5. The Lovely Bones
6. Meet The Feebles
7. Bad Taste
8. The Frighteners
9. Braindead
10. Heavenly Creatures
11. Forgotten Silver (har endnu ikke set den)

Skriv ny kommentar: