• "Gladiator"
    29%
  • "Alien"
    27%
  • "Blade Runner"
    18%
  • "Black Hawk Down"
    11%
  • "Kingdom of Heaven"
    5%
  • "Hannibal"
    3%
  • "Thelma & Louise"
    2%
  • "G.I. Jane"
    2%
  • Anden film
    1%
  • "Legend"
    1%
  • "Black Rain"
    1%
  • "1492: Erobring af Paradis"
    1%

Stemmer i alt: 3370

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 filmz-sanjo 19 år siden

Min stemme gik på Alien. Har dog ikke haft fornøjelsen at se blade runner endnu, måske kan det komme til at ændre mit valg fremover.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#32 Yoda 19 år siden

Du har reddet min aften :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#33 mr gaijin 19 år siden

Tag jer nu sammen. "Gladiator" over "Blade Runner"? Rent filmhistorisk betyder "Gladiator" ingenting i forhold til "Blade Runner". "Alien"? Ja, ok, H. R. Giger and what not. Men Ridley Scotts eksistensberettigelse er hans filmatisering af "Do androids dream of electric sheep?".
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#34 elwood 19 år siden

Philip K. Dick claimed that footage of the film was exactly what he had envisioned when he wrote the book. However, Ridley Scott, who was notorious for having gotten exactly the visual look he wanted, claimed to have never read Dick's source novel "Do Androids Dream of Electric Sheep?"

se det finder jeg så lidt interessant at læse
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#35 filmz-Bruce 19 år siden

#33 Blade Runner er i min top-10 ingen tvivl, men Alien er i min top-3 og efter at have tygget mig gennem ekstramaterialet omkring den i Quadrilogy versionen, er filmen absolut H.R. Giger, men absolut ikke KUN. Netop det at Ridley indså Gigers genialitet og brugte ham til setup'et, viser jo blot mesteren Ridleys forudseenhed og overblik.

Ridley fik det ud af Alien, som kun Ridley kunne.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#36 Tylerdurden 19 år siden

Enig i at "Matchstick Men" mangler på listen. Det er en FANTASISK film bedre end "Blade Runner", "Black Hawk Down", "Thelma & Louise", "G.I. Jane" og "Black Rain" IMO...!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#37 myggen 19 år siden

#21: Nej, jeg har ikke glemt Tom Cruise i Legend, en i og for sig fed nok film, som havde en - for den tid - fantastisk lyd, med noget af det, mig bekendt, første brug af spatial stereo.

Men Blade Runner slår den stadig med flere længder :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#38 filmz-Exitium 19 år siden

Gladiator fik min stemme, fantastisk film!
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#39 mvejen 19 år siden

Uden tvivl Alien, den film er simpelthen for lækker. Dermed ikke sagt at Blade Runner, ikke også er en fantasktisk god film, der kommer som min nr. 2.

hehe lidt offtopic:
Alien har listet den alternative titel "Star Beast" inde på imdb:
http://www.imdb.com/title/tt0078748/
Gravatar

#40 coolflash 19 år siden

Selvom Gladiator skar en dyb flænge i mit sjælelegeme (på den fede måde), ja - så må jeg alligevel slå fast at Blade Runner er et helstøbt mesterværk. Stil OG substans... Ooooh yeeeeaargh baby :)

Alien var ligeså en stærk kandidat til førstepladsen.
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."

Skriv ny kommentar: