-
"Gladiator"29%
-
"Alien"27%
-
"Blade Runner"18%
-
"Black Hawk Down"11%
-
"Kingdom of Heaven"5%
-
"Hannibal"3%
-
"Thelma & Louise"2%
-
"G.I. Jane"2%
-
Anden film1%
-
"Legend"1%
-
"Black Rain"1%
-
"1492: Erobring af Paradis"1%
Stemmer i alt: 3370
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 filmz-cluas 19 år siden
#42 stefsims 19 år siden
#43 davenport 19 år siden
Alien er jo et af de største mesterværker nogensinde imo. Den er helstøbt, og startede noget, for mig, ganske fantastisk. Blade Runner har jeg kæmpet med mange gange, men jeg har altid haft svært ved at se det fantastiske i den. Jeg synes faktisk den er lidt langtrukken og kedelig. (dont flame me now)
Gladiator er som BHD fedt filmet, ligesom Matchstick Men, som jeg også synes er en meget meget stærk film, som jeg faldt pladask for.
IMO har Scott lavet mange gode film, størsteparten er faktisk mesterværker. (Hans bror har da også lavet et par gode film)
#44 filmz-zanoan 19 år siden
Alien og Gladiator var derimod mine bedste bud. Den er lidt svær.
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake
#45 ks 19 år siden
#46 filmz-Kadann 19 år siden
Jeg tror nu også at den er lidt farlig, at tilskrive alderen som et krav for at kunne lide en film. :)
Jeg er selv for ung til at have oplevet Blade Runner i biffen da den kom ud.. eller ihvertfald for ung til at have fået noget ud af den, men den er da stadig en af mine favoritter.
Hvis man kan regne med IMDb's tal, så viser de jo tydeligt at der er meget lidt forskel på gennemsnitstallet for folk over 18 og folk under 18.
http://www.imdb.com/title/tt0083658/ratings
#47 kill the bills 19 år siden
#48 wiseguy 19 år siden
Skal vist snart have set Blade Runner igen. Kan dårligt huske den, så jeg kan ikke rigtig tillade mig at have en mening om den.
Generelt er Ridley Scott en af mine yndlings instruktører og brormand Tony bliver også bedre og bedre...
#49 El vez 19 år siden
#50 JannikAnd 19 år siden
Helt enig. "Gladiator" genopvækkede bare en gammel saga, den er bestemt ikke nyskabende eller synderligt original. Men udmærket film, dog.