-
Robert Altman??42%
-
"M*A*S*H"28%
-
"Gosford Park"9%
-
"Short Cuts"8%
-
"The Player"4%
-
Anden film3%
-
"The Long Goodbye"2%
-
"Popeye"2%
-
"Nashville"1%
-
"Prêt-à-Porter"1%
-
"Vincent & Theo"0%
Stemmer i alt: 830
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 chandler75 18 år siden
Der er allerede klargjort polls frem til 27. maj, og der ligger 36 foreslåede polls der endnu ikke er blevet godkendt.
#22 McPeter 18 år siden
#23 El vez 18 år siden
#24 chandler75 18 år siden
#25 El vez 18 år siden
#26 filmz-Bruce 18 år siden
#27 chandler75 18 år siden
Mange Chandler-entusiaster rynker på næsen af Altmans version, og foretrækker Marlowe-film som "The Big Sleep" og "Murder My Sweet", men jeg synes "The Long Goodbye" - og ikke mindst Gould som Marlowe - fanger stemningen fra bøgerne næsten perfekt. (Og så spiller danske Nina Van Pallandt den kvindelige hovedrolle i filmen).
Jeg har selv reg. 1 udgaven, som har en god portion ekstramateriale, ikke mindst et godt kommentarspor og et par interessante featurettes.
#28 dolphinfriendly 18 år siden
Og så en lille hyggelige go' nat historie fra Onkel Dolph om mine aftener i Vig Bio:
Jeg stemte på "The Player", der iøvrigt var den først Altman film jeg så - by myself i Vig Bio...åh dét var tider :).
Meget anekdotisk var det meget omstændighederne ved filmfremvisningen der gjorde det store indstryk på mig, selvom filmen i sig selv var noget nær det bedste jeg endnu havde set som film novice:
Noget af det jeg husker ved forestillingen, var det ret begrænset klientel med meget forskellige typer folk. Af de 20 personer der var inde at se den, var der bl.a. denne lille 8. klasse knægt (undertegnet), en forretningsmand med attache mappe og alt tilhørende, to fnisende poptøser, et ungt par i midten af tyverne og et ældre ægtepar. Pudsigt nok var alle henrykte over filmen, trods alsidigheden mht generation, sociale segmenter og de forskellige forventningshorisonter man nu engang har til film - og selvfølgeligt menneskers forskelligehed i det hele taget. Dette gjorde dybt indtryk på mig.
Da filmen sluttede og alle gik ud af biografen, var det som om der var fem sekunders intim samhøringhed mellem os, der havde delt denne oplevelse. Ingen talte, men udvekslede små indforstået smil og gik hvert til sit med en ophøjet følelse af klarsyn. Ja - nu kunne vi gennemskue altings forlorenhed, for "The Player" jo havde vist os hvordan det hele hang sammen.
Se dét var magi - og nok en af grundene til at jeg stadig finder "The Player" så fantastisk, ligesom mange bygger deres begjestring til Star Wars på nostalgi. Derfor håber jeg, at alle der endnu ikke har set den snart vil - til trods for det formentlig ikke kommer til at foregå under helt samme omstændigheder :).
Snip-snap-snude...
#29 chandler75 18 år siden
#30 mr gaijin 18 år siden