• "The Ninth Gate"
    23%
  • "Pianisten"
    20%
  • Kan ikke lide Polanski
    19%
  • "Rosemary's Baby"
    14%
  • "Chinatown"
    14%
  • "Frantic"
    4%
  • Anden film
    4%
  • "Chok"
    1%
  • "Tess"
    1%
  • "Blind vej - Cul-de-sac"
    0%
  • "Kniven i vandet"
    0%

Stemmer i alt: 1231

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Mercadian 17 år siden

Rosemary's Biatch
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#12 filmz-DocDoom 17 år siden

Det var da for sindsygt, at hans uden sammenligning bedste film Vampyrenes Nat ikke er på listen. Altså: Anden film!

http://www.imdb.com/title/tt0061655/

Den er en klar dvd-must-have!
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#13 chandler75 17 år siden

"Pianisten".

Hans mere ukendte film fra 60'erne vil nok ikke få særlig mange stemmer, men bør ikke afskrives. Især "Kniven i vandet" er en velspillet lille thriller.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#14 Yoda 17 år siden

Ja, jeg elsker også den film - den er i en klasse for sig! :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#15 filmz-DocDoom 17 år siden

Ja :-) Faktisk er den den vampyrfilm jeg har set, der har mest gotisk vampyrstemning, til trods for, at det er en humoristisk film.

Den har en parallel i De Skøre Riddere / The Holy Grail, der trods crazy comedy er den film, der indfanger den onde middelalderstemning bedst af alle!
Gravatar

#16 dolphinfriendly 17 år siden

"Pianisten" er min favorit - men "Chinatown", "Rosemary's Baby", "Vampyrenes Nat", "Bitter Måne" og "Chock" også rigtigt fremragende film - og efter min mening er "Ninth Gate" skam også ganske udemærket, selvom det ikke er et ubetinget mesterværk.

Gravatar

#17 filmz-Bruce 17 år siden

Efter hård infight mellem Pianisten og Chinatown, blev det teknisk K.O. til Pianisten. Det er simpelthen den bedste holocaust spillefilm jeg har set.

Sjovt med Ninth Gate. Jeg syntes dens atmosfære og plot var i top hele filmen igennem, blot for at blive smadret til Ground Zero af en slutning, hvor producenten åbenbart var gået bankerot, inden de sidste optagelser. Hvis en film nogensinde har haft brug for 10 minutters directors cut, så er det den.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 filmz-DocDoom 17 år siden

#17: Ang. Ninth Gate: Jeg kunne ikke være mere enig!
Gravatar

#19 moulder666 17 år siden

#17 Enig. Jeg kan stadig se den grimme, grimme port for mit indre øje...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#20 Silver666 17 år siden

Min stemme går til The Fearless Vampire Killers/ Vampyrenes Nat
Den er kult :)

Skriv ny kommentar: