• "The Ninth Gate"
    23%
  • "Pianisten"
    20%
  • Kan ikke lide Polanski
    19%
  • "Rosemary's Baby"
    14%
  • "Chinatown"
    14%
  • "Frantic"
    4%
  • Anden film
    4%
  • "Chok"
    1%
  • "Tess"
    1%
  • "Blind vej - Cul-de-sac"
    0%
  • "Kniven i vandet"
    0%

Stemmer i alt: 1231

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Skeloboy 17 år siden

Har kun set de 4 øverste på listen, men stemte Pianisten...en superpræstation af Brody
Gravatar

#32 Lizard 17 år siden

Chinatown fik min stemme... Pianisten har jeg lige købt,
så den glæder jeg mig til at se.

Men The Ninth Gate er altså piv ringe..
Gravatar

#33 jessup 17 år siden

Jeg havde helt glemt the Tennant som er direkte ind på en top 4 - det er helt klart den værste udeblivelse.
This is just until June
Gravatar

#34 HonoDelLoce 17 år siden

Jeg må jo nok også indrømme, at mit valg faldt på den niende port..

Kan slet ikke følge, at det er en svag film.. Synes det er en af de mest atmosfære-rige og stemningsfyldte film i lang tid.. Ganske vidst, som nævnt tidligere her, med en lidt vansirende slutning - men jeg vælger bare at slukke for skidtet 10 minutter før tid, for indtil da synes jeg, at det er en helt fænomenal film :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#35 king b 17 år siden

Ja, ærgerligt at Tenant ikke er med. Men damn, her er indtil flere mesterværker.

Hvilket blot kan få én til at undre sig over, hvordan i alverden makværket Ninth Gate netop nu kan ligge på førstepladsen?

The horror, the horror...
Gravatar

#36 filmz-Bruce 17 år siden

#34 Jeg er helt enig, men jeg foretrækker trods alt film med en slutning :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#37 HonoDelLoce 17 år siden

Tag skam ikke fejl, du kære bruce.. Det gør jeg skam i særdeleshed også, og tit og ofte (for ikke at sige fakkertalt altid) står og falder en film jo gerne med slutningen..

Denne kære diabolske film er faktisk også den eneste film, jeg kan have et, tja, uafklaret forhold til, simpelthen på grund af den gennemsyrede stemning, som jeg hellere end gerne lader mig blive suget med af :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#38 filmz-Bruce 17 år siden

#37 Jeg er helt med og havde det på samme måde. Det er ærgerligt, at Polanski måtte give op til sidst, for han var næsten i mål med en perfekt djævelsk sag.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#39 chronaden 17 år siden

Har set dem alle, og er simpelthen nødt til at svare "Ninth Gate" - jeg ELSKER bare den film så meget!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#40 rockysds 17 år siden

Svær, svær poll. Polanski har lavet så mange fremragende film. "Pianisten" er aldeles superb og med en nærmest perfekt Adrien Brody. Derudover har han jo lavet glimrende gys, deriblandt "The Ninth Gate", der dog ikke kommer i nærheden af "Rosemary's Baby" eller "Chok".
Men i sidste ende var der ikke rigtig nogen tvivl: "Chinatown".
The one and only. Robert Towne's forskruede manuskript bliver udnyttet til fulde. Og hvem elsker ikke Polanski egen rolle? :)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."

Skriv ny kommentar: