• "The Ninth Gate"
    23%
  • "Pianisten"
    20%
  • Kan ikke lide Polanski
    19%
  • "Rosemary's Baby"
    14%
  • "Chinatown"
    14%
  • "Frantic"
    4%
  • Anden film
    4%
  • "Chok"
    1%
  • "Tess"
    1%
  • "Blind vej - Cul-de-sac"
    0%
  • "Kniven i vandet"
    0%

Stemmer i alt: 1231

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 rammy 17 år siden

Chinatown - IMO en af de bedste film der nogensinde er lavet. Utrolig sindsygt at en ordinær film som The Ninth Gate kan ligge øverst ( men det er jo nok fordi der ikke er så mange
( herinde ) der har set de andre film... )
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#42 filmz-Jobler 17 år siden

I har kun valgt "the ninth gate fordi mr. Depp er med.
den film har universets dårligste slutning!

min stemme går til "Chinatown"
Gravatar

#43 Zabriskie 17 år siden

Jeg synes at en film som hans mere ukendte "Bitter Moon" er en lille klassiker...
Le temps détruit tout
Gravatar

#44 filmz-Kadann 17 år siden

#42 -

Den har du jo kun stemt på fordi Jack Nicholson er med. ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#45 filmz-bobafettich 17 år siden

the tenant mangler...og bitter moon....
Gravatar

#46 filmz-Is 17 år siden

Har ikke set The Ninth Gate, men har kun hørt negativt om den... Det er da underligt at den har fået flest stemmer?
Gravatar

#47 filmz-grev_michal 17 år siden

Tæt løb mellem de 2 første for mit vedkommende, men da jeg havde lidt på fornemmelsen at Frantic ikke ville få så mange valgte jeg at give den stemmen *s*

Den desperate, neurotiske og følelse af tomhed er simpelthen skræmmende i den film, så for mig følte den slet ikke så langtrukken som mange sikkert vil synes.

1. Frantic
2. Chinatown
3. Pianisten
Gravatar

#48 rockysds 17 år siden

#46 "The Ninth Gate" er bestemt ikke dårlig, den er bare ikke rigtig på højde med de fleste af Polanskis andre film. At den fører er jo nok det klassiske med at man stemme på dem, man kender. Og da den er ret ny og med Johnny Depp i hovedrollen (kæmpe plus), får den en fordel i forhold til resten af bunken.

Så bottomline:
"The Ninth Gate" er en ganske udmærket film, med en spændende atmosfære, gode skuespilspræsentationer og som nævnt af andre en lidt kikset slutning. Men klart seværdig. Polanski har bare lavet bedre film.
Just my opinion... ;)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#49 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Helt enig. Stemningen er ret god, og handlingen interessant. Det er bare synd med slutningen.

Er der i øvrigt nogen, der har læst bogen (Dumas-klubben af Arturo Pérez-Reverte) og kan anbefale den?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#50 Hustler 17 år siden

Stemte "Anden film". Min stemme ville suverænt have gået til "The Fearless Vampire Killers". Kanonfilm ...De viser den relativt ofte på TCM, og jeg er solgt hver gang :-)
The Art of Shredding

Skriv ny kommentar: