• Pianisten
    19%
  • Jeg har ikke set en Roman Polanski-film
    17%
  • The Ninth Gate
    17%
  • Chinatown
    14%
  • Rosemary's Baby
    10%
  • Jeg kan ikke lide Roman Polanski
    10%
  • Vampyrernes nat
    4%
  • Frantic
    3%
  • Roman Polanskis Skyggen
    2%
  • Chok
    1%
  • Oliver Twist (2005)
    1%
  • Carnage
    1%
  • Anden film
    1%
  • Den nye lejer
    1%
  • Blind vej
    0%
  • Tess
    0%
  • Kniven i vandet
    0%

Stemmer i alt: 1240

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 X&O 10 år siden

Chinatown all the way. Det er godt nok lang tid siden jeg sidst har set Rosemary's Baby, men det skulle være den eneste seriøse kandidat. Chinatown er på mange måder bare så perfekt en film der kun bliver bedre og bedre for hver gang man ser den. Med Chinatown opdager man hele tiden nye lag og facetter, det fornemmer jeg ikke at man gør på samme måde med Rosemary's baby, som jeg heller ikke synes ældes nær så godt som Chinatown - som uofficielt selvfølgelig også har verdens bedste manuskript af Robert Towne.
Gravatar

#12 Stilund 10 år siden

Frantic har jeg det bedste forhold til, men det er jo svært, når hans film generelt er ret gode.
Gravatar

#13 Hustler 10 år siden

Vampyrernes nat uden tvivl. Den står som et pragteksemplar på en film der indeholder en stemning så man får gåsehud i stort set alle scener. 10/10. Der er naturligvis flere gode Polanski film, men ingen når niveauet fra Vampyrernes nat.
The Art of Shredding
Gravatar

#14 BN 10 år siden

Hvis ikke det havde været for "The Pianist", ville jeg have valgt muligheden "Jeg kan ikke lide Roman Polanski".

Men "The Pianist" er en af de bedste krigstids-dramaer, jeg nogensinde har set, og den er på min top 200 over favoritfilm, så den har naturligvis fået min stemme.
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#15 Lord Beef Jerky 10 år siden

Han har sgu mange gode film bag sig. Jeg valgte Rosemary's Baby, kunne dog ligeså godt have valgt en af de andre.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16 Mikkel Abel 10 år siden

Chinatown efterfulgt af Carnage.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#17 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

1. Vampyrenes nat
2. Vampyrenes nat
3. Vampyrenes nat
4. Rosemarys baby
Doctor Last Warning
Gravatar

#18 dslacker 10 år siden

Repulsion (Chok) - den bedste psykologiske gyser, der er lavet, men alle hans film er gode...
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#19 Jb-film 10 år siden

Der er film som har sine skrækindjagende momenter, men er så frygtsomme, at de kan være svære at komme igennem. - Og som med Eksorcisten, så er Chok i samme skala.

Men Chok har også sine små kunstneriske klip, der fungerer som små dybdepsykologiske film.

Chok fører frem til Frantic, som på sin måde går Alfred Hitchcock i bedende - desværre er der nok scener, som er lidt forvirrende og skuespillere som ikke helt matcher filmens stil.

- Men samlet set så er både Chok og Frantic nogle af Roman Polanskis bedste film.
Gravatar

#20 Nagash 10 år siden

Nu lavede I selv en stor artikel omkring fjollede danske titler. Hvorfor kalder I så The Ghost Writer for Roman Polanskis Skyggen? Det er den mest irriterende titel ever. Hvorfor skal instruktørens navn overhovedet nævnes i titlen? Filmen var jo rigeligt populær herhjemme, allerede inden den var skudt færdig, fordi meget af det, er optaget i Danmark.

Nå, men jeg ville egentlig have stemt på The Ghost Writer, men blev sur på titlen og valgte The Ninth Gate

Skriv ny kommentar: