-
Pianisten19%
-
Jeg har ikke set en Roman Polanski-film17%
-
The Ninth Gate17%
-
Chinatown14%
-
Rosemary's Baby10%
-
Jeg kan ikke lide Roman Polanski10%
-
Vampyrernes nat4%
-
Frantic3%
-
Roman Polanskis Skyggen2%
-
Chok1%
-
Oliver Twist (2005)1%
-
Carnage1%
-
Anden film1%
-
Den nye lejer1%
-
Blind vej0%
-
Tess0%
-
Kniven i vandet0%
Stemmer i alt: 1240
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 Morten Vejlgaard Just 10 år siden
Det var den officielle titel i Danmark: http://filmz.dk/film/roman-polanskis-skyggen
#22 Lord Beef Jerky 10 år siden
#23 Morten Vejlgaard Just 10 år siden
#24 moulder666 10 år siden
Hmm - hvilke hovedemner går i til valg på?
Hvis vi taler noget med at alle film skal være regionsfri og streaming trækkes fra i skat såååå kunne jeg godt være på! :-)
#25 Morten Vejlgaard Just 10 år siden
#26 Nagash 10 år siden
Ved godt, at det er den officielle titel, men derfor er der vel ingen, der tvinger jer til at bruge den titel. I er vel så meget herre over jeres egen side, at I godt må kalde film ved deres originale titler?
#27 Morten Vejlgaard Just 10 år siden
Få vil sikkert genkende Koreedas kommende (Min søns familie) under originaltitlen "Soshite chichi ni naru". Så ren dansk må være den mindst ringe løsning. Det er vores vurdering.
#28 Lord Beef Jerky 10 år siden
EDIT - Kan også formuleres som #27 skriver det =)
#29 Nagash 10 år siden
I den sammenhæng, er det helt sikkert bedst med den danske titel. Det synes jeg så ikke det er her. Tror det er et fåtal, der ikke genkender titlen "The Ghost Writer"
#30 Slettet Bruger [3904089088] 10 år siden
Og der er jo en yderligere problematik i, at folk ofte kender en film under en anden titel end den originale. Mange på Filmz kender jo bedst "Sen to Chihiro no kamikakushi" under den engelske titel "Spirited Away", så bør man bruge den engelske titel i stedet? (eller, det var i hvert fald mit indtryk, da filmen kom ud i sin tid)
Det bliver i hvert fald en noget klodset løsning, hvis man ikke vælger at holde fast i én standard, også selvom de danske titler kan være noget fjollede. Jeg venter stadig på, at "Halløj med..." bliver genindført i de danske titler. :D