• Pianisten
    19%
  • Jeg har ikke set en Roman Polanski-film
    17%
  • The Ninth Gate
    17%
  • Chinatown
    14%
  • Rosemary's Baby
    10%
  • Jeg kan ikke lide Roman Polanski
    10%
  • Vampyrernes nat
    4%
  • Frantic
    3%
  • Roman Polanskis Skyggen
    2%
  • Chok
    1%
  • Oliver Twist (2005)
    1%
  • Carnage
    1%
  • Anden film
    1%
  • Den nye lejer
    1%
  • Blind vej
    0%
  • Tess
    0%
  • Kniven i vandet
    0%

Stemmer i alt: 1240

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 duuk74 10 år siden

Pyha, svær poll. Elsker mange af hans film.
P.s. Godt nok irriterende med de danske titler.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#2 T. Nielsen 10 år siden

Jeg stemte på Chinatown, men godt nok lang tid siden den sidst blev set.
Baby, it's cold outside
Gravatar

#3 Rust Cohle 10 år siden

Pianisten, Chinatown, Rosemarys Baby, Ghost Writer
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#4 Slettet Bruger [3904089088] 10 år siden

Rosemary's Baby, men The Ghost Writer, The Pianist og Chinatown ligger ret tæt på. Jeg er dog også virkelig glad for Frantic.

I øvrigt er "Jeg kan ikke lide Roman Polanski" et underligt valg. Uanset om man kan lide manden eller ej, kan man jo stadig have en holdning til hvilken af hans film, man bedst kan lide.
Gravatar

#5 Jach 10 år siden

bruno (4) skrev:
Rosemary's Baby, men The Ghost Writer, The Pianist og Chinatown ligger ret tæt på. Jeg er dog også virkelig glad for Frantic.

I øvrigt er "Jeg kan ikke lide Roman Polanski" et underligt valg. Uanset om man kan lide manden eller ej, kan man jo stadig have en holdning til hvilken af hans film, man bedst kan lide.

Helt enig. Valgte dog den mulighed mulighed da jeg gerne så han tog sin dag i retten. Så kan ikke fordrage ham for at stikke af, men The Ninth Gate og det jeg kan huske af Chinatown er meget godt. Vil dog ikke støtte ham med at se flere.
"Game over man, game over"
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
Gravatar

#6 Space Monster 10 år siden

"Rosemary's Baby", skræmmende Thriller, virker stadig idag!

"Chinatown", ganske underholdende, god film, meh.

The Ninth Gate"" - Spændende Johnny Depp karakter, men filmen kommer til kort... Holder dog af at se den når den kommer på TV, meh.

"Carnage", super intriger, fantastisk setup, men ikke gensyn værd.

"Skyggen", go' thriller, men knap så interessant efter gensyn.

"Pianisten", ja ok, meh.
“There are no heroes... In life, the monsters win.”
― George R.R. Martin
Gravatar

#7 Riqon 10 år siden

Hedder den faktisk "Roman Polanskis Skyggen"? Sjovt. Det er måske bare, så ingen er i tvivl om ejerskabet. Tænk hvis det blev en trend. "Lars von Triers Melancholia."
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#8 Space Monster 10 år siden

Riqon (7) skrev:
Hedder den faktisk "Roman Polanskis Skyggen"? Sjovt. Det er måske bare, så ingen er i tvivl om ejerskabet. Tænk hvis det blev en trend. "Lars von Triers Melancholia."

"Zack Snyders - Sucker Punch"
“There are no heroes... In life, the monsters win.”
― George R.R. Martin
Gravatar

#9 Ispep 10 år siden

Helt klart Chinatown som måske er hans eneste mesterværk. Rosemary's Baby og Chok derefter. Der er dog andre seværdige men de tre er stærkest.
Gravatar

#10 moulder666 10 år siden

Har kun set The Ninth Gate, så jeg stemte blankt. Dog en glimrende film lige indtil ca. 2/3 inde i filmen. Om de løb tør for penge, ideer eller begge dele skal jeg ikke kunne sige, men puha hvor går den pludselig i stå - og slutningen er elendig!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: