33%
  • District 9
    18%
  • V for Vendetta
    9%
  • WALL•E
    9%
  • Star Trek
    8%
  • Moon
    6%
  • Anden film
    6%
  • Sunshine
    4%
  • A. I. - Kunstig intelligens
    3%
  • Terminator Salvation
    3%
  • War of the Worlds
    1%
  • Planet of the Apes
    1%

Stemmer i alt: 2836

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#151 Åkepool 14 år siden

BN (150) skrev:
Se, dét er jo et argument jeg kan forstå!!! ;-D

Som også var min største trumf, jeg skulle fyre af tilsidst :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#152 filmz-Bruce 14 år siden

Highland Park (146) skrev:
#145: Det bliver vi ikke enige om. Jeg holder meget af filmen, ikke mindst kontrasten mellem Kubrick og Spielbergs respektive menneskesyn samt andre kendetegn.

Jeg kan ikke se, hvad man skal få ud af at spekulere på, hvordan den var blevet, hvis Kubrick havde instrueret den. Især fordi det ikke ville være sket, hvis han stadig levede.

Tja, det er jo som man ser det. Spielberg har det med, i hans mest følelsesladede film, at lade interessante historier flade ud i en nedadgående kurve til en fællesnævner, hvor alle kan være med. Er det så dårligt? Nej selvfølgelig ikke, eftersom de fleste har let med at empatisere med Spielbergs visioner. De rammer ofte i hjertehulen og på et tidspunkt, hvor melodramaet er mest effektivt, et øjeblik fyldt med stilhed, med ro til reflektion og vi empatisk gennemlever det hjerteskærende øjeblik hos en given protagonist, som giver os en tåre i øjekrogen. Det er der ikke noget galt med.

Men Spielbergs mest geniale øjeblikke, hører i mine øjne, andre årtier til, hvor han opdyrkede nyt land. Kubrick blev aldrig forudsigelig som Spielberg er blevet det og hvor A.I. trods Kubricks instruktioner afslutter på en Spielberg tangent, kan vi desværre, eller rettere sagt heldigvis, aldrig forestille os ophavsmandens version.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#153 Lord Beef Jerky 14 år siden

#152 Her kan jeg slet ikke følge med. Selvom Spielberg oftest er en sentimental gut, føler jeg, at A.I. på alle leder og kanter er hans mest usympatiske og atypiske film til dato. At man skal kunne føle med en robot, er vel et interessant eksperiment i sig selv, og selvom der er øjeblikke, hvor den går en smule overbord mht. følelserne, er det i mine øjne en ret så gennemført vision her. Hele den verden Spielberg (og til dels forfatteren og Kubrick vel) har virkelig skabt, er virkelig fuldendt. Naturligvis er Spielbergs bedste film i et helt andet årti, men han træder altså rigtigt ind imellem den horde af middelmådige og dårlige film han har lavet de sidste mange år.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#154 Scarecrow 14 år siden

synes det var svært at vælge mellem Moon, Sunshune og A.I

og Wall-E er også meget sød..

Avatar er en fantastisk film, men jeg ville nok stemme den som en eventyr film frem for en si fi, men ja..

mange gode film!
Either be groovy or leave, man!
Gravatar

#155 Høegh 14 år siden

The Fountain

En fremragende og magisk film, der efterlod mig i en euforisk og fnisene tilstand over hvor fantastisk en film det var jeg lige havde set.

Det er Darren Aronofsky bedste film og Hugh Jackman’s bedste præstation (okay okay, det siger godt nok ikke særligt meget, når det drejer sig om Jackman. Men han spiller rent faktisk ret fantastisk i The Fountain).

Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#156 BN 14 år siden

Patriarch (136) skrev:
Det er weekend. Kom i sving!

Hej Patriarch. Jeg har tænkt mig at adlyde din ordre, for jeg har lige tømt postkassen, og sandelig om 'Star Trek' ikke var den ene af de to film, Lovefilm har sendt mig! :-)

De er i øvrigt hurtige, de folk! Igår aftes stod der kun på deres hjemmeside under min konto, at de lige havde modtaget de forrige to film retur. Så jeg troede jo først, jeg ville modtage de nye film på mandag.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#157 Patriarch 14 år siden

Jeg sætter pris på du adlyder mine ordre - det er et træk jeg sætter stor pris på ;D

Men, du behøvede måske ikke ligefrem at købe den? Nu får jeg jo helt præstationsangst hehe..
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#158 MMB 14 år siden

Det er vel også derfor, han benyttede lovefilm, hvor man får leveret udlejningsvideoerne til døren.
Gravatar

#159 filmz-ab 14 år siden

Bruce:

Nu er jeg selv ret begejstret for Spielberg, men...

Bruce (152) skrev:
Kubrick blev aldrig forudsigelig som Spielberg er blevet det

har hans film ikke altid været det? Men så er vi nok tilbage til definitionen, forudsigelig. For Spielbergs er hos mig mere kendt for selve "rejsen", og ikke så meget det uforudsigelige, eller?
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#160 filmz-ab 14 år siden

Synes nu han gjorde det bedre i The Prestige, men han er nu også god i The Fountain.

Jeg har truet BN, så han måtte købe den :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: