33%
  • District 9
    18%
  • V for Vendetta
    9%
  • WALL•E
    9%
  • Star Trek
    8%
  • Moon
    6%
  • Anden film
    6%
  • Sunshine
    4%
  • A. I. - Kunstig intelligens
    3%
  • Terminator Salvation
    3%
  • War of the Worlds
    1%
  • Planet of the Apes
    1%

Stemmer i alt: 2836

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 dyg 14 år siden

Jeg stemte Moon, men havde som flere andre helt glemt The Fountain, der naturligvis burde have fået stemmen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#42 filt 14 år siden

Godt at se så mange bakke om om den stærkt oversete The Fountain.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#43 HonoDelLoce 14 år siden

MHT Sunshine, så gjorde jeg mig nogle tanker den anden dag (dagen efter at have set 2001 for første gang)..

Det er jo meget klart, at Danny Boyle har set lidt på 2001 og ganske givet været glad for den. Især via sin kamera-føring (som han muligvis/muligvis ikke selv har udført fysisk, men vel helt bestemt har koordineret :) ) laver han flere små homages som langsomme panoreringer rundt om rumskibene, at følge hovedpersonen rundt "face-on" (dvs med et kamera plantet næsten helt op i ansigtet af personen) igennem dele af "klimakset" og muting steder, hvor andre filmskabere (lookning at you, Bay!) ville have lavet kæmpe dynamiske brag, der tester ens højttalere til det yderste.

Men jeg synes, at det virkeligt interessante var de steder, hvor Sunshine tog et anderledes kig på tingene.

I 2001 er den store fjende HAL, som, selv om den vel arbejder efter direktiver udstedt af mennesker, handler efter dens computer-logik og derved undervurderer den menneskelige snilde. I Sunshine er den store "modstander" den menneskelige svaghed og dragen mod det "smukke og ukendte". Samtidigt ser vi hvordan Trey tynges af sin (menneskelige) fejl, hvilket driver ham ud i depression og (måske) selvmord - en fejl, en computer aldrig ville have lavet..

Måske er det for far-fetched, men det var de tanker, jeg gjorde mig.

Og ja - jeg synes Sunshine er en meget bedre film end 2001 :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#44 stalker 14 år siden

Avatar er da flot lavet, men for overfladisk. Moon er efter min mening lidt for kedelig så Sunshine fik min stemme. fordi den er utraditionel, og fik sat nogle tanker i gang, det samme gjorde Jodie Foster`s Kontakt.
Gravatar

#45 Lord Beef Jerky 14 år siden

Umiddelbart er jeg mest på Children Of Men. Skør liste der er lavet her.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#46 filmz-Bruce 14 år siden

honodelloce (43) skrev:
Og ja - jeg synes Sunshine er en meget bedre film end 2001 :D

Jeg bygger illusionen op, at din smiley indikerer en vittighed. Det er den eneste formildende omstændighed jeg kan komme på og du er jo en flink fyr!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#47 HonoDelLoce 14 år siden

Bruce (46) skrev:
Jeg bygger illusionen op, at din smiley indikerer en vittighed. Det er den eneste formildende omstændighed jeg kan komme på og du er jo en flink fyr!

Hehe - ja, jeg ved godt, at du ikke bryder dig om idéen om, at ikke alle ser 2001 som noget af det bedste der findes :)

Men faktisk har jeg jo flere gange givet udtryk for, at jeg GODT kan lide filmen. Den er bare slet slet ikke så god, som mange gør den til :)

- faktisk tror jeg, at Sunshine fangede mig på samme måde, som 2001 har fanget så mange andre. De smukke billeder og lydside alene er nok til, at jeg kan sætte den film på igen og igen.. :)

- og så kan det da godt ske, at den måske ikke lægger op til en lige så stor eksistens-debat, som 2001 har gjort - men mindre kan nu også gøre, og af meget af det, jeg har læst på nettet, så tager det dælme også en del overhånd med det al den analyseren på 2001 ! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#48 filmz-Bruce 14 år siden

#47 honodelloce, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#49 Skeloboy 14 år siden

2001 stinker...
Gravatar

#50 HonoDelLoce 14 år siden

Bruce (48) skrev:
#47 honodelloce, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.

Hehe.. Se, der tager du ikke højde for den menneskelige snilde! For den kan sagtens have mening - bare ikke, hvis meningen altid skal være, at man bliver enige :)

Men det plejer du nu heller ikke gå så højt op i! :)

Skriv ny kommentar: