33%
  • District 9
    18%
  • V for Vendetta
    9%
  • WALL•E
    9%
  • Star Trek
    8%
  • Moon
    6%
  • Anden film
    6%
  • Sunshine
    4%
  • A. I. - Kunstig intelligens
    3%
  • Terminator Salvation
    3%
  • War of the Worlds
    1%
  • Planet of the Apes
    1%

Stemmer i alt: 2836

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#81 Skeloboy 14 år siden

Utyske: The Fountain er en af de bedste film nogensinde...;)
Gravatar

#82 filmz-ab 14 år siden

Så vil jeg nødig se den dårligste :-) Jeg kunne ikke døje den oppustede historie, der stritter imod alle retninger, men jeg tror det er en film, der er: enten eller.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#83 filmz-Utyske 14 år siden

#80 -

No offence, men jeg tror at jeg deler mere smag med eksempelvis Bruce end jeg gør med dig, så jeg stoler naturligvis mere på hans vurdering i denne sag. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#84 chronaden 14 år siden

Har aldrig helt fattet hvorfor "The Man form Earth" kan kategoriseres som sci-fi. (Ikke fordi jeg syns den er ringe, tværtimod)
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#85 filmz-ab 14 år siden

Også fair nok. Jeg ved jo ikke hvad du dyrker da du ikke har en topliste, så du fik også bare en kort vurdering af moi ang. the fountain :-) I sin tid stolede jeg heller ikke på de lunkne anmeldelse den fik, men det burde jeg ha' gjort :-)
Gravatar

#86 filmz-Bruce 14 år siden

#83 Ser man på Rottentomatoes alene, så er Fountain så absolut ikke blevet modtaget imponerende. Man kan også være fræk og sige, at de fleste nok blot har haft samme oplevelse som Rock Hudson, da han så 2001 og ikke fattede en skid :) Men nu har tidsfaktoren jo heller ikke virket så længe på The Fountain, så der er håb endnu.

Aronofsky har lavet en forunderlig atmosfærefyldt film (godt hjulpet på vej af et ekstraordinært godt soundtrack), som indimellem er ligeså ambitiøs med dens tema som 2001 A Space Odyssey var det. Jeg oplever nyt, hver gang jeg ser filmen og det er ikke sjældent, at lysten til at sætte den på kommer. Jeg synes personligt det er Aronofskys bedste film.

#84 Fordi filmen så absolut falder ind under definitionen af sci-fi:

Sci-fi. It differs from fantasy in that, within the context of the story, its imaginary elements are largely possible within scientifically established or scientifically postulated laws of nature (though some elements in a story might still be pure imaginative speculation).

Exploring the consequences of such differences is the traditional purpose of science fiction, making it a "literature of ideas".

Science fiction is largely based on writing rationally about alternative possibilities.

The settings for science fiction are often contrary to known reality, but the majority of science fiction relies on a considerable degree of suspension of disbelief provided by potential scientific explanations to various fictional elements.
These may include:

A setting in the future, in alternative timelines, or in a historical past that contradicts known facts of history or the archaeological record

A setting in outer space, on other worlds, or involving aliens

Stories that involve technology or scientific principles that contradict known laws of nature

Stories that involve discovery or application of new scientific principles, such as time travel or psionics, or new technology, such as nanotechnology, faster-than-light travel or robots, or of new and different political or social systems (e.g., a dystopia, or a situation where organized society has collapsed
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#87 filmz-ab 14 år siden

Tjahh - man kan også være fræk og sige, at filmen bare ikke er bedre end de lunkne anmeldelser fortæller (også de danske var lunkne, 1-4 blev det mange steder) Men den har da sine kvaliteter, bevares. Visuelt er den ret god, og musikken er også god, samt Jackman's præstation. Aronofsky bedste er helt klart The Wrestler.

Gravatar

#88 filmz-Bruce 14 år siden

a@babo (87) skrev:
Tjahh - man kan også være fræk og sige, at filmen bare ikke er bedre end de lunkne anmeldelser fortæller

Det kan man, men den variant har jeg forlængst afvist :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#89 filmz-ab 14 år siden

Bruce (86) skrev:
Man kan også være fræk og sige, at de fleste nok blot har haft samme oplevelse som Rock Hudson, da han så 2001 og ikke fattede en skid

denne variant er både nedslidt, typisk og afvist :-)
Gravatar

#90 BN 14 år siden

a@babo (80) skrev:
BN:

Hvorfor gider du ikke se Star Trek?

Fordi alt hvad jeg hidtil har set - tv-serien, biograffilmen fra 1979 + lidt løst og fast - ikke siger mig noget. Det har ikke kunnet fænge mig. I grunden er jeg nok ikke den store science fiction-tilhænger, omend der da bestemt er lavet nogle bemærkelsesværdige film i denne genre.

Men Patriarch har her i tråden anbefalet mig at se den nyeste 'Star Trek', så en dag tager jeg nok et kig på den. Jeg tvivler dog på, at jeg vil kunne lide den.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: