-
Star Trek (2009)49%
-
Jeg har ikke set nogen af dem25%
-
Star Trek: First Contact10%
-
Star Trek II: The Wrath of Khan5%
-
Star Trek IV: The Voyage Home2%
-
Star Trek: The Motion Picture2%
-
Star Trek: Generations2%
-
Star Trek: Nemesis2%
-
Star Trek VI: The Undiscovered Country1%
-
Star Trek: Insurrection1%
-
Star Trek V: The Final Frontier0%
-
Star Trek III: The Search for Spock0%
Stemmer i alt: 1889
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 Zombi 11 år siden
#22 cunninglinguist 11 år siden
Det er jo ikke "venner" afsnit vi stemmer på ;)
#23 tiany 11 år siden
Ak, ja :)
Men desværre er det nok en lidt for intern spøg ;)
#24 daneimp 11 år siden
#25 MOVIE1000 11 år siden
ellers ligger II og IV rimelige tæt på hinanden også den første emd Patrick som rumskipper.
#26 NightHawk 11 år siden
Midt i den store konflikt, hvor der står en vigtig fredsaftale mellem racerne på spil, bliver der sågar også plads til en prisværdig kommentar mht. teamets alder, hvor Kirk og co. får sat en tyk streg under, at der så sandelig stadig er masser af slagkraft tilbage hos det grå guld. I den storslåede finale (det ene af filmens absolutte højdepunkter) bliver de to temaer så fornemt flettet sammen under duellem mod Chang, hvor Kirk og co. benytter sig af al deres oldschool rutine på trods af at være teknisk underlegen, hvilket efterlod mig med et stort og tilfreds smil på læben. Det andet af de to største højdepunkter i "The Undiscovered Country" er den mildt sagt anspændte forsonings-middag ombord på Enterprise, hvor klingonerne og Star Trek teamet ser hinanden an og hvor Kirk og Chang udveksler harske spydigheder med hinanden så det slår gnister.
To mindre men stadig mindeværdige scener i filmen er Kirks slåskamp mod sig selv på en isplanet (har desværre glemt navnet) samt scenen hvor Uhura, Chekov og Scotty desperat forsøger at kommunikere med et par klingonske vagter. Ikke blot er denne scene i sig selv hylende morsom, men spiller også intelligent på et af filmens underliggende temaer om at tale forbi hinanden på tværs af racerne. De øvrige film har jeg rangeret således:
2. First Contact
3. The Wrath of Kahn
4. The Search For Spock
5. Generations
7. The Voyage Home
8. Star Trek (2009)
9. Nemesis
"Star Trek - The Motion Picture" har jeg altid synes var en noget halvkedelig og gumpetung affære, og "Star Trek - Insurrection" er den eneste i serien, som jeg finder for værende en decideret fiasko. Håbløst fragmenteret og tamt sammensat plot, krydret med plat humor og en gennemført kvalm sentimental stemning, der gør hele miseren næsten uudholdelig at se på. Kun F. Murray Abrahams præstation og Jerry Goldsmiths musik er værd at nævne som noget positivt her.
#27 NightHawk 11 år siden
Jeg glemte da at få "The Final Frontier" med på listen, så det skal selvfølgelig lige rettes:
2. First Contact
3. The Wrath of Kahn
4. The Search For Spock
5. Generations
6. The Voyage Home
7. Star Trek (2009)
8. Nemesis
9. The Final Frontier
#28 Kyllingebenet 11 år siden
#29 Danilochan 11 år siden
#30 the_paki_don 11 år siden