• Star Trek (2009)
    49%
  • Jeg har ikke set nogen af dem
    25%
  • Star Trek: First Contact
    10%
  • Star Trek II: The Wrath of Khan
    5%
  • Star Trek IV: The Voyage Home
    2%
  • Star Trek: The Motion Picture
    2%
  • Star Trek: Generations
    2%
  • Star Trek: Nemesis
    2%
  • Star Trek VI: The Undiscovered Country
    1%
  • Star Trek: Insurrection
    1%
  • Star Trek V: The Final Frontier
    0%
  • Star Trek III: The Search for Spock
    0%

Stemmer i alt: 1889

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Zombi 11 år siden

Jeg har ikke tid til det pis!
Gravatar

#22 cunninglinguist 11 år siden

elwood (20) skrev:
Der mangler en mulighed: Den med hvalerne, kan godt være den er nævnt med dens originale title, men den sku blot hedde Den med hvalerne som svarmulighed.

Det er jo ikke "venner" afsnit vi stemmer på ;)
Gravatar

#23 tiany 11 år siden

elwood (20) skrev:
Der mangler en mulighed: Den med hvalerne, kan godt være den er nævnt med dens originale title, men den sku blot hedde Den med hvalerne som svarmulighed.

Ak, ja :)

Men desværre er det nok en lidt for intern spøg ;)
Valar morghulis
Gravatar

#24 daneimp 11 år siden

Har ikke set alle filmene, faktisk kun den nyeste, og må indrømme det er en af mine yndlingsfilm. Tror bare jeg vil blive skuffet ved at se de gamle...
Gravatar

#25 MOVIE1000 11 år siden

Har set filmene 2-3 gange og jeg kan bare ikke kende forskel på de fleste. Alligvel stemte jeg Star trek, den er flottest og nem at følge med i, for dem som ikke kender meget til star trek universet.

ellers ligger II og IV rimelige tæt på hinanden også den første emd Patrick som rumskipper.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#26 NightHawk 11 år siden

Min stemme går til The Undiscovered Country, som ud over at være en særdeles medrivende og underholdende film også blev en smuk svanesang for hele det gamle Star Trek team med Kirk i spidsen. Elsker historiens mange modsætninger, hvor de gamle dyder vs. nye tider bliver sat op imod hinanden, herligt afspejlet i den forrygende duel mellem Kirk (William Shatner i hans måske bedste og mest nuancere præstation) og ærkefjenden fra klingon racen i skikkelse af den krigslidelige General Chang (spillet formidabelt og med stor spydig arrogance af Christopher Plummer, der virkelig nyder sin nederdrægtige rolle).

Midt i den store konflikt, hvor der står en vigtig fredsaftale mellem racerne på spil, bliver der sågar også plads til en prisværdig kommentar mht. teamets alder, hvor Kirk og co. får sat en tyk streg under, at der så sandelig stadig er masser af slagkraft tilbage hos det grå guld. I den storslåede finale (det ene af filmens absolutte højdepunkter) bliver de to temaer så fornemt flettet sammen under duellem mod Chang, hvor Kirk og co. benytter sig af al deres oldschool rutine på trods af at være teknisk underlegen, hvilket efterlod mig med et stort og tilfreds smil på læben. Det andet af de to største højdepunkter i "The Undiscovered Country" er den mildt sagt anspændte forsonings-middag ombord på Enterprise, hvor klingonerne og Star Trek teamet ser hinanden an og hvor Kirk og Chang udveksler harske spydigheder med hinanden så det slår gnister.

To mindre men stadig mindeværdige scener i filmen er Kirks slåskamp mod sig selv på en isplanet (har desværre glemt navnet) samt scenen hvor Uhura, Chekov og Scotty desperat forsøger at kommunikere med et par klingonske vagter. Ikke blot er denne scene i sig selv hylende morsom, men spiller også intelligent på et af filmens underliggende temaer om at tale forbi hinanden på tværs af racerne. De øvrige film har jeg rangeret således:

2. First Contact
3. The Wrath of Kahn
4. The Search For Spock
5. Generations
7. The Voyage Home
8. Star Trek (2009)
9. Nemesis

"Star Trek - The Motion Picture" har jeg altid synes var en noget halvkedelig og gumpetung affære, og "Star Trek - Insurrection" er den eneste i serien, som jeg finder for værende en decideret fiasko. Håbløst fragmenteret og tamt sammensat plot, krydret med plat humor og en gennemført kvalm sentimental stemning, der gør hele miseren næsten uudholdelig at se på. Kun F. Murray Abrahams præstation og Jerry Goldsmiths musik er værd at nævne som noget positivt her.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#27 NightHawk 11 år siden

NightHawk (26) skrev:
De øvrige film har jeg rangeret således:

2. First Contact
3. The Wrath of Kahn
4. The Search For Spock
5. Generations
7. The Voyage Home
8. Star Trek (2009)
9. Nemesis

Jeg glemte da at få "The Final Frontier" med på listen, så det skal selvfølgelig lige rettes:

2. First Contact
3. The Wrath of Kahn
4. The Search For Spock
5. Generations
6. The Voyage Home
7. Star Trek (2009)
8. Nemesis
9. The Final Frontier
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#28 Kyllingebenet 11 år siden

Firist Contact - jeg elsker Picard og co.
Gravatar

#29 Danilochan 11 år siden

First Contact - Because Borg
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I've watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in the rain. Time to die.
Gravatar

#30 the_paki_don 11 år siden

Jeg har set alle undtagen Nemesis, men mener godt, at jeg kan slippe af sted med at sige, at Star Trek fra 2009 er den bedste og saa haaber jeg, at Star Trek fra naeste aar snupper titlen til den tid!

Skriv ny kommentar: