• The Shawshank Redemption
    41%
  • Ondskabens hotel
    20%
  • Den grønne mil
    19%
  • IT
    7%
  • Stand By Me
    3%
  • 1408
    2%
  • Anden King-film
    2%
  • Misery
    2%
  • The Running Man
    1%
  • Dolores Claiborne
    1%
  • The Dead Zone
    0%
  • Carrie
    0%
  • The Dark Half
    0%
  • Apt Pupil
    0%

Stemmer i alt: 1678

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 filmz-emmett22 15 år siden

Er der overhovedet ingen der synes Apt Pupil var en fed film??
Gravatar

#52 filmz-Is 15 år siden

The Green Mile får min stemme. Den film er helt fantastisk og er langt bedre end den overvurderede Shawshank!
Gravatar

#53 gizmomis 15 år siden

Det blev Stand by me her fra.. den har jeg altid hat en svaghed for..
Ellers er apt pupil og misery ogsåret fede.. og både shawshank og den gønne mil er også gode film.. Synes Tommyknockers mangler ;-)
Gravatar

#54 Innocens 15 år siden

Ingen tvivl herfra. Min stemme falder på The Shawshank Redemption, som ikke alene er den bedste Stephen King film, men også en af mine absolutte yndlingsfilm.

Af bøgerne holder jeg dog mest af Ondskabens Hotel, men med den utrolig skuffende filmatisering til følge er det et no go herfra.
Supra Societatem Nemo
Gravatar

#55 fazz 15 år siden

Bliver også nød til at sige The Shawshank Redemption efterfulgt af Stand By Me og The Shinning... The Green Mile er dog også en super film!
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#56 tiany 15 år siden

#51 Jo jeg tror faktisk der er flere der synes at Apt Pupil var en fed film, den er blot ikke den bedste Stephen King film
Valar morghulis
Gravatar

#57 filmz-Narniabæver 15 år siden

Pet Semetary og Cujo.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#58 database 15 år siden

The Green Mile herfra. Har altid fundet The Shawshank Redemption meget overvurderet.

For resten er der nogen, der har læst Stephen King bogen Revolvermanden. Den er vidst den første bog i serien Det Mørke Tårn. Jeg har haft nogen liggende herhjemme i et godt stykke tid, men har stadigvæk ikke fået taget mig sammen til at læse den :)
Gravatar

#59 MagnusP 15 år siden

The Shining er bedst, men mest pga. Kubrick.
Hvis kriteriet var den film, der var mest tro overfor Stephen Kings bøger, må det være Misery.
Gravatar

#60 moulder666 15 år siden

Jeg synes generelt ikke, at der er nogle Stephen King-filmatiseringer, der er både tro mod oplægget OG gode som film - lige på nær Shawshank, der er en glimrende feel-good film.

Jeg blev dog relativt positivt overrasket over "The Mist" - følte ikke, at den var helt så utroværdig som så mange andre herinde åbenbart gjorde, og syntes at slutningen var ubehagelig og dejlig uhollywoodsk!

Der er nu et par bøger, som jeg virkelig gerne så filmatiseret.

Misery ville jeg afsindigt gerne se med gode skuespillere - det kunne blive en virkelig stærk film.

The Running Man gad jeg godt se, hvor de holdt sig mere til oplægget i stedet for at lave det til en "vi skyder på det hele" film.

Men frem for alt kunne jeg godt tænke mig en filmatisering af hans Richard Bachman-bog "Den Lange Vandring"!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: