-
The Shawshank Redemption41%
-
Ondskabens hotel20%
-
Den grønne mil19%
-
IT7%
-
Stand By Me3%
-
14082%
-
Anden King-film2%
-
Misery2%
-
The Running Man1%
-
Dolores Claiborne1%
-
The Dead Zone0%
-
Carrie0%
-
The Dark Half0%
-
Apt Pupil0%
Stemmer i alt: 1678
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 filmz-emmett22 15 år siden
#52 filmz-Is 15 år siden
#53 gizmomis 15 år siden
Ellers er apt pupil og misery ogsåret fede.. og både shawshank og den gønne mil er også gode film.. Synes Tommyknockers mangler ;-)
#54 Innocens 15 år siden
Af bøgerne holder jeg dog mest af Ondskabens Hotel, men med den utrolig skuffende filmatisering til følge er det et no go herfra.
#55 fazz 15 år siden
#56 tiany 15 år siden
#57 filmz-Narniabæver 15 år siden
#58 database 15 år siden
For resten er der nogen, der har læst Stephen King bogen Revolvermanden. Den er vidst den første bog i serien Det Mørke Tårn. Jeg har haft nogen liggende herhjemme i et godt stykke tid, men har stadigvæk ikke fået taget mig sammen til at læse den :)
#59 MagnusP 15 år siden
Hvis kriteriet var den film, der var mest tro overfor Stephen Kings bøger, må det være Misery.
#60 moulder666 15 år siden
Jeg blev dog relativt positivt overrasket over "The Mist" - følte ikke, at den var helt så utroværdig som så mange andre herinde åbenbart gjorde, og syntes at slutningen var ubehagelig og dejlig uhollywoodsk!
Der er nu et par bøger, som jeg virkelig gerne så filmatiseret.
Misery ville jeg afsindigt gerne se med gode skuespillere - det kunne blive en virkelig stærk film.
The Running Man gad jeg godt se, hvor de holdt sig mere til oplægget i stedet for at lave det til en "vi skyder på det hele" film.
Men frem for alt kunne jeg godt tænke mig en filmatisering af hans Richard Bachman-bog "Den Lange Vandring"!