• The Shawshank Redemption
    41%
  • Ondskabens hotel
    20%
  • Den grønne mil
    19%
  • IT
    7%
  • Stand By Me
    3%
  • 1408
    2%
  • Anden King-film
    2%
  • Misery
    2%
  • The Running Man
    1%
  • Dolores Claiborne
    1%
  • The Dead Zone
    0%
  • Carrie
    0%
  • The Dark Half
    0%
  • Apt Pupil
    0%

Stemmer i alt: 1678

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 [ikke godkendt bruger] 15 år siden

[Denne bruger afventer at blive godkendt til at deltage i diskussionen.]
"I love the smell of napalm in the morning..."
Gravatar

#2 Bohemian 15 år siden

Hvor er The Mist ?

Men Shawshank herfra, med Green Mile lige i hælene.
Free in serenity.
Gravatar

#3 keitel 15 år siden

Ja vinderen er jo kendt på forhånd, så pollen havde nok været lidt mere spændende uden Shawshank...
Gravatar

#4 HonoDelLoce 15 år siden

Jeg hopper på The Green Mile..

Shawshank er helt sikkert en helt udemærket film.. Bare ekstremt overvurderet i mine øjne :)

Så synes jeg The Green Mile er en bedre film :)

I øvrigt hører jeg også til den forholdsvis smalle gruppe, der foretrækker tv-miniserien lavet på Ondskabens Hotel frem for Nicholson-filmen..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 filmz-yoshimura 15 år siden

Har altid haft en svaghed for Stand By Me, så den fik min stemme. Shawshank er også en fantastisk film, men jeg har aldrig brudt mig ret meget om The Shining eller The Green Mile (sidstnævnte primært på grund af Tom Hanks, som jo kan ødelægge enhver film).

Og hedder Shawshank Redemption i øvrigt ikke 'En verden udenfor' på dansk? Bare for nu at påpege inkonsekvensen i pollens filmtitler ;-)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#6 Benway 15 år siden

"Ondskabens hotel" herfra.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7 BN 15 år siden

'The Shawshank Redemption'

... og derefter:

'The Dead Zone' og 'The Green Mile' på en delt andenplads

... efterfulgt af 'Apt Pupil' og 'Misery' på en delt tredjeplads

... efterfulgt af ret stor ligegyldighed overfor resten af filmene/bøgerne på listen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8 tiany 15 år siden

Jeg valgte at stemme udfra hvilke af bøgerne jeg har læst og hvilken film der så er mest tro mod bogen.

Så min stemme gik til Den Grønne Mil, som efter min mening er en af de mest vellykkede transformationer af "bog til film" film :)
Valar morghulis
Gravatar

#9 MOVIE1000 15 år siden

stemte på Den grønne mil

jeg har aldrig hørt om The Shawshank Redemmtion er den god og hvad handler den om?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#10 Åkepool 15 år siden

"Shawshank Redemption".

Er lidt overrasket over, at "Carrie" endnu ikke har fået en stemme, den er helt sikkert i toppen hos mig.

So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: