-
The Shawshank Redemption41%
-
Ondskabens hotel20%
-
Den grønne mil19%
-
IT7%
-
Stand By Me3%
-
14082%
-
Anden King-film2%
-
Misery2%
-
The Running Man1%
-
Dolores Claiborne1%
-
The Dead Zone0%
-
Carrie0%
-
The Dark Half0%
-
Apt Pupil0%
Stemmer i alt: 1678
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 BN 15 år siden
Ny filmz-afstemning:
Bedste Stephen King-film der ikke har Tim Robbins i hovedrollen
#12 filmz-Razor#33 15 år siden
Shawshank Redemption hedder "en verden udenfor" på dansk, og har været vist i TV en del gange, så mon ikke du har set den. Det er ikke en typisk Stephen King novelle, men filmen er yderst vellykket.
Min stemme gik til Shawshank, men Green Mile, Ondskabens Hotel og The Mist er også fede film...
#13 Thomsen 15 år siden
Jo, og Stand by Me hedder Sammenhold.
Jeg stemte "anden King-film" for The Mist. Det undrer mig, at man kan undgå at tage den mest roste Stephen King-filmatisering i en hel del år med på listen og i stedet har valgt at inkludere makværket 1408.
#14 fatcat 15 år siden
Jeg er ikke så meget for "Green Mile" og "It" er bare SÅ meget bedre som bog end som film - selvom Tim Curry gør det godt som en ikke helt sjov klovn.
Jeg kunne også have valgt "Pet Sematary" - da den skræmte mig en del som ung, men objektivt set er det en pilringe film :)
Så jeg valgte efter bedste film - ikke bedste typiske Stephen King filmatisering.
#15 The Duck 15 år siden
Ondskabens Hotel
The Shawshank Redemption
Har en svaghed for Misery, men der er utrolig meget kvalitet på den liste.
#16 Antlion 15 år siden
Jeg mener, at de andre film er yderst middelmådige ift. Kubricks gyselige mesterværk, og der hersker ingen tvivl om, at det er den bedste for mit vedkommende. Det undrer mig dog ikke, at "The Shawshank Redemption" popularitet overhaler den indenom, selvom den slet ikke nærmer sig "The Shining"!
#17 Antlion 15 år siden
#18 keitel 15 år siden
Ja så har jeg så lige den absolut modsatte holdning, synes The Mist (kun slutningen holder) er et Makværk, og 1408 er en rigtig uhyggelig gyser.
#19 filmz-emmett22 15 år siden
Men ellers er min liste som følger.
2. Misery
3. Apt Pupil
4. Shawshank og den Grønne mil
De film som jeg ikke har set af listen er
Dolores Claiborne, The Dead Zone og The Dark Half
#20 BN 15 år siden
Har du ikke set 'The Dead Zone'? Uha, den skulle du tage og få set. ... men forvent et roligt drama. Og hvis du har læst bogen, så skal du være forberedt på at filmen reelt blot er "baseret på" eller "frit efter" Stephen King's bog.