• The Shawshank Redemption
    41%
  • Ondskabens hotel
    20%
  • Den grønne mil
    19%
  • IT
    7%
  • Stand By Me
    3%
  • 1408
    2%
  • Anden King-film
    2%
  • Misery
    2%
  • The Running Man
    1%
  • Dolores Claiborne
    1%
  • The Dead Zone
    0%
  • Carrie
    0%
  • The Dark Half
    0%
  • Apt Pupil
    0%

Stemmer i alt: 1678

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 BN 15 år siden

#3 - keitel:

Ny filmz-afstemning:

Bedste Stephen King-film der ikke har Tim Robbins i hovedrollen
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#12 filmz-Razor#33 15 år siden

Shawshank Redemption hedder "en verden udenfor" på dansk, og har været vist i TV en del gange, så mon ikke du har set den. Det er ikke en typisk Stephen King novelle, men filmen er yderst vellykket.

Min stemme gik til Shawshank, men Green Mile, Ondskabens Hotel og The Mist er også fede film...
Gravatar

#13 Thomsen 15 år siden

#5 -
Og hedder Shawshank Redemption i øvrigt ikke 'En verden udenfor' på dansk?

Jo, og Stand by Me hedder Sammenhold.

Jeg stemte "anden King-film" for The Mist. Det undrer mig, at man kan undgå at tage den mest roste Stephen King-filmatisering i en hel del år med på listen og i stedet har valgt at inkludere makværket 1408.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#14 fatcat 15 år siden

Hmm svært valg. Der er ingen tvivl om (IMO) at "Shawshank Redemption" er den bedste film af de listede - men da den ikke er en helt typisk Stephen King bog (eller rettere novelle), kunne mit valg lige så godt have været "Misery" (fantastisk præstation af Kathy Bates) eller "The Shining" (lige så fantastisk præstation af Jack Nicholson).

Jeg er ikke så meget for "Green Mile" og "It" er bare SÅ meget bedre som bog end som film - selvom Tim Curry gør det godt som en ikke helt sjov klovn.

Jeg kunne også have valgt "Pet Sematary" - da den skræmte mig en del som ung, men objektivt set er det en pilringe film :)

Så jeg valgte efter bedste film - ikke bedste typiske Stephen King filmatisering.
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#15 The Duck 15 år siden

Misery
Ondskabens Hotel
The Shawshank Redemption

Har en svaghed for Misery, men der er utrolig meget kvalitet på den liste.
Gravatar

#16 Antlion 15 år siden

"The Shining" - ingen tvivl!

Jeg mener, at de andre film er yderst middelmådige ift. Kubricks gyselige mesterværk, og der hersker ingen tvivl om, at det er den bedste for mit vedkommende. Det undrer mig dog ikke, at "The Shawshank Redemption" popularitet overhaler den indenom, selvom den slet ikke nærmer sig "The Shining"!
Gravatar

#17 Antlion 15 år siden

*dobbel-post*
Gravatar

#18 keitel 15 år siden

Thomsen (13) skrev:
#5 -

Jo, og Stand by Me hedder Sammenhold.

Jeg stemte "anden King-film" for The Mist. Det undrer mig, at man kan undgå at tage den mest roste Stephen King-filmatisering i en hel del år med på listen og i stedet har valgt at inkludere makværket 1408.

Ja så har jeg så lige den absolut modsatte holdning, synes The Mist (kun slutningen holder) er et Makværk, og 1408 er en rigtig uhyggelig gyser.
Gravatar

#19 filmz-emmett22 15 år siden

Ondskabens Hotel er så meget bedre end de andre film på listen.

Men ellers er min liste som følger.

2. Misery

3. Apt Pupil

4. Shawshank og den Grønne mil

De film som jeg ikke har set af listen er
Dolores Claiborne, The Dead Zone og The Dark Half

Gravatar

#20 BN 15 år siden

#19 - emmett22:

De film som jeg ikke har set af listen er
Dolores Claiborne, The Dead Zone og The Dark Half

Har du ikke set 'The Dead Zone'? Uha, den skulle du tage og få set. ... men forvent et roligt drama. Og hvis du har læst bogen, så skal du være forberedt på at filmen reelt blot er "baseret på" eller "frit efter" Stephen King's bog.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: