• "Sin City"
    58%
  • "V for Vendetta"
    14%
  • "The Crow"
    6%
  • "A History of Violence"
    5%
  • Anden film
    4%
  • "Det hemmelighedsfulde selskab"
    4%
  • "Vejen til Perdition"
    3%
  • "From Hell"
    3%
  • "Ghost World"
    2%
  • "American Splendor"
    1%

Stemmer i alt: 1920

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 myshkin 17 år siden

#50 Ja, at sidde på den lukkede gør sikkert en meget træt. Gå du bare i seng igen, min fine ven.

V for Vendetta.

Ghost World er en lortefilm.
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#52 HonoDelLoce 17 år siden

Det er sjovt som nogle folk prøver at nedgøre andre og få overtaget i en diskussion, ved at virke så overlegne intelligente, og det eneste, de beviser ved sådanne indlæg er, at der er en grund til at de sidder og ser de film, de selv opfatter som værende det bedste og mest kulturelle i verden, alene..

Og slap nu af, inden du begynder at sidde og tælle alle vennerne - du kan jo stadig skrive herinde med den anden hånd - for det ville jo være dit næste typiske træk..

Men jeg tvivler slet ikke på, at du har venner. Vor herre til hest, selv Robert i Langt fra Las Vegas har venner nede i Hifi-klubben..

Du er ikke den første herinde, der gemmer sig anonymt bag et brugernavn og tror, at vi andre synes der er noget mystisk over den nyankomne fremmede, som virker så overbevisende i sin retorik og argumentation, at det er umuligt at vinde en debat.. Og du bliver heller ikke den sidste..

Fælles for jer alle er dog, at alle vi andre sidder og griner af jer..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#53 filmz-Erroneus 17 år siden

#46 jeg tror nogle gange Hollywood undervurdere (eller gør de...) deres publikum og absolut skal fordumme mange film, da de føler de måske kan virke et tak for kompliceret til den standard biograf-gænger.

Jeg har mange venner som syntes Sin City er noget lort, simpelthen fordi de ikke forstår meningen med den og bare syntes den er noget mærkeligt noget, med den måde den er optaget på. Ja det siger nok mere om dem, end Sin City, men sådan er mange biograf-gængere desværre :)
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#54 filmz-a-made 17 år siden

Jeg vil undgå at diskutrere hvad du laver med den hånd du ikke skriver med. Men ellers kan jeg jo kun prise 70ernes psykologi for hvordan en "nedgørende" fremstilling bliver grinet af fra den altid så harmonisk enige modpart. Men I/du skal vel også have lidt sjov en gang imellem, grin du da så igennem. Men jeg syntes nu at det er synd at man ikke kunne tage sig sammén og læse min mening i stedet for blot at tage afsæt i det som du kalder nedsættende. Nemlig at det danske biograf publikum bliver dummere og dummere. Man kan se det på salgstallene ved eksempelvis billeter til natfilmsfestivalen. Men for at komme tilbage til det faktiske emne så er Sin Citys tornhøje billetsalg næsten en manifestition af dette. Som tidligere skrevet er Sin City en fabelagtig film, visuelt og scenisk først og fremmest. Men det absolut mest interresante og efter min mening, mest gældende for at give en vurdering der kræver seriøs hjerneaktivitet, er den overvældende hyldest til den efterhånden forgangne Film Noir genre. Det er meget muligt at man har fået en "fed" oplevelse aligevel, og her kan i så indsætte mine tidligere beskrivelser:) ( Gider ikke lave flere)
Men på de generelle biografsalg kan man se med det samme,at det som folk ser, er de kender i forvejen eller har fået priset af deres venner og familie der sandsynligvis har ligeså kulturelt aftumpede rødder som dem selv. Eksempelvis kan man se hvad der har solgt godt år: Rocky 6 i modsætning til Chris Nolans The Prestige som kun Batman Begins publikumet kom og så. Anja og Viktor 4, marvels nye Ghost Rider som folk der havde set de andre tåbelige superhelte filmatiseringer kom og så (ganske mange Robert typer formoder jeg) Generelt er det der sælger det man ved hvad er. Så de tusinder af plasticfilm fra Hollywood skal nok foresætte. Georg Brandes sagde som en af sine hovedstrømninger at litteratur skal sætte problemer under debat. Dette var en reaktion på den dybt censurede romantiske skrive stil. Idag er denne reaktion kendt som starten på Det Moderne Gennembrud. I dag eksisterer filmverdenen på lige med med litteraturens og her er vi ligeså stille ved at få et regressivt sammenbrud.

Læs hvad jeg har skrevet, jeg håber det giver bare lidt stof til eftertanke.

Og nåh ja

"Ghost World er en lortefilm"
Tak for opklaringen du store vismand

Gravatar

#55 mini_jette 17 år siden

From Hell og jeg tøver ikke et sekund, for det er nogenlunde den eneste film på den liste jeg kan lide..!
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#56 jessup 17 år siden

#54 - du invitere til at vi skal nyde du måde du skriver på eller at vi skal provokeres af din skrivestil. Men ser man på dine pointer er det så uendeligt trivielt.

Publikum/masserene er kulturelt ignoranter: det har man sagt til alle tider.

Publikum/masserne kan ikke værdsætte en god film fuldt ud: det er et argument fuldt i tråd med det sidste. Heller ikke et nyt argument.

Nu står der ingen steder at du har en taske fuld af gode nye observationer, og at det ikke des do mindre gør det værre at folk bliver ved med at være ignoranter, og vi stadig ikke forstår de uanede dybder i film. Men du publicerede ikke umiddelbart dine holdninger som eviggyldige truismer.

Du fortsætter i sammen linie med at problemer skal sættes under lup af film - det glæder mig at du lige om lidt kommer med en anmeldelse af Ghost World hvor du netop gør opmærksom på hvordan filmen er interessant/stimulerende i forhold til "problemer".

I forhold til Noir genren har man lavet hyldester til denne "genre" siden starten af 80erne hvis ikke før (chinatown,The Long Goodbye) og jeg er sikker på at mange herinde er bekendt med genren uden at det influere på deres oplevelse i udpræget grad. Hvad gør det f.eks. lige præsis at Scindlers Liste er en bastard af forskellige filmstile: Tysk ekspressionismen, Noir, Cinema Varite, Neorelisme m.m?
This is just until June
Gravatar

#57 duuk74 17 år siden

American Splendor
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#58 Oh Daesu 17 år siden

Valgte Sin City, da den og LOEG, er de eneste jeg har læst som tegneserie, og de to film holdt op mod hinanden er det desværre en no contest, selvom LOEG som tegneserie er bedre end Sin City, det er dog bare min mening
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/OhDaesu
Gravatar

#59 Åkepool 17 år siden

#54 - Gider egentlig ikke bruge meget mere tid på dig, ikke her anyway, for det kan jo være, at du i en fremtidig tråd, skriver noget jeg kan støtte op om og.....Næ vent, det sker sgu nok ikke.
Du skriver jo ikke bare din mening, du er jo netop totalt nedsættende. Og jeg har set "Ghost rider", for ja, jeg giver mange film en chance, modsat dig, der nok skærer alt fra der ikke bare er en smule underligt. Filmen var iøvrigt noget lort, men hey, det var to timer af mit liv, tænk hvis jeg skulle ha' spenderet dem med dig, det havde sgu først været slemt.
Og forresten, hvad er en Robert type?? (ja, jeg er jo ikke så klog).
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: