-
"Sin City"58%
-
"V for Vendetta"14%
-
"The Crow"6%
-
"A History of Violence"5%
-
Anden film4%
-
"Det hemmelighedsfulde selskab"4%
-
"Vejen til Perdition"3%
-
"From Hell"3%
-
"Ghost World"2%
-
"American Splendor"1%
Stemmer i alt: 1920
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 filmz-jonasgr 17 år siden
Men måske tvangsindlægger jeg mig selv til at se den engang. (nu får jeg pludselig nogle dårlige associationer med nogle skuespillere i farvet bamseudstyr. Hvad man ikke gør for børn :( )
'Cause I'm evil"
#12 filmz-Bruce 17 år siden
#13 mr gaijin 17 år siden
#14 filmz-grev_michal 17 år siden
Mit valg faldte på Vejen til Perdition, virkelig en fantastisk film, og stadig en af dem jeg godt kan se af og til.
På anden pladsen har jeg placeret Ghost World, det er ikke nogen stor film (det er film i denne genre normalt ikke), men endnu engang ser man Stevie Buscemi blomstre i en lille film. Mange af disse små independent film bliver ofte overset af den brede befolkning og det er synd. En lille filmperle der er velskrevet. (skader heller ikke at Scarlett er med :p )
Nummer 3: The Crow. Dette er nok for mig en de mest "kulte" film fra min ungdom. Kan tydeligt huske vi sad og pegede når det de computer animerede scener kom frem på skærmen (dem der blev lavet efter Brandons død). Selve filmen har altid haft en speciel plads for mig - den melankolske og mørke univers er helt fænomenalt. Selvom Brandon besad hovedrollen 'godt' , synes jeg faktisk at Michael Wincott spillede betydelig bedre i filmen. - der en satanisk aura omkring ham hehe.
Nummer 4: American Splendor. Endnu en lille filmperle fra det independent univers. Især husker jeg Paul Giamatti præstation i denne film, man sad med fornemmelsen at han har noget specielt over sig. Jeg havde ikke set ham i andre film, jeg kan huske af før denne. Et par år senere kom så Sideways også var hans talent slået igennem. En fantastisk karakter skuespiller i en film der har sine stærke sider på selvsamme præmisser.
From Hell har jeg ikke set så den har jeg lidt svært ved at bedømme, men kan vel ikke være helt dårlig når Depp er med :)
A History of Violence er bestemt også en seværdig film - men den er lidt mere "ligegyldig" end de andre. Den fangede mig ikke på samme måde overhovedet. Det var dog en underholdene film med Maria Bello som den skuespiller der skinnede bedst igennem.
V for Vendetta, Det hemmelighedsfulde selskab og Sin City sagde mig tæt på ingenting. Kedelig og uinteressante film, rodede handlinger og dårlige præstationer. Jeg er ellers normaltvis fan af Portman,Connery og Willis men de her film burde vist gå i glemmebogen og aldrig nævnes igen.
Men ellers en lækker poll med en masse fede film.
#15 Hal60 17 år siden
#16 wiseguy 17 år siden
#17 filmz-Narniabæver 17 år siden
#18 mr gaijin 17 år siden
#19 filmz-Jessmoeller 17 år siden
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
#20 Yoda 17 år siden
Jeps. Tegneserien er skabt af Michael Fry and T Lewis.
Du kan se og læse tegneseriestriberne her:
http://www.unitedmedia.com/comics/hedge/archive/he...