-
"Sin City"58%
-
"V for Vendetta"14%
-
"The Crow"6%
-
"A History of Violence"5%
-
Anden film4%
-
"Det hemmelighedsfulde selskab"4%
-
"Vejen til Perdition"3%
-
"From Hell"3%
-
"Ghost World"2%
-
"American Splendor"1%
Stemmer i alt: 1920
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 filmz-a-made 17 år siden
Jeg kan se at hype er ved at være en genske seriøs faktor for de danske filmseere. En så tåbelig og konventionel mening eksisterer nok kun blandt det danske mainstream publikum, så mit gæt er at du er af en sådan art. Sin City var en innovativ filmatisering og en absolut neoklasiker. Men enhver som vil mene at den er "klasser" over film så nyskabende som Ghost World må konstateres seriøst kulturelt retarderet. At Sin City ligger genererlt over Ghost World er jo nok et udtryk for folkelighedens mangfoldighed, ganske mange her har tydeligvis ikke de rette vilkår for en gyldig holdning til Sin City da kendskab til noir genren vist er relativt begrænset i dette forum. Givet havde Sin City en "wow" effekt men wowet fra kerne publikumet er vist først og fremest begrundet af trang til udpenslet vold, der godt nok var lavet med enorm tekninsk finesse.
Surt opstød fra en kultursnob
#42 lagoni 17 år siden
#43 jessup 17 år siden
#44 lagoni 17 år siden
#45 filmz-Erroneus 17 år siden
Hyggede mig med 300 i går til snigpremieren i Odense og det var jo sand kaviar for sanserne.
#46 erikjust 17 år siden
hvordan kan det så være at mange folk i Hollywood stadig ikke har fattet, at man ikke behøves og ændre en film baseret over en tegneserie eller spil så frygteligt meget hvis slet ikke for at få et satans godt resultat?
og lige som en indskydelse Sin City der var aldrig noget valg.
#47 filmz-Is 17 år siden
#48 filmz-gofferoffer 17 år siden
Sin City bliver selvfølgelig efterfulgt af V For Vendetta, som jeg endda skrev om til Stor Skriftlig Opgave, og selvom jeg bedre kan lide Moores oprindelige tegneserie, der er intet mindre end en genistreg, er dette en fantastisk god film.
Derudover er jeg også særdeles stor fan af Road To Perdition, som er et diskret mesterværk, fordi den ikke har enorme armbevægelser, men bevæger sig stille og roligt.
Derudover er American Splendor, Ghost World, The Crow og A History of Violence særdeles gode film. Glæder mig desuden til 300, som jeg skal se her i løbet af de kommende weekender. Og jeg ser frem til, at The Watchmen bliver en realitet, hvis den selvfølgelig bliver lavet ordentligt.
#49 Åkepool 17 år siden
Den lille tekst der tilsyneladende har fået dig til tasterne, er bare et lille humoristisk indslag, som svar på hvad #14 skrev (ha ha). Selvom min filmsmag er meget bred (hvad din vist ikke er), så må du meget gerne kalde mig mainstream. Hellere ha' en bred smag, end en indsnævret finkulturel smag(du ved, den de tager lidt pis på i Cafe noir reklamerne, ikke at jeg tror du ser noget så kommercielt som reklamer).
Iøvrigt skrev jeg, at jeg havde set 6 af de 9 film og "Ghost world er så en af de 3 jeg ikke har set, så muligheden foreligger da, at den kunne være bedre end "Sin city", men det tvivler jeg kraftigt på, da "Sin city" bare er så fed ;)
#50 filmz-a-made 17 år siden
Den du ikke forstod, på grund af brug af ord med mere end 3 stavelser. Men Vi Unge er da også en ganske udemærket avis.
Ikke for at ædelægge dit enfoldige egotrip, men din "lille tekst" var først og fremmest et eksempel på den stupiditet der hersker blandt kernegængerne i de danske biografer. Så slut du dig bare til mængden. At kalde min filmsmag for indsnævret må da vist siges at være lidt af et fejlet postulat. Men din mening er måske holdbar nok eftersom du ikke har set Ghost World og derfor ikke ved hvor meget fejl du tager. Når du siger at du har en bred film smag betyder det tilnærmelsesvis at du vist ikke rigtig for alvor har nogen. Men de popcorn smager jo ellers så utrolig dejligt ikke sandt Åkepool? Jeg er da utrolig glad for at du nyder dine mange besøg på Jensens Bøfhus, efterfulgt af en dejlig film med din scooterklub. Det er jo en dejlig tanke at kultur får sin vurdering af folk, der nyder hurtige replikker og smørindsmurte popcorns bægre. Ghost Rider kan vel stadig nås, skynd dig at gøre din filmsmag endnu mere dejlig bred.
Endnu et opstød. (Jeg er efterhånden ved at være lidt små træt.) :D