• Edward Scissorhands
    16%
  • Batman
    14%
  • Sleepy Hollow
    14%
  • Big Fish
    11%
  • Mars Attacks!
    8%
  • Batman Returns
    7%
  • Sweeney Todd
    6%
  • Beetlejuice
    6%
  • Planet of the Apes
    5%
  • Charlie og chokoladefabrikken
    4%
  • Ed Wood
    3%
  • Corpse Bride
    3%
  • Anden film
    2%

Stemmer i alt: 1490

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Bobby Singer 15 år siden

#50 - Jeg er enig i det du siger med at han var frisk og nyskabende i starten af 90'erne, men sidenhen har han ikke rigtig opnået samme højder igen. Angående Sweeney Todd, så vil jeg ikke sige at den er decideret dårlig, den har nogle store plusser, som f.eks. et dejligt dystert udseende, masser af blod, en humor der er mørkere en natten og et par fremragende præstationer af Depp, Cohen og Rickman.

Men filmen har et rigtig stort problem, den er en musical og det fungere bare ikke efter min mening. Efter noget tid, fandt jeg de fleste sange irriterende, de stopper handlingen og trækker derfor det hele i langdrag. Derudover ved jeg godt at det nødvendigvis ikke behøves at være skønsang, men han kunne da godt have fundet nogle skuespillere der bare havde lidt musikalsk talent. Derudover synes egentlig også at handlingen er for tynd til at bære en næsten to timer lang film, så hvis man nu havde fjernet alle sangene, ja det ved jeg jo godt, at man ikke kan eftersom det er en filmmatisering af en musical, men hvis man nu havde, så var man endt med en virkelig skarpt fortalt film, der sikkert ville have været en af Burtons bedste, hvis ikke den bedste nogensinde.

Det er nemlig mit største problem med filmen, jeg fornemmer at der gemmer sig en god film et sted i Sweeney Todd, den er bare svær at få øje på, på grund af alle sangene og en lidt for lang spilletid, grundet dens relativt simple, men ikke dårlige, handling.
Idjit
Gravatar

#52 filmz-Bruce 15 år siden

#51 Må erklære mig enig. Den fungerede slet ikke som en musical for mig, ikke kun grundet de meget middelmådige vokale præstationer, som hurtigt blev en pine at skulle igennem, men også de ganske ordinære og ikke særligt "huske venlige" sange. Det tog fokus væk fra den fantastiske cinematografi. Det fungerer for Nightmare Before Christmas, men det mislykkes desværre her.

Selv ikke med fantastiske vokaler tror jeg, at jeg ville have været imponeret over indholdet. Men bibehold cinematografien og en stil fra From Hell, så ville man have haft en vinder.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: