• Band of Brothers
    49%
  • The Sopranos
    9%
  • True Blood
    8%
  • Entourage
    7%
  • Rome
    5%
  • Sex and the City
    4%
  • Deadwood
    4%
  • Anden HBO-serie
    4%
  • The Wire
    3%
  • Six Feet Under
    2%
  • Curb Your Enthusiasm
    2%
  • Carnivàle
    2%

Stemmer i alt: 2369

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 ks 14 år siden

Ligger Carnivale virkelig så langt i bunden? Grotesk.
Gravatar

#32 jessup 14 år siden

Har aldrig set noget af the wire har kun set alle afsnittene af Carnivale og Rome - umiddelbart falder valget på Curb.. eller Sopranos.
This is just until June
Gravatar

#33 filmz-jonasgr 14 år siden

Six Feet Under
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#34 filmz-Utyske 14 år siden

#31 -

Det er vel ikke så grotesk? :)

Niveauet er jo ret højt, så blot fordi den ikke ligger i toppen, betyder jo ikke at folk synes at det er lort.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#35 filmz-gofferoffer 14 år siden

Jeg kan ikke vælge mellem The Wire, Deadwood og Carnivale. De tre serier har efterladt så stort et indtryk på mig og alle sammen haft så stor indflydelse på mig, at det er umuligt at vælge mellem dem.

Jeg har kun sat min stemme ved Carnivale, fordi den nok har påvirket mig mest og ændrede mit syn på, hvordan en historie kunne fortælles. Fortællemæssigt er Carnivale uovertruffent, fordi serien dvæler så meget ved personerne, at man virkelig føler med dem. Jeg ville bare ønske, serien ikke endte så tidligt.

The Sopranos er også en fantastisk serie, og det er Six Feet Under også på alle leder og kanter. True Blood er vældigt underholdende, men den er til gengæld også den dårligste af HBO's serier og når ikke op på et niveau, der for mig overstiger tømmermands-tv.

Entourage er en meget letfordøjelig serie, der åbenbart skulle blive dårligere med tiden. Flight of the Conchords er til gengæld mere min humor, og jeg synes virkelig, det er en genial komedieserie.

Af miniserierne er Band of Brothers, Generation Kill og The Pacific alle udmærkede.

Glæder mig til opleve dette års Treme, Boardwalk Empire og A Game of Thrones, når de engang udkommer.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#36 Hr. Nielsen 14 år siden

#34 Nemlig, den kunne jo såmænd nok være langt over gennemsnittet, det er jo ikke en rating om at den i bunden er skod....
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#37 Skeloboy 14 år siden

Har slet ikke set dem alle og ikke specielt mange afsnit af nogen, men mine indtryk er:

True Blood er elendig
Rome er skuffende
Six Feet Under var ikke lige mig
Sex & The City er ligegyldig
og Curb Your Enthusiasm er temmelig grineren.
Sopranos er suveræn

Når det er sagt, så er Deadwood, The Wire og Sopranos nogle serier, jeg helt sikkert skal have.
Gravatar

#38 jessup 14 år siden

Skeloboy (37) skrev:
True Blood er elendig

completely agree
This is just until June
Gravatar

#39 filmz-jonasgr 14 år siden

For lige at uddybe mit svar i #33, så har HBO lavet rigtig mange gode serier i gennem årene. For de flestes vedkommende gælder det, at man skal være tålmodige med dem. Man skal altså ikke forvente at man bliver opslugt at universet efter et par afsnit.

Carnivalé tog det mig ca. 5 afsnit før jeg rigtig værdsatte det og derefter var til gengæld også helt opslugt af serien. HBO tager sig tid til at fortælle deres historie.

Jeg har heller ikke set alle serierne, men af dem jeg har set er "Six Feet Under", som sagt den jeg finder bedst. Dette ikke mindst fordi at det er den af de sete serier som taler mest til hjertet.
Carnivalé er original og opfindsom. En serie som jeg ikke har set mage siden.
Band of Brothers er det bedste der er lavet indenfor krigsfilm og, tror jeg, også det mest realistiske. I hvert fald af hvad jeg indtil videre har set indenfor genren.

Entourage og Curb Your Enthusiasm er begge to ganske gode serier.

#37 Hvor meget har du set af "Six Feet Under". Som nævnt så er det også en serie som tager noget tid at vende sig til. Jeg var halvvejs inde i serien inden den rigtig fangede mig. Jeg kan godt forstå, at der nok er mange som synes den er temmelig gakket og i starten er det også mest den sort humor som fylder serien. Den vil selvfølgelig hele tiden være der, men der bliver efterhånden mindre og mindre af den jo længere hen i serien vi kommer og der bliver lagt en endnu større dramatisk tone i filmen. Ikke mindst kommer serien til at handle mere og mere om familien Fisher og i mindre grad om deres klienter.

#34 Jeg vil så sige, at netop en serie som "Carnivalé" nok er en serie som er temmelig ukendt for de fleste. Med mindre man naturligvis er bruger her :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#40 Jach 14 år siden

Band of Brothers uden tvivl. Det er nok den bedste serie nogensinde og ser den fast min. 1 gang om året.
"Game over man, game over"
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS

Skriv ny kommentar: