-
Jeg er træt af det vampyrpjat på tv33%
-
True Blood21%
-
Buffy - Vampyrernes skræk18%
-
Angel10%
-
The Vampire Diaries6%
-
Blade: The Series5%
-
Hellsing5%
-
Blood+1%
-
Blood Ties1%
Stemmer i alt: 1692
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 gizmomis 14 år siden
#12 moulder666 14 år siden
#13 JannikAnd 14 år siden
#14 NightHawk 14 år siden
Så du mener seriøst at vampyrene i "Buffy" og "Angel" er overfladisk beskrevet? Så har du næppe fulgt særligt godt med i hverken Angel eller Spikes karakter udvikling.
# 13 -
Det må jo nødvendigvis betyde, at du f.eks har set "Buffy" og "Angel", så hvad er det du synes der ikke lykkedes/fungerer i de to serier, siden du betragter det som nonsens?
Du må selvfølgelig gerne synes, at "True Blood" er en bedre serie, jeg er blot nysgerig efter at høre hvorfor du mener den er bedre? :)
#15 elwood 14 år siden
Must resist temptation to write something dir... argg to much can't do it.... No I must resist!
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#16 ikj80 14 år siden
#17 JannikAnd 14 år siden
"True Blood" er heller ikke helt oppe med TV-mediets tungeste drenge. Men jeg synes alligevel, at den har en vis charme og en noget mindre selvfed fortælling. Bevares, anekdoterne og vampyrenes åbenlyse rolle som "samfundets minoritet og skændsel" er set tusind gange før, senest med "District 9", som jeg ikke kunne udstå. Men ikke desto mindre leveres det med en portion friskhed og fortælleglæde, som jeg ikke kan ænse i de øvrige serier. Og så er produktionsværdierne i top - selv for en HBO'er - 4/6.
#18 tiany 14 år siden
#19 BN 14 år siden
"vampires" ... tsk, tsk ...
#20 NightHawk 14 år siden
jeg synes så netop, at det du kalder for "genredifust", er det der gør at "Buffy" og "Angel" igennem de mange sæsoner hele tiden har bevaret deres friskhed/evnen til at overraske, fordi tonen/stemningen konstant skifter, ofte inde for samme afsnit. Humor, gys, action, drama, tragedie blandes i en skøn og uforudsigelig blanding på mesterlig vis i afsnit som f. eks "The Body", (der er nærmest Von Trier'sk i sit billedsprog), "Once More With Felling", (musical afsnittet), og "Conversations With Dead People", hvor man i alle tre, og det gælder egenlig også for de fleste af de øvrige afsnit, kommer hele følelsesregistret igennem.
Nu skriver du B-films agtige og det vil jeg godt gi' dig ret i, i de første par sæsoner af "Buffy"/"Angel", men mht. produktion value, skabelsen af diverse monstre osv. ja så skyldtes det jo ganske enkelt, at budgettet ikke var super stort på det tidspunkt de startede. Jeg synes nu, at de fik nogle ganske gode resultater ud af det alligevel, når man tænker på hvor lidt penge, de havde at arbejde med i starten. Men jeg synes man allerede fra sæson 4 kan se en kraftig forbedring i design/look og herfra blir det blot bedre og bedre, så her er jeg ikke enig i, at det ser b-films agtigt ud. Mht. det skrevne kan jeg slet ikke følge dig. Selv de anmeldere der har været mest kritiske overfor de to serier har netop stort set i samlet flok rost Whedon, Espenson, Petrie osv. for den fremragende, sprudlelnde og meget opfindsomme dialog, der smider omkring sig med popreferencer og spøjse ordsammensætninger. Det er friskt, det er morsomt og igen uforudsigeligt fordi dialogen ikke følger noget normalt samtale mønster.
Karakter udviklingen er jo alene et kapitel for sig og alle figurene går igennem perioder der ændrer deres liv total fra tidligere både på godt og ondt. Selv seriens hovedskurke forblir ikke ens fra sæson til sæson. Angel er grundet sin forbandelse fuldstændig uberegnelig, Faith en anti-helt der grundet en ufattelig ringe opvækst kører helt af sporet med sine superhelte evner og blancere skiftevis mellem godt og ondt, og endelig er der Spike hvis forvandling fra pervers massemorder til en uforudsigelig on/off helterolle, er noget af det bedst skrevne indenfor karakterudvikling, jeg nogensinde har set.
"True Blood" synes jeg er en glimrende serie, der dog mest af alt lever på sin creepy stemning og sit ganske udemærkede skuespil. Set-up'et som du selv nævner er ikke ligefrem imporende fundet på og dialogmæssigt synes jeg ikke ligefrem den oser af kreativitet, men derimod er temmelig ordinær. Serien får klart nok noget mere kant pga. den kører på HBO, med mere blod, sex og fucking dit og fucking dat ordudvekslinger, men det havde både "Buffy" og "Angel", (minus bandeordene), altså også masser af specielt i de senere sæsoner. Whedons måde at lave hed sex inden for sit set-up, synes jeg f.eks er langt mere interessant og opfindsomt lavet og man kan ikke ligefrem anklage ham for at holde igen. Ta' bl.a. Buffy der gir Spike et blowjob i det afsnit hvor hun er usynlig, eller da Spike i ef de senere afsnit tager hende bagfra på "The Bronze", eller da Willow og Tara har oralsex midt i et musical nummer sågar, i "Once More With Feeling".
Jeg vil også vove at påstå, at det tangere til tyveri mht. hovedkarakterene i "True Blood" og nogle af deres forviklinger. Blonde Sookie med superhelte evner møder en tall dark and handsome vampyr, Bill, og forelsker sig i ham. Og senere dukker den blonde vampyr Eric op og skaber et trekandsdrama. Hmm, det synes jeg sjovt nok minder ufattelig meget om...Buffy, Angel og Spike, nu bare med sydstatsaccent. :)