-
"En vampyrs bekendelser"45%
-
"Bram Stoker's Dracula"21%
-
Anden film21%
-
"Nosferatu" (1922)5%
-
"Shadow of the Vampire"4%
-
"Dracula" (1933)2%
-
"Dracula" (1958)1%
-
"Djævlens datter" (Near Dark)1%
Stemmer i alt: 1339
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 elwood 18 år siden
jeg sku lige koncentere mig i starten for at se at det var ham kan jeg huske.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#22 filmkorn.dk 18 år siden
#23 dyg 18 år siden
#24 filmz-Daedalos 18 år siden
How much does life weigh?
#25 jessup 18 år siden
#26 Bobby Singer 18 år siden
Helt enig en fantatisk film, hvis den havde været med, havde valget været meget svære for mig, siden jeg både holder meget af en vampyre bekendelser og Nosferatu fra 1979, den film har en helt specielt stemning over sig.
#27 NightHawk 18 år siden
Eneste nogenlunde præstation i filmen er Kirsten Dunst og det siger vist en hel del om "En Vampyrs Bekendelser", at hun er det eneste man husker fra den blodfattige, tandløse og langtrukne gaber.
Min top 5 vampyr liste :
(1) - Fright Night. (Genial film, der formår at balancere med stil på grænsen imellem humor og gys. Effekterne imponerer stadig idag og det samme gør skuespillet, hvor især Roddy McDowells afdankede gyser tv-vært og Chris Sarandons pontente vampyr, er helt i særklasse).
(2) - Bram Stokers Dracula. (Nok den flotteste udgave af Dracula, jeg har set. Fed indtroduktion af Draculas oprindelse, der sætter tonen for resten af en forygende og spændende film. Ok. effekterne er nogen steder tæt på overkill og skuespillet en anelse ujævnt, især fra Keanu Reeves. Men både Antony Hopkins og Gary Oldman er jo sublime i deres roller, så det går vel lige op på det punkt. Midtvejs blir det hele lidt rodet, men det blir så til gengæld opvejet af en dynamisk og medrivende finale. Francis Ford Coppola's Dracula er i mine øjne, trods en del svaghedder, stadigvæk en klart bedre film end "En Vampyrs Bekendelser".)
(3) - Near Dark. (Kathryn Bigelow's vampyrwestern, er et glimrende eksempel på nytænkning indenfor genren. Det hele er gjordt lidt mere jordnært her. Vampyrene besidder stadig deres velkendte evner, men i "Near Dark", er de alligevel holdt på et mere "naturligt" niveau. Lance Henriksen leverer igen en barsk skurkerolle med stil og Adrian Pasdar i hovedrollen, gir lige den potion af naivitet og gå på mod, der gør ham troværdig som helten.)
(4) - From Dusk Till Dawn. (Tarantino og Rodriugez, går besærkergang i deres krimi/vampyrfilm, hvor intet er helligt. En ultra cool George Clooney og en ligså cool Juliette Lewis deler kindheste og håndmadder ud til højre og venstre imens ligdelene flyver rundt i lokalet. Grotesk morsom afslutning peppet op med Tom Savini's sexmachine og den gamle blaxploitation stjerne Jim Browns vietnam veteran. Ret fede effekter by the way.)
(5) - Captain Kronos : Vampire Hunter. (Munter og sober engelsk vampyrfilm, der med vilje spiller på en overdreven seriøsitet, men som under overfladen, stikker syrligt til hele genren. Flot produceret og filmet i go gammeldavs eventyrstil. Tilsidst får man sågar en drabelig fægteduel i bedste Zorro stil imellem Captain Kronos og skurken. Det er tæt på camp og særdeles underholdende.)
#28 jessup 18 år siden
#29 mimic 18 år siden
#30 Bobby Singer 18 år siden