• "Underworld"
    23%
  • "Van Helsing"
    20%
  • "En amerikansk varulv i London"
    19%
  • "Dog Soldiers"
    11%
  • Anden varulvefilm
    9%
  • "Wolf"
    8%
  • "Teen Wolf"
    2%
  • "Ginger Snaps"
    2%
  • "The Wolf Man"
    1%
  • "Varulve - The Howling"
    1%
  • "Varulvenætter - Silver Bullet"
    1%
  • "Cursed"
    1%

Stemmer i alt: 1207

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#91 filmz-bullettooth 18 år siden

..jeg kan helt ærligt ikke se det store i en amerikansk vareulv i london! syntes den er kliche´agtig, forudsigelig og anske lidt underholdene.... indrømmet det er mange år siden jeg har set den, og det er også en gammel film. Dens specialeffekts var udemærket for den tids standard, men det behøver filmen samlet set ikke være noget specialt for. Tror mange glorifesere den lidt, fordi det netop er mange år siden de har set den. Og lykkeligt har glemt hvor dårlig og meget lidt skræmende den er. Jeg stemte Underworld ene og alene af den grund at den er underholdene... bestemt ikke uhyggelig.... men det er der ingen vareulve der er, i min verden altså. Kun bæstet (vareulven) fra Pagten, har kunnet få mig til at gyse en smule....
--------- for rent ---------
Gravatar

#92 lasse78 18 år siden

#91 American Werewolf In London holder hele vejen. Det er stadig den fedeste transformation scene EVER, og humoren er lige mig. Underworld var jeg ikke så vild med, den virkede for "moderne" cgi-cgi-cgi-cgi hehe. Må nok se den igen, da den ligger meget svagt i min hukommelse.
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#93 filmz-Le Samouraï 18 år siden

#89 -

Man har foreksempel aldrig set vampyrer og vareulve blandet sammen før i film eller litteratur.

Ørhm, jo, det har man da. Mange, mange, mange gange.

Kombinationen af vampyrer og varulve (m.m.) optræder allerede i "House of Frankenstein" fra 1944!

Yoda har allerede nævnt Dennis Jürgensen, men han sætter faktisk de to monstre sammen langt tidligere, nemlig allerede i hans anden bog: "Balladen om den forsvundne mumie".

#92 - Helt enig. Stadigvæk en underholdende film, og forvandlingsscenen er der selv i dag ikke en finger at sætte på teknisk. Forvandlingsscenen i Neil Jordans "Company of Wolves" er også et godt eksempel på effekter, der holder langt bedre end gennemskuelig CGI-morphing.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#94 NightHawk 18 år siden

# 91 -

Jeg syntes nu også stadig, at American Werewolf In London holder 100 %. Har for nyligt genset den og trods det at den har en del år på bagen, så formår den altså stadigvæk at ha' samme virkning på mig. Den er på en gang ret creepy/uhyggelig - det er scenen på engen i starten og scenen i undergrundsbanen ret gode eksepler på. Desuden er filmen jo også meget morsom, bla. de steder hvor hovedpersonen vågner op som menneske igen. Scenen i Zoo, hvor han stjæler balloner fra en lille dreng for, at dække sig bag dem er humor i topklasse.

Desuden er selve varulvetransformationen jo så overbevisende og solidt lavet, ligsom de forøvrigt også er i The Howling, at den/de på ingen måder virker gammeldags.

Så jeg stemte ikke på den bare pga. at nostalgiens tryllestøv havde forblændet mig. Ligsom jeg er ret sikker på, at mange andre der har stemt på American Werewolf In London, heller ikke har gjort det af den grund.

Mon ikke det kort og godt er fordi den ganske enkelt bare er den bedste varulvefilm.

Forøvrigt kan jeg slet ikke se, hvor den er kliche' agtig og forudsigelig henne. Det plot John Landis har skruet sammen, er da alt andet end det.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

#95 18 år siden

94: Atter skriver du vise ord.
Gravatar

#96 duuk74 18 år siden

Tror bare jeg vælger at se bort fra stemmerne i afstemningerne, og kun læse folks kommentarer. Tallene kan jeg ikke rigtig bruge til noget
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#97 Yoda 18 år siden

Right you are! ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#98 mimic 18 år siden

96, hvem siger også du skal bruge det til noget specielt udover lidt underholdning??? Du skal da kun se de film DU ka lide, hvis jeg nu ku lide van helsing ville jeg da ik holde mig tilbage for at sige min mening selvom den bliver sablet ned.
Gravatar

#99 El vez 18 år siden

#96 Man kan da udlede at 247 mennesker (and counting) har dårlig smag :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#100 duuk74 18 år siden

#98 Hehe det er lidt svært at vide om det er en film man kan lide, før man ser den. Og selvfølgelig skal man sige sin mening, selvom man måske kun er den eneste der har den mening, og man risikerer at blive sablet. (jeg har selv sablet Pirates).
Når man så kigger på hvor mange stemmer Underworld og Van Helsing har fået, og samtidig så kigger på hvad folk skriver, så er der jo noget der ikke hænger sammen. Langt de fleste (der skriver), så jo gerne de to førnævnte film i bunden af afstemningen.
Folk der har stemt på Underworld/Van Helsing, uden at komme med en kommentar på vejen, enten:

a. Gider/tør ikke forsvare/gøre rede for deres valg.
b. Kan ikke forsvare/gøre rede for deres valg.

Dog er der få der skriver kort:
c. Dog kommer de ikke med nogle brugbare argumenter.

Det har jeg i sig selv heller ikke noget imod. Fair nok,
jeg kan bare ikke rigtig bruge det til noget.
Jeg bruger blandt andet dette sted (filmz.dk) til at høre om film, få forslag til film jeg skal se, samt at høre på folks meninger om film.
Derfor vælger jeg at se bort fra resultaterne fra afstemningerne. Det er selvfølgelig ikke for at komme med kritik af filmz.dk, det er mere en "poll's" natur jeg finder ubrugelig (i denne her sammenhæng). Især internet-poll's.
Jeg vil 10 x hellere være med i en "Bedste varulve film" tråd under "tagwall". Altså en rigtig diskussion, hvor film ikke bliver foreslået, før folk skriver et indlæg om dem.
Jeg plejede, ligesom mange andre herinde :), at kunne hidse mig op over "dårlige" film endte på førstepladsen. Det kan jeg ikke mere. Its all good.
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: