-
"Underworld"23%
-
"Van Helsing"20%
-
"En amerikansk varulv i London"19%
-
"Dog Soldiers"11%
-
Anden varulvefilm9%
-
"Wolf"8%
-
"Teen Wolf"2%
-
"Ginger Snaps"2%
-
"The Wolf Man"1%
-
"Varulve - The Howling"1%
-
"Varulvenætter - Silver Bullet"1%
-
"Cursed"1%
Stemmer i alt: 1207
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#91 filmz-bullettooth 18 år siden
#92 lasse78 18 år siden
#93 filmz-Le Samouraï 18 år siden
Ørhm, jo, det har man da. Mange, mange, mange gange.
Kombinationen af vampyrer og varulve (m.m.) optræder allerede i "House of Frankenstein" fra 1944!
Yoda har allerede nævnt Dennis Jürgensen, men han sætter faktisk de to monstre sammen langt tidligere, nemlig allerede i hans anden bog: "Balladen om den forsvundne mumie".
#92 - Helt enig. Stadigvæk en underholdende film, og forvandlingsscenen er der selv i dag ikke en finger at sætte på teknisk. Forvandlingsscenen i Neil Jordans "Company of Wolves" er også et godt eksempel på effekter, der holder langt bedre end gennemskuelig CGI-morphing.
#94 NightHawk 18 år siden
Jeg syntes nu også stadig, at American Werewolf In London holder 100 %. Har for nyligt genset den og trods det at den har en del år på bagen, så formår den altså stadigvæk at ha' samme virkning på mig. Den er på en gang ret creepy/uhyggelig - det er scenen på engen i starten og scenen i undergrundsbanen ret gode eksepler på. Desuden er filmen jo også meget morsom, bla. de steder hvor hovedpersonen vågner op som menneske igen. Scenen i Zoo, hvor han stjæler balloner fra en lille dreng for, at dække sig bag dem er humor i topklasse.
Desuden er selve varulvetransformationen jo så overbevisende og solidt lavet, ligsom de forøvrigt også er i The Howling, at den/de på ingen måder virker gammeldags.
Så jeg stemte ikke på den bare pga. at nostalgiens tryllestøv havde forblændet mig. Ligsom jeg er ret sikker på, at mange andre der har stemt på American Werewolf In London, heller ikke har gjort det af den grund.
Mon ikke det kort og godt er fordi den ganske enkelt bare er den bedste varulvefilm.
Forøvrigt kan jeg slet ikke se, hvor den er kliche' agtig og forudsigelig henne. Det plot John Landis har skruet sammen, er da alt andet end det.
#95 18 år siden
#96 duuk74 18 år siden
#97 Yoda 18 år siden
Right you are! ;-)
#98 mimic 18 år siden
#99 El vez 18 år siden
#100 duuk74 18 år siden
Når man så kigger på hvor mange stemmer Underworld og Van Helsing har fået, og samtidig så kigger på hvad folk skriver, så er der jo noget der ikke hænger sammen. Langt de fleste (der skriver), så jo gerne de to førnævnte film i bunden af afstemningen.
Folk der har stemt på Underworld/Van Helsing, uden at komme med en kommentar på vejen, enten:
a. Gider/tør ikke forsvare/gøre rede for deres valg.
b. Kan ikke forsvare/gøre rede for deres valg.
Dog er der få der skriver kort:
c. Dog kommer de ikke med nogle brugbare argumenter.
Det har jeg i sig selv heller ikke noget imod. Fair nok,
jeg kan bare ikke rigtig bruge det til noget.
Jeg bruger blandt andet dette sted (filmz.dk) til at høre om film, få forslag til film jeg skal se, samt at høre på folks meninger om film.
Derfor vælger jeg at se bort fra resultaterne fra afstemningerne. Det er selvfølgelig ikke for at komme med kritik af filmz.dk, det er mere en "poll's" natur jeg finder ubrugelig (i denne her sammenhæng). Især internet-poll's.
Jeg vil 10 x hellere være med i en "Bedste varulve film" tråd under "tagwall". Altså en rigtig diskussion, hvor film ikke bliver foreslået, før folk skriver et indlæg om dem.
Jeg plejede, ligesom mange andre herinde :), at kunne hidse mig op over "dårlige" film endte på førstepladsen. Det kan jeg ikke mere. Its all good.