-
Underworld32%
-
An American Werewolf in London21%
-
Dog Soldiers11%
-
Wolf9%
-
New Moon7%
-
Anden varulvefilm4%
-
The Wolfman (2010)4%
-
Teen Wolf4%
-
The Wolf Man (1941)3%
-
Ginger Snaps1%
-
Varulve - The Howling1%
-
Cursed1%
-
The Company of Wolves1%
Stemmer i alt: 1182
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 moulder666 14 år siden
Men det lyder da bestemt som om Dog Soldiers rent faktisk er værd at se - indtil videre har jeg virkelig ikke set noget jeg kunne kalde en GOD varulvefilm - og en film som Wolf med Nicholson er i mine øjne (sorry #13) bare ikke en film der kunne tåle tidens tand...
#32 filmz-Martychris 14 år siden
#33 filmz-loke76 14 år siden
Dog har Rødhætte i company of wolves også en særlig plads
Kan da umuligt være så meget dårligere at gennemleve end at læse dit indlæg.
Ja du var jo sikkert allerede 83 da du så wolfman i 41. På den anden side kan jeg ikke fordrage københavnere fordi de er så generaliserende.
#34 MOVIE1000 14 år siden
#35 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden
Mit forhold til varulvefilm er sådan, at det potentielt er tæt på at være min yndlingsgenre, der er blot stort set aldrig lavet den perfekte film, og kun ganske få seværdige.
Selv det nye flagskib The Wolfman 2010 er sgu ikke spot on, selvom den respektfuldt hylder klassiske varulvedyder.
Wolfman 1941 rystede mig som barn, men ikke underligt har tiden ikke været nådig ved den, set med et rent og skært 'shock and awe'-blik. Det samme kan man sige om The Howling. Dér var jeg VIRKELIG rystet som barn, og præcis ligeså rystet da jeg så den for nylig, her dog over dens ringhed - ikke mindst finalen med studieværten som teddybjørn.
Vampyrgenren er jo langt mere bevandret på lærredet, og omend genren procentuelt har affødt mindst lige så mange missere som fsva. deres behårede fætre, så har vampyr genren grundet sit kvantum trods alt også lerveret et respektabelt antal klassikere; med Coppolas som den ultimative øjeguf.
Giv os nu den perfekte varulve-film.
____
#33: "Hvor er det sørgeligt at se den poppede Underwold, får topplacering??? Fordi man er "teenager" og godt kan lide at stemme, bør man vel ikke bare overfloate pollen, med dårlig smag."
Udfra dén device burde "Teen Wolf" jo vinde HAHAHAHAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAA. Undskyld der fik jeg lige grineflip over mig selv.
#36 PJP 14 år siden
#37 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden
#38 KEiZ 14 år siden
Mange af de andre tiltler er selvfølgelig gamle og nogle af efekterne forældet eller direkte dårlige, men gør jeg selv den tjeneste at se en klassiker inden for vareulve film, A COMPANY OF WOLVES!!
#39 qel-droma 14 år siden
The Wolfman anno 2010 skuffede grelt i den sammenhæng - den mest interessante karakter i den fortælling var jo i virkeligheden Hugo Weaving's Scotland Yard inspektør og han skulle jo gerne blot have været en birolle...
#40 filmkorn.dk 14 år siden
Wolfen