• Underworld
    32%
  • An American Werewolf in London
    21%
  • Dog Soldiers
    11%
  • Wolf
    9%
  • New Moon
    7%
  • Anden varulvefilm
    4%
  • The Wolfman (2010)
    4%
  • Teen Wolf
    4%
  • The Wolf Man (1941)
    3%
  • Ginger Snaps
    1%
  • Varulve - The Howling
    1%
  • Cursed
    1%
  • The Company of Wolves
    1%

Stemmer i alt: 1182

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 moulder666 14 år siden

#28 En varulvefilm med Ghita Nørby og Frits Helmuth? Den MÅ jeg eje! :D

Men det lyder da bestemt som om Dog Soldiers rent faktisk er værd at se - indtil videre har jeg virkelig ikke set noget jeg kunne kalde en GOD varulvefilm - og en film som Wolf med Nicholson er i mine øjne (sorry #13) bare ikke en film der kunne tåle tidens tand...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#32 filmz-Martychris 14 år siden

At jeg fatter at nogen gider se Wolf!!! Den film er så mega ring, den er ikke uhyggelig, spændene eller for den sags skyld sjov! At Jack Nicholson med al respekt for sig selv vælger at være med i den, forbavser mig! Den er på min liste "skal aldrig se igen", hvis den da overhovedet skal på en liste! Michelle Pfeiffer spiller virkelig også ring deri og James Spader, Ej damn... Jeg kan ikke lide Wolf og at andre kan lide fatter jeg ikke...
"You can call me Dennis!"
Gravatar

#33 filmz-loke76 14 år siden

American Werewolf in London helt klart. Puha den aften i 86 da vi sneg os til at blive sent oppe og se den på HBO. Puha da det var nu stærk medicin for en 10 årig :)
Dog har Rødhætte i company of wolves også en særlig plads

Martychris (32) skrev:
At jeg fatter at nogen gider se Wolf!!! Den film er så mega ring, den er ikke uhyggelig, spændene eller for den sags skyld sjov! At Jack Nicholson med al respekt for sig selv vælger at være med i den, forbavser mig! Den er på min liste "skal aldrig se igen", hvis den da overhovedet skal på en liste! Michelle Pfeiffer spiller virkelig også ring deri og James Spader, Ej damn... Jeg kan ikke lide Wolf og at andre kan lide fatter jeg ikke...

Kan da umuligt være så meget dårligere at gennemleve end at læse dit indlæg.

Tyler Durden (23) skrev:
Hvor er det sørgeligt at se den poppede Underwold, får topplacering??? Fordi man er "teenager" og godt kan lide at stemme, bør man vel ikke bare overfloate pollen, med dårlig smag.

Få nu set nogen af de andre film kids, og kom ind i kampen! Bare min mening... ;-)

1: The Curse of the Werewolf (1961)
2: The Wolf Man (1941)
3: The Howling
4: Dog Soldiers
5: An American Werewolf In London

Ja du var jo sikkert allerede 83 da du så wolfman i 41. På den anden side kan jeg ikke fordrage københavnere fordi de er så generaliserende.
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#34 MOVIE1000 14 år siden

#32 ENIG, men jeg vil gerne se den igen, hvis den blvier vist på tv, og jeg ikke har andet at give mig til ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#35 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden

An American Werewolf in London, no contest.

Mit forhold til varulvefilm er sådan, at det potentielt er tæt på at være min yndlingsgenre, der er blot stort set aldrig lavet den perfekte film, og kun ganske få seværdige.

Selv det nye flagskib The Wolfman 2010 er sgu ikke spot on, selvom den respektfuldt hylder klassiske varulvedyder.

Wolfman 1941 rystede mig som barn, men ikke underligt har tiden ikke været nådig ved den, set med et rent og skært 'shock and awe'-blik. Det samme kan man sige om The Howling. Dér var jeg VIRKELIG rystet som barn, og præcis ligeså rystet da jeg så den for nylig, her dog over dens ringhed - ikke mindst finalen med studieværten som teddybjørn.

Vampyrgenren er jo langt mere bevandret på lærredet, og omend genren procentuelt har affødt mindst lige så mange missere som fsva. deres behårede fætre, så har vampyr genren grundet sit kvantum trods alt også lerveret et respektabelt antal klassikere; med Coppolas som den ultimative øjeguf.

Giv os nu den perfekte varulve-film.
____

#33: "Hvor er det sørgeligt at se den poppede Underwold, får topplacering??? Fordi man er "teenager" og godt kan lide at stemme, bør man vel ikke bare overfloate pollen, med dårlig smag."

Udfra dén device burde "Teen Wolf" jo vinde HAHAHAHAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAA. Undskyld der fik jeg lige grineflip over mig selv.
Doctor Last Warning
Gravatar

#36 PJP 14 år siden

MOVIE1000 (7) skrev:
DOG SOLDIER samme her ^^ fed film :P
Gravatar

#37 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden

Dog Soldiers er bare så pisseringe.
Doctor Last Warning
Gravatar

#38 KEiZ 14 år siden

uha, det står skidt til med jeres kendskab til generen hvis i vælger Underworld.
Mange af de andre tiltler er selvfølgelig gamle og nogle af efekterne forældet eller direkte dårlige, men gør jeg selv den tjeneste at se en klassiker inden for vareulve film, A COMPANY OF WOLVES!!
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#39 qel-droma 14 år siden

Hmm... Jeg må nok melde mig til flokken herinde der har svært ved at sætte navn på bare EN god varulvefilm - ikke at en sådan film ikke bør kunne laves godt, men genren er tilsyneladende ligeså forbandet som de stakler den oftest portrættere. Hvis jeg skulle give et bud på den bedste varulvefilm, så må det være Wolf eller An American Werewolf in London. Rent action/splat er ikke interessant - så hellere fokus på forbandelsen og dens konsekvenser (hvor splat sagtens kan få lidt linsetid).

The Wolfman anno 2010 skuffede grelt i den sammenhæng - den mest interessante karakter i den fortælling var jo i virkeligheden Hugo Weaving's Scotland Yard inspektør og han skulle jo gerne blot have været en birolle...
Are you not entertained!?!
Gravatar

#40 filmkorn.dk 14 år siden

Listen mangler den her:

Wolfen
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: