• Underworld
    32%
  • An American Werewolf in London
    21%
  • Dog Soldiers
    11%
  • Wolf
    9%
  • New Moon
    7%
  • Anden varulvefilm
    4%
  • The Wolfman (2010)
    4%
  • Teen Wolf
    4%
  • The Wolf Man (1941)
    3%
  • Ginger Snaps
    1%
  • Varulve - The Howling
    1%
  • Cursed
    1%
  • The Company of Wolves
    1%

Stemmer i alt: 1182

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 jesperhp 14 år siden

The Howling - klaaassefilm.
Gravatar

#42 MOVIE1000 14 år siden

The howling? er den værd at se har tit kigget på dem når jeg er inde i bbyen
jeg forstår virkelig ikke hvad underworld laver på 1. plads #38 enig
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#43 wimmie 14 år siden

Er der virkelig ikke andre der har set "Silver Bullet/Varulvenætter" fra 1985. Den er baseret på Stephen Kings novelle "Cycle of the werewolf"

Det kan godt være at varulven på visse tidspunkter ligner en bjørn, men generelt er den ret creepy og blodig.
Kan anbefales, selvom det måske er mest nostalgi for mig der har set den masser af gange som barn ;)

Blandt filmene på listen må mine favoritter være Dog Soldiers, An American Werewolf i London og Ginger Snaps :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#44 filmz-Narniabæver 14 år siden

Jeg har ikke set nogen varulvefilm endnu.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#45 filmkorn.dk 14 år siden

#43 Jo, absolut. Har den på DVD. Ganske underholdende. Gary Busey overgår sig selv.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#46 NightHawk 14 år siden

# 42 -

The Howling kan bestemt anbefales, men vær forberedt på at den går lidt langsomt i starten. Det betaler sig dog at være tålmodig for efterhånden blir filmen bedre og bedre og dermed også mere spændende. Effekterne er i mine øjne næsten på højde med "An American Werewolf".

# 43 -

Jeg har skam set "Silverbullet". Glemte den bare da jeg lavede listen tidligere. Det er sgu en ret fed film i genren og jeg synes faktisk effekterne er ganske hæderligt lavet. Den scene hvor jægerne forsøger at fange varulven i skoven, og så den scene hvor Corey Haim blir jagtet på sin cykel er ret nervepirrende lavet. Det er klart en film man bør tjekke ud, hvis man er fan af genren.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#47 wimmie 14 år siden

Jeg husker altid scenerne hvor præsten drømmer at hele menigheden bliver varulve - og scenen hvor de finder den blodige "smiley-face"-drage som nogle af de mest uhyggelige (nu var jeg heller ikke så gammel) ;)

Desuden var det ikke på cykel han blev jagtet men i kørestol - scenen hvor han sidder fast med kørestolen på den overdækkede bro synes jeg var vildt nervepirrende.
Tror jeg skal prøve at finde den film; det er efterhånden en del år siden jeg så den.
Kan huske at jeg var ret fascineret af musikken også.
Gravatar

#48 NightHawk 14 år siden

# 47 -

Jeg kan slet ikke huske den scene med præsten, så det er ikke utænkeligt at jeg vil synes det samme som dig ved et gensyn. Er efterhånden også et par år siden jeg så den sidst.

Ja det var mig der huskede forkert. Kan godt huske det var en kørestol, nu du siger det. :)

Musikken husker jeg også som ret fedt lavet.

Hvad med de to andre Ginger Snaps film, har du set dem og i så fald hvilken af de tre synes du der er bedst ? :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#49 wimmie 14 år siden

Jeg har kun set 1'eren men jeg har da overvejet at få set de andre også efter din anbefaling. Jeg blev positivt overrasket over 1'eren, da jeg slet intet kendte til den - det var et ret fedt og anderledes "take" på varulvegenren.
Gravatar

#50 NightHawk 14 år siden

# 49 -

Det jeg synes der er så fedt ved trilogien er, at de hver især har en forskellig stil og alligevel så er de præget at en tæt bundet sammenhørighed som jeg sjældent hat set mage til indefor horrorgenren. Det er et must own i mine øjne.

Ved ikke om du har set det, men du kan lige få en lille smagsprøve på 2'eren her. Hende den lille pige spiller i øvrigt formidabelt godt :

Skriv ny kommentar: