• 12 Monkeys
    56%
  • Outbreak
    22%
  • [Rec]
    8%
  • The Happening
    4%
  • The Crazies
    4%
  • The Andromeda Strain
    2%
  • Blindness
    1%
  • Cabin Fever
    1%
  • Carriers
    0%
  • Shivers
    0%

Stemmer i alt: 2040

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Lehrmann 13 år siden

chandler75 (19) skrev:
Grunden til, at "28 dage senere" og lign. film ikke er med er, at afstemningen fokuserer på virus/epidemi-film, som ikke omhandler zombier. Hvis de mange

Hvad så med de rare fætre, som humper rundt i "The Crazies"? øko-zombies?
Gravatar

#22 Bobby Singer 13 år siden

[Rec], men ved et gensyn kunne "12 Monkeys" sikkert snildt snuppe min stemme, men det er simpelthen for længe tid siden jeg har set den.
Idjit
Gravatar

#23 elwood 13 år siden

Therien (17) skrev:
Cabin Feever er i en helt anden liga.. Resten er bare mainstream..
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#24 Bobby Singer 13 år siden

Jeg har aldrig set det hele af "Cabin Fever", men jeg har dog set en scene, og jeg behøves vidst kun at sige:

"PANCAKES!"

Den scene alene er grund nok til at den skal være på listen. ;)

Idjit
Gravatar

#25 Therien 13 år siden

Du forveksler genre med "klasseforskel" ;)
Gravatar

#26 Riqon 13 år siden

Af de nævnte ville jeg sige 12 Monkeys, men der er væsentlig flere andre bedre film, bl.a. 28 Days Later, så poll'en skulle nok i hvert fald have haft en "Anden film"-mulighed ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#27 fatcat 13 år siden

#19 uhh nu åbner vi op for en klassisk diskussion...

En zombie-film handler om døde der genopstår. I en film som 28 days later ændrer folk adfærd fordi de bliver smittet, en adfærdsændring der gør dem lettere forvirret om hvad der er god kost.

Så den kunne godt være med på denne liste IMO.

Valgte selv 12 monkeys - klassefilm
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#28 Lord Beef Jerky 13 år siden

Enig med fatcat... 28 Days Later indeholder ingen zombier. Men ligegyldig hvad vinder 12 Monkeys over den =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#29 aero 13 år siden

#19 Øh... hvis de smittede i 28 days later er zombier, er de så ikke også det i [REC]?
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#30 azwethinkweiz 13 år siden

28 Days Later er ikke en zombie-film, den er en klokkeklar virus-film. Aber smittet med et raseri-virus slippes løs og smitter en masse mennesker = epidemi. Jeg synes at 12 Monkeys er et mesterværk, men ikke en decideret epidemi-film, mere en fremtids/sci-fi ting. Men jo, folk dør da også af et virus, synes bare at 28 Days Later er den absolut bedste i sin genre :)

Skriv ny kommentar: