• Django Unchained
    41%
  • True Grit
    16%
  • 3:10 to Yuma
    10%
  • Western-genren har været død, siden Clinten red væk!
    9%
  • Intet overgår Deadwood!
    8%
  • The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
    4%
  • Shanghai Noon
    3%
  • The Lone Ranger
    3%
  • The Proposition
    2%
  • Anden film
    2%
  • Appaloosa
    1%
  • Ned Kelly
    1%
  • Seraphim Falls
    0%
  • The Three Burials of Melquiades Estrada
    0%

Stemmer i alt: 2379

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 BN 11 år siden

Tsunamijhoe (25) skrev:
Synes godt nok også at Open Range mangler,den er i den grad en af de bedste westerns det sidste år ti

Helt enig. Den er også en af mine yndlings-westerns. Det afsluttende opgør er et af de bedste (ikke mindst på lydsiden) i årevis. Jeg elsker, at den første lange del af filmen er stemningsopbyggende og forholdsvis rolig, mens vi lære karaktererne at kende ... for så at give os et særdeles tilfredsstillende pay-off tilsidst. Klassikeren 'High Noon' havde en lignende opbygning.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#32 Ispep 11 år siden

Tror måske Open Range var en forglemmelse? Den er ihvertfald bedre end Seraphim Falls og Appaloosa. Omend synes jeg ikke Open Range hverken er fremragende eller mesterlig.
Gravatar

#33 BN 11 år siden

Ispep (32) skrev:
Omend synes jeg ikke Open Range hverken er fremragende eller mesterlig.

Men du må da i det mindste indrømme, at den er stilren, altså gennemført i stil og tone?
Gravatar

#34 Ispep 11 år siden

Jeg kan godt lide filmen. Det er en go' western. Rater den 4/6. Mere detaljeret kan jeg desværre ikke huske den, men umiddelbart gjorde den ikke mere indtryk på mig. Men kan da være jeg genser den engang.
Gravatar

#35 Kruse 11 år siden

"Open Range" er da fin, men også noget forudsigelig og med en historie der efter min mening aldrig bliver særligt interessant. Mit største problem med filmen er dog dens score. Jeg skrev lidt om det, da jeg havde mit Western-fag på universitetet:

Kruse skrev:
Noget andet som irriterer mig ved filmen, er at man har valgt at gøre brug af et så dikterende og dominerende score. Den slår fast med syvtommersøm hvad du skal føle i enhver scene i en sådan tydelig grad, at det desværre bliver distraherende og irriterende. Det er helt i orden med et følelsesladet score der sætter stemningen, men når manipulationen bliver så tydelig som den gør i denne film, så bliver det desværre til en irritationsfaktor.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#36 BN 11 år siden

Ispep (34) skrev:

Jeg kan godt lide filmen. Det er en go' western. Rater den 4/6.

Jeg vidste godt, at du kunne lide den. Jeg ville bare fremhæve, at den er ret stilren eller stilsikker, og at det bl.a. er derfor jeg personligt rater den højere end 4/6.

Hvor højt eller lavt rater du egentlig 'Dances With Wolves', som stadig er den af Costners westerns der har opnået den bredeste anerkendelse og popularitet?
Gravatar

#37 Ispep 11 år siden

Dances With Wolves er ret frisk i min hukommelse da jeg for nylig så den for første gang. Jeg gav den 5/6.
Gravatar

#38 Batsy 11 år siden

3:10 to yuma, gud nu har jeg løst til at se den film igen, og lytte til soundtracket, fantastisk film.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#39 Driver 11 år siden

3:10 to Yuma!
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#40 palooka 11 år siden

Den er tæt mellem 3:10 to Yuma, Open Range og Jesse James, men 3:10 to Yuma fik stemmen.

Skriv ny kommentar: