• Django Unchained
    41%
  • True Grit
    16%
  • 3:10 to Yuma
    10%
  • Western-genren har været død, siden Clinten red væk!
    9%
  • Intet overgår Deadwood!
    8%
  • The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
    4%
  • Shanghai Noon
    3%
  • The Lone Ranger
    3%
  • The Proposition
    2%
  • Anden film
    2%
  • Appaloosa
    1%
  • Ned Kelly
    1%
  • Seraphim Falls
    0%
  • The Three Burials of Melquiades Estrada
    0%

Stemmer i alt: 2379

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Tenebrae 11 år siden

McPeter (50) skrev:
Er der i øvrigt nogen der kender et sted man kan købe Dances With Wolves på bluray i D.C. udgaven - gerne med minimum engelske undertekster (og gerne danske selvom jeg ikke tror det findes)? Den danske version er kun den korte.

Region A-udgivelsen er DC-udgaven. Den kan også fås i Tyskland på Blu-ray, men der er ingen andre tekster end tyske. De kan dog fravælges.

http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=139...
De Gnavne Filmnørder www.dgfn.dk / TheHorrorQuiz www.thehorrorquiz.com
Gravatar

#52 Pécuchet 11 år siden

Øh, There Will Be Blood?
Der burde have været Roser.
Gravatar

#53 squid delicious 11 år siden

No Country For Old Men! Derefter Deadwood, Assassination of Jesse James, True Grit og The Proposition.
"Do you smell it?....That's the smell of Bastards."
Gravatar

#54 TheChris 11 år siden

Jeg er ikke så meget fan af western genren, generelt, men 3:10 to Yuma er en af mine absolut favoritter. No Country for Old Men & True Grit kommer ind som nummer 2. Elsker Coen Brødrene.
The Dude: Fuck sympathy! I don't need your fuckin' sympathy, man, I need my fucking johnson!
Donny: What do you need that for, Dude?
Gravatar

#55 Páramo 11 år siden

Jeg stemte Deadwood. Har ikke set Assassination of Jesse James. Kan den sammenlignes med andrew Dominiks nyeste film, Killing Them Softly, og i så fald hvordan?
Gravatar

#56 Åkepool 11 år siden

TheChris (54) skrev:
No Country for Old Men

Er da ikke en western.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#57 McPeter 11 år siden

Tenebrae (51) skrev:
Region A-udgivelsen er DC-udgaven. Den kan også fås i Tyskland på Blu-ray, men der er ingen andre tekster end tyske. De kan dog fravælges.

http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=139...

Ok tak. Kan kun afspille region B, så er lidt shit out of luck lader det til... :-(
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#58 nwinther 11 år siden

Django Unchained var en fed film - underholdende, osv.
Men jeg værgrer mig ved at kalde den en western. I et "Wild West"-miljø, måske, men den handlede jo ikke om "the wild west" - om livet dér, og om menneskene - nybyggere, prospecters, cattle-drivers, cowboys, tæmningen af vesten osv.

Jeg vil kalde den en wild-west action-film, og derfor kan jeg slet ikke se den på linje med de andre film, der er nævnt på listen.

Nord og Syd-serien med Swayze var jo heller ikke en western-serie.

Jeg er stor fan af QT's (tidlige) værker, men jeg tror DU er glemt om forholdsvis kort tid. Det samme kan muligvis siges om f.eks. Assassination of Jesse James - men skuespilpræstationen deri er så eminent, at den vil stå som milepæl og en ganske anderledes western - på linje med Unforgiven.

True Grit var god - men i al væsentlighed en genindspilning (ned til mindste detalje) af Wayne-klassikeren - blot med en mindre lykkelig slutning.

For mig står Deadwood som noget helt fantastisk, netop fordi det er en serie der kommer godt i dybden med det, der egentlig foregik i "det vilde vesten", med nogle helt fantastiske karakterer - og så ser jeg næsten den manglende fjerde sæson som en "gave", fordi man tænker "what could have been" - men samtidig ikke bliver skuffet over en banal, eller ligegyldig slutning - og så alligevel, havde de for fanden da bare lavet to afsnit mere - de kunne have lukket historien med to afsnit, hvis de ville!
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#59 BN 11 år siden

Åkepool (56) skrev:
Er da ikke en western.

Arh, man kan vel godt kalde den en moderne western?
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#60 Åkepool 11 år siden

BN (59) skrev:
Arh, man kan vel godt kalde den en moderne western?

Jeg kan ikke ;)

Synes ikke den har noget som helst western over sig.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: