-
Django Unchained41%
-
True Grit16%
-
3:10 to Yuma10%
-
Western-genren har været død, siden Clinten red væk!9%
-
Intet overgår Deadwood!8%
-
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford4%
-
Shanghai Noon3%
-
The Lone Ranger3%
-
The Proposition2%
-
Anden film2%
-
Appaloosa1%
-
Ned Kelly1%
-
Seraphim Falls0%
-
The Three Burials of Melquiades Estrada0%
Stemmer i alt: 2379
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 Tenebrae 11 år siden
Region A-udgivelsen er DC-udgaven. Den kan også fås i Tyskland på Blu-ray, men der er ingen andre tekster end tyske. De kan dog fravælges.
http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=139...
#52 Pécuchet 11 år siden
#53 squid delicious 11 år siden
#54 TheChris 11 år siden
Donny: What do you need that for, Dude?
#55 Páramo 11 år siden
#56 Åkepool 11 år siden
Er da ikke en western.
#57 McPeter 11 år siden
Ok tak. Kan kun afspille region B, så er lidt shit out of luck lader det til... :-(
#58 nwinther 11 år siden
Men jeg værgrer mig ved at kalde den en western. I et "Wild West"-miljø, måske, men den handlede jo ikke om "the wild west" - om livet dér, og om menneskene - nybyggere, prospecters, cattle-drivers, cowboys, tæmningen af vesten osv.
Jeg vil kalde den en wild-west action-film, og derfor kan jeg slet ikke se den på linje med de andre film, der er nævnt på listen.
Nord og Syd-serien med Swayze var jo heller ikke en western-serie.
Jeg er stor fan af QT's (tidlige) værker, men jeg tror DU er glemt om forholdsvis kort tid. Det samme kan muligvis siges om f.eks. Assassination of Jesse James - men skuespilpræstationen deri er så eminent, at den vil stå som milepæl og en ganske anderledes western - på linje med Unforgiven.
True Grit var god - men i al væsentlighed en genindspilning (ned til mindste detalje) af Wayne-klassikeren - blot med en mindre lykkelig slutning.
For mig står Deadwood som noget helt fantastisk, netop fordi det er en serie der kommer godt i dybden med det, der egentlig foregik i "det vilde vesten", med nogle helt fantastiske karakterer - og så ser jeg næsten den manglende fjerde sæson som en "gave", fordi man tænker "what could have been" - men samtidig ikke bliver skuffet over en banal, eller ligegyldig slutning - og så alligevel, havde de for fanden da bare lavet to afsnit mere - de kunne have lukket historien med to afsnit, hvis de ville!
#59 BN 11 år siden
Arh, man kan vel godt kalde den en moderne western?
#60 Åkepool 11 år siden
Jeg kan ikke ;)
Synes ikke den har noget som helst western over sig.