-
30041%
-
Watchmen37%
-
Dawn of the Dead13%
-
Jeg bryder mig ikke om hans film5%
-
Legenden om vogterne - Uglerne fra Ga'Hoole2%
-
Sucker Punch2%
Stemmer i alt: 2256
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 Babo Rises 13 år siden
Åbningsscenen i Snyders Dawn of The Dead fandt jeg temmelig uhyggelig, men ellers er disse film blot underholdning, splatter og blod. Og det behøver ikke KUN være en parodi, før jeg kan kan lide dem.
#42 Ericmase 13 år siden
LMAO! :D
#43 Djibyman 13 år siden
Jeg er vild med The Dark Knight, men jeg er nød til at bakke dig op her, Watchmen er et fuldstændigt fuldendt mesterværk hvor alle kræfter er bærende i modsætning til The Dark Knight hvor det egentlig mest er Mr. Ledger der bærer filmen, den er flot, dont get me wrong, men jeg tvivler på at den havde haft samme slagkraft uden ham som den fedeste super skurk in the history of super skurke, og når jeg tænker på filmen er det ham jeg tænker på, med Watchmen er det filmen som en helhed.
#44 danschier.dk 13 år siden
Så enig. Mest pga. sit forelæg, som jo også på sin vis er verdens bedste superheltetegneserie. Og så alligevel... Kom til at se Kick-ass, og den balancere virkelig på kanten til at overgå Watchmen. Men begge film er 6/6 i min bog.
Og mht. Dark Knight. Det har intet med en superhelt film at gøre. Og når man tænker på hvad Nolan gjorde med Batman Begins, undre det mig at han kunne lave sådan engang sjusk...
#45 Babo Rises 13 år siden
#46 danschier.dk 13 år siden
Forlægget er vel ikke noget der har betydning for hvordan filmen skal bedømmes?
Og ja Nolan er en god fortæller. Inception er et mesterværk ud over alle grænser, især pga. af historien. Batman Begins er også godt fortalt. Hvor imod jeg synes Dark Knight på mange måder er noget sjusk i sin fortælling. Filmen er solidt håndværk ingen tvivl om det, men historien har mange mangler. Jokerne er flot spillet, men Jokeren som figur i fortælingen falder jo fuldstændig igennem i forhold til plottet i filmen.
Men nu er det jo Snyder det handler om. Det der gør Watchman fantastisk, er netop hans måde at kunne kontrollere det visuelle udtryk og stadigvæk få fortalt en fantastisk superhelte-historie. Ved ikke om Snyder ville være i stand til at fortælle en historie fra bunden, og så gøre det lige så godt som Nolan. Men det er heller ikke vigtigt for, om jeg synes Watchmen er en fantastisk film.
#47 Babo Rises 13 år siden
Både og. Forstå mig ret. Jeg er ret vild med Watchmen, men set lidt med det skeptiske øje, så har Snyder blot gengivet forlægget, og "overført" billeder og dialog fra bogen og ændret lidt. Forestil dig, at du skriver efter din sidemand på skolen, og ender med at få en høj karakter :) med andre ord, så bringer Snyder som sådan intet nyt til fortællingen og vil dybest set "blot" hylde Moore's arbejde, og det er selvfølgelig helt ok, hvorimod Nolan mere forsøger at lave en, ja Nolan film, skrevet, udvalgt og eksekveret af ham, hvor det personlige touch er mere tilstede. Derudover kan man så diskutere instruktion, skuespil osv osv, men det er vel en smagssag.
Du må gerne uddybe? :)
Jeg tvivler. Dømt ud fra Sucher Punch omtalen.
Du må gerne uddybe, hvis du har mod på det? Jeg vil da mene, at TDK er mere kronologisk fortalt end nogle af Nolans andre film, uden Flashbacks eller spring i historien, og det beviser også, at Nolan er så dygtig en fortæller.
#48 Twister 13 år siden
Men nu er det jo ikke snyder vs. Nolan der er centrum for debatten, men snarere TDK vs. Watchmen. I den hensende er det for mig at se totalt ligegyldigt at Watchmen ikke er snyders egen historie. Jeg finder i øvrigt også watchmen fuldstændig fantastisk, men giver nok lige TDK en karakter højere. Men det har intet at gøre med at Watchmen filmen ikke bygger på en ny historie. Jeg kan ikke se hvordan det kan trække selve filmen ned at historien kommer fra en tegneserie skrevet mange år tidligere. Den diskussion er mere relevant hvis man forsøger at måle Snyders evner som filmmaker med Nolans evner, men det er jo ikke de der er fokus i denne tråd :)
#49 Moog 13 år siden
Dawn of the dead - 6/10
300 - 4/10
Sucker Punch - N/A
Legenden om vogterne - N/A
#50 Babo Rises 13 år siden
Man kommer jo heller ikke heeelt uden om "kokken" :)
I det store og hele, måske nok. Men de små marginaler er indimellem
udslagsgivende.
Det trækker nu ikke ned for mig, ellers havde jeg ikke givet filmen en 9'er. Jeg påpeger blot, at Snyder havde en lettere approach til tingene, forstået på den måde, at han hæfter sig så meget ved forlægget. Altså, at hylde, frem for at skabe. Nolan skaber i min bog, det gør Snyder ikke. Og som jeg nævnte tidligere, så kan man diskutere dybde, instruktion, skuespil etc, men det er mere subjektivt.