• 300
    41%
  • Watchmen
    37%
  • Dawn of the Dead
    13%
  • Jeg bryder mig ikke om hans film
    5%
  • Legenden om vogterne - Uglerne fra Ga'Hoole
    2%
  • Sucker Punch
    2%

Stemmer i alt: 2256

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 BN 13 år siden

mr gaijin (55) skrev:
Ja da. Har du ikke bemærket det? Det er en trist historie, hvor jokeren er hovedpersonen. Den skildrer en stakkels minoritet af vansirede mennesker, der lider af ungdomssenilitet (læg mærke til, at jokeren hele tiden er forvirret med hensyn til sin opvækst og ægteskabsstatus), pyromani og ekstravagant tøjsmag. Vi følger staklen under et psykotisk udbrud, hvor han forestiller sig, at han er jagtet af en krydsning mellem en flagermus og en millionær. Hans værste fjende er en statsadvokat (et symbol på bureaukratiet i den undertrykkende socialforvaltning), som han dog indleder et transseksuelt kærlighedsforhold med, da advokaten bliver vansiret som ham selv. Det ender tragisk, da den vansirede advokat bliver slået ihjel af vrangforestillingen af en flagermus, men i det mindste sendes hovedpersonen på hospitalet, så han kan få den rigtige behandling.

Joh ... Men jeg har også læst noget om, at der bag pseudonymet "Cristopher Nolan" gemmer sig en gut ved navn Rainer Werner De Sica Bergman.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#62 batman291 13 år siden

danschier.dk (46) skrev:
Forlægget er vel ikke noget der har betydning for hvordan filmen skal bedømmes?

Og ja Nolan er en god fortæller. Inception er et mesterværk ud over alle grænser, især pga. af historien. Batman Begins er også godt fortalt. Hvor imod jeg synes Dark Knight på mange måder er noget sjusk i sin fortælling. Filmen er solidt håndværk ingen tvivl om det, men historien har mange mangler. Jokerne er flot spillet, men Jokeren som figur i fortælingen falder jo fuldstændig igennem i forhold til plottet i filmen.

Men nu er det jo Snyder det handler om. Det der gør Watchman fantastisk, er netop hans måde at kunne kontrollere det visuelle udtryk og stadigvæk få fortalt en fantastisk superhelte-historie. Ved ikke om Snyder ville være i stand til at fortælle en historie fra bunden, og så gøre det lige så godt som Nolan. Men det er heller ikke vigtigt for, om jeg synes Watchmen er en fantastisk film.

Inception - et mesterværk? Nu må jeg altså le lidt... Tillad mig at være noget unuanceret, der er da noget af det mest kedelige jeg længe har oplevet længe. Den film vil så meget men intensiteten totalt udeblivende.

Bare en mening, har andre hvis du ikke synes om den.
Gravatar

#63 danschier.dk 13 år siden

batman291 (62) skrev:
Bare en mening, har andre hvis du ikke synes om den.

Jeg synes rigtig godt om din mening. Men du må gerne komme med flere, hvis du lyster...
Gravatar

#64 BN 13 år siden

danschier.dk (46) skrev:
Inception er et mesterværk ud over alle grænser, især pga. af historien.

Dér er jeg så helt enig.
Gravatar

#65 Ericmase 13 år siden

danschier.dk (46) skrev:
Inception er et mesterværk ud over alle grænser, især pga. af historien.

BN (64) skrev:
Dér er jeg så helt enig.

Og det er jeg dalme også!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#66 Batsy 13 år siden

65# Vidste fanboy'en vill poppe op :D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#67 Ericmase 13 år siden

Batsy (66) skrev:
65# Vidste fanboy'en vill poppe op :D

Hehe ;)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#68 Hr. Nielsen 13 år siden

#51 Selv om jeg nok ville pege på TDK som den bedste af de to, hvis jeg blev tvunget, så er det dæleme godt argumenteret.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#69 Åkepool 13 år siden

"Inception" er IKKE et mesterværk, men en udemærket actionfilm.

"Watchmen" er en hel del bedre end "The Dark knight", som er en udemærket actionfilm.

Og nej, det er ikke til diskussion ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#70 BN 13 år siden

Åkepool (69) skrev:
"Inception" er et mesterværk og en flot actionfilm.

"Watchmen" er IKKE bedre end "The Dark knight", men kun en rimeligt god actionfilm.

Og nej, det er ikke til diskussion ;)

Det var dét du i virkeligheden mente, ikk'? Godt at jeg lige så fejlen, hva'?

Altid til tjeneste. ;-)

Skriv ny kommentar: