• Ja
    67%
  • Nej
    33%

Stemmer i alt: 1597

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Det mest reelle ville være at lægge den over den normale skatteopkrævning, og det er der såmænd også et bredt udvalg af politikere, som synes. Så ville licensen være indkomstreguleret og ikke, som nu, ramme studerende og enlige ekstra hårdt. Men så længe regeringen fastholder skattestoppet sker det ikke.

En omlægning af opkrævningen ville forhåbentligt også give folk et mere realistisk forhold til deres forbrug kontra betaling: Vi betaler alligevel til en masse, som de færreste af os bruger, men som vi har mulighed for at benytte, hvis behovet opstår.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#12 filmz-grev_michal 17 år siden

Nu bor jeg kun delvist i Danmark så jeg har afmeldt det ;-)
Gravatar

#13 filmz-wismerhull 17 år siden

Penge lige ud af vinduet
Gravatar

#14 BevarThemsen 17 år siden

jeg betaler gerne for Columbo .. :)

og de skal jo have penge til deres DR-by .. :D
Troen kan flytte bjerge, men den kan sgu ikke hente bajere!
Gravatar

#15 PredatorX 17 år siden

Ikke nikke nej
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#16 filmz-jezuzdk 17 år siden

#7 Helt enig, venter med længsel til at DR kommer til at køre som TV2, men vi må nok ven ca 5 mia. kr. til at det kommer til at ske.

Når ja glemte lige genudsendelse genudsendelse genudsendelse...
I've got these cheeseburgers!!!
Gravatar

#17 frygtl0s 17 år siden

#16 grunden til at de har så mange genudsendelser er at de tror folk ved en fejl glemte at se programmerne de første 4 gange det blev vist...
Gravatar

#18 gi-jones 17 år siden

Jeg synes det er fint at have en kanal, der ikke er reklamebetalt, og som sådan er jeg glad for DR. Kan bare ikke have deres trusselsbreve og lort. Deres reklamer for den nye medielicens, der i øvrigt er en sindsyg opfindelse, er en kæmpe fuckfinger til folket. Det er det samme som at sige: "Nu har vi fat om bollerne på Jer, så betal!".

Jeg har lige tilmeldt mig licens efter det seneste trusselsbrev. Sendte papirlappen tilbage på DR's egen porto-regning sammen med en håndfuld 50-ører og et brev med teksten: "Hermed et hårdt tiltrængt tilskud til Jeres nye koncertsal. Jeg glæder mig til at vi jyder bliver inviteret over for at se den."
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#19 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Lol! Gad godt have været en flue på væggen, da den kuvert blev åbnet :-D

Jeg betaler selv licens og synes, at reklamefrit public service-tv er en fremragende idé. Jeg ville klart foretrække, at man lagde betalingen ind over den normale skat i stedet for, men det kommer nok ikke til at ske indenfor denne regerings levetid.

Medielicensen synes jeg til gengæld er et fuldstændigt vanvittigt påfund. Jeg kender flere, som lever uden tv og nøjes med at se film på en projektor, men som nu skal til at betale, fordi de ikke kan undvære en computer. Det er mine øjne direkte svinsk. Jeg fatter virkeligt ikke, at et flertal er gået med på den idé (det forekommer mig egentligt også, at Brian Mikkelsen for et par år siden udtalte, at der IKKE ville komme licens på computere?),
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#20 gi-jones 17 år siden

Som de selv skriver i deres seneste trussel så skal 95% af alle danskere nu betale licens. Fair nok, men så kan vi sgu lige så godt deles om det allesammen. Jeg er vred over at blive hjemsøgt fordi jeg har en 4mbit forbindelse. Jeg har ALDRIG set DR på nettet.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: