#40 Du kommer vist ikke til at betale en bøde, men der kommer en mand og banker på døren og spørger om du har tv eller lign. Så får du en seddel med tilmeldlingsblanket til licens.
Du kan selvfølgelig også lad vær med at åbne eller sige at han kan komme tilbage når han har en retskendelse til at må se din ejendom efter :D
Betaler ikke licens da jeg er hjemmeboende, og dermed er det jo mine forældre der betaler :) Men bruger en masse af DRs net tilbud, og syntes de har mange gode tilbud.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Ja, jeg betaler licens, men jeg er skam ikke glad for det. Jeg ville være lykkelig for at betale for det, hvis jeg fik varen. Men den mener jeg bestemt ikke de leverer.
Nu har jeg arbejdet for DR - og selv om dette var efter deres opstramning, fik man en taxabon i nakken for et godt ord. Totalt til grin - det var et rent tag-selv-bord....
Jeg betaler licens og er stolt af det! Ingen reklamer og underholdning/nyheder i den absolutte verdensklasse! (selvom "Forbrydelsen" er noget selvhøjtideligt makværk, uden særlig fremdrift og med alle afsnit bygget over samme skabelon...)
Og jeg kan ikke forstår, hvordan højrefløjspolitikkere kan råbe op om privatisering af DR og stadig se hinanden i øjnene, når alle andre tiltag er endt i noget hjerneløst og reklamefyldt tomhed... Kun tv2 har et vidst niveau, som indimellem hæver sig over DR's bundniveau.
Jeg vil helst slet ikke skrive om radio-kanalerne, som man kan sammeligne med en stroppetur i forsvaret - De reklamefinansierede kan spurte igennem en maraton, og DR's radio kan stadig løbe i rundkreds omkring reklamekanalerne samtidig med at DR synger gregoriansk kormusik. :-)
Engang ønskede jeg amerikanske tilstande med mange kanaler, men den tid er ovre... Hvem vil have flere kanaler, hvis det resulterer i komedie serier afbrudt 2 minutter før slutningen af reklamer?
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Som grundregel kan jeg godt se det logiske i licensprincippet...teorien bag det i det mindste.
MEN kæder springer alligevel af. I de sidste 5-10 år har der været 3 programmer jeg har kunnet holde ud på DR: Rabatten, Rene ord for pengene og Troldspejlet. Alt andet har jeg skyet som pesten. TV2's, TV3's og TVDanmarks programflade er heller ikke perfekt, men der får man i det mindste, hvad man den kvalitet man har betalt for.
Og så er der reglen omkring betaling. Man betaler ikke for om man ser det eller ej, men for om man har MULIGHED for at se det. Ud fra den rationalisering, skal man så også betale fartbøder fordi man har kørekort? Der har man jo også mulighed for at køre for stærkt. Eller 10 år i spjældet for mord, fordi man ikke kan lide en person og ejer en køkkenkniv?
Og så er der medielicensen. De reklamer de kører for den med "beboerne der bor på landet". Ville det ikke være nemmere at sætte et skilt op hvor der står: hvis I ikke har hurtigt internet, radio eller tv er I småt begavede, landsbytosser eller også lyver I.
Men her er mit forslag til hvordan DR kan løse deres pengeproblem: DR kan give 100 kr. hvis man stikker naboer, venner og bekendte, som er sortseere. Det ville sikkert være effektivt.
I mine øjne findes der kun en retfærdig løsning: give folk mulighed for at fravælge licenskanalerne, og nøjes med de almindelige betalingskanaler, ved frivilligt få DR til at opstille et apparatet hos folk, som blokerer signalet/signalerne DR sender på.
Jeg kan godt se argumentet med at public service kanalerne udfylder en plads i samfundet som ingen reklamestyret kanal ville kunne gøre. Derfor synes jeg at vi alle skal betale solidarisk enten ved at alle høj som lav, ung som gammel skal betale et fast beløb til public service medierne, eller over skattebiletten så det bliver fordelt som betalingen til samfundets andre ydelser (sygehuse, skoler ect.)
Medielicens er direkte latterlig, en ren ekstraskat på noget der nutildags er så vigtigt, mobiltelefoner og internet. Dybt, dybt latterligt. Jeg kan godt se det relevante i en reklamefri public service kanal, men over 2000 kr om året for det er vildt. Jeg betaler ca 110 om måneden for tv og internet og skal betale næsten dobbelt så meget i licens. Absurd.
Og at de så spilder pengene på et byggeri, de ikke kan budgettere ordentligt, er bare dumt.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#41 tiany 17 år siden
Så får du en seddel med tilmeldlingsblanket til licens.
Du kan selvfølgelig også lad vær med at åbne eller sige at han kan komme tilbage når han har en retskendelse til at må se din ejendom efter :D
#42 Collateral 17 år siden
#43 mr gaijin 17 år siden
#44 Patriarch 17 år siden
Det kommende byggeri i Ørestaden er da... - flot?
#45 filmz-thereaper 17 år siden
#46 dh-ad 17 år siden
Og jeg kan ikke forstår, hvordan højrefløjspolitikkere kan råbe op om privatisering af DR og stadig se hinanden i øjnene, når alle andre tiltag er endt i noget hjerneløst og reklamefyldt tomhed... Kun tv2 har et vidst niveau, som indimellem hæver sig over DR's bundniveau.
Jeg vil helst slet ikke skrive om radio-kanalerne, som man kan sammeligne med en stroppetur i forsvaret - De reklamefinansierede kan spurte igennem en maraton, og DR's radio kan stadig løbe i rundkreds omkring reklamekanalerne samtidig med at DR synger gregoriansk kormusik. :-)
Engang ønskede jeg amerikanske tilstande med mange kanaler, men den tid er ovre... Hvem vil have flere kanaler, hvis det resulterer i komedie serier afbrudt 2 minutter før slutningen af reklamer?
#47 Confused101 17 år siden
MEN kæder springer alligevel af. I de sidste 5-10 år har der været 3 programmer jeg har kunnet holde ud på DR: Rabatten, Rene ord for pengene og Troldspejlet. Alt andet har jeg skyet som pesten. TV2's, TV3's og TVDanmarks programflade er heller ikke perfekt, men der får man i det mindste, hvad man den kvalitet man har betalt for.
Og så er der reglen omkring betaling. Man betaler ikke for om man ser det eller ej, men for om man har MULIGHED for at se det. Ud fra den rationalisering, skal man så også betale fartbøder fordi man har kørekort? Der har man jo også mulighed for at køre for stærkt. Eller 10 år i spjældet for mord, fordi man ikke kan lide en person og ejer en køkkenkniv?
Og så er der medielicensen. De reklamer de kører for den med "beboerne der bor på landet". Ville det ikke være nemmere at sætte et skilt op hvor der står: hvis I ikke har hurtigt internet, radio eller tv er I småt begavede, landsbytosser eller også lyver I.
Men her er mit forslag til hvordan DR kan løse deres pengeproblem:
DR kan give 100 kr. hvis man stikker naboer, venner og bekendte, som er sortseere. Det ville sikkert være effektivt.
I mine øjne findes der kun en retfærdig løsning: give folk mulighed for at fravælge licenskanalerne, og nøjes med de almindelige betalingskanaler, ved frivilligt få DR til at opstille et apparatet hos folk, som blokerer signalet/signalerne DR sender på.
#48 filmz-nicolai20 17 år siden
#49 stefsims 17 år siden
#50 lagoni 17 år siden
Og at de så spilder pengene på et byggeri, de ikke kan budgettere ordentligt, er bare dumt.