• Ja
    67%
  • Nej
    33%

Stemmer i alt: 1597

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 dolphinfriendly 17 år siden

#30 Fint nok der er kommet licens på, hvis man så havde mulighed for eks. at sætter filter på og ikke kunne modtage deres programmer via nettet. Når man ikke har mulighed for at fravælge muligheden og derfor tvunget til at betale, men aldrig ser nogle af programmerne/kanalerne, kan jeg slet ikke se at det er acceptabelt at jeg som forbruger skal betale til dem.

Jeg ser kun dvdfilm på mit tv, bruger aldrig DRs hjemmeside og hører heller ikke radio - ergo kan de ærligt talt rende og hoppe.

Gravatar

#32 filmz-Bruce 17 år siden

Ja, betaler licens for den time Disney sjov der er hveranden uge. Og så til DR's lortedokumentar programmer som "Den manipulerede krig".

Hvis man ikke kan få objektiv, dybdeborende journalistik, gode dokumentarer, gode serier og film for licensen, så lav hele l..... om til kabel TV og betalingsprogrammer.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#33 filmz-eradicator 17 år siden

Man kan godt fornemme at der ikke er nogen i dette forum der har en bekendt der er ansat i den kæmpe institution der hedder DR for som i nok ved hvis man ingen indtægt har i et firma så kan man ikke betale sine medarbejdere.

Kunne godt lide ideen med at trække over skatten men tror dog det bliver lidt svært for hvordan diffinerer man satsen. Så kommer vi igen ud i diskutionen med de højstlønnede der skal betale mere end den studerende selvom de ser det samme antal timer.

Husk nu at man faktisk også betaler licens til Tv2 selvom denne har reklameindtægter. Så lad være med at brokke jer over programmerne på DR for hvis de skulle bruge flere penge på de nyeste film så var der kun os til at betale. Se DR for det de kan, dokumentarer, satire og tv-serier der faktisk har en så høj kvalitet så de kan sælges til udlandet.
Gravatar

#34 myggen 17 år siden

Lige nu: 666 der betaler licens. The Number of The Beast!! AAAARG!
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#35 lagoni 17 år siden

#33 - det er kun TV2s regionalprogrammer, der får en lille smule af licensen, så de får ikke så meget (ved ikke om det var det du referede til).
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#36 chandler75 17 år siden

# 33 TV 2 får ingen del i licenspengene - kun TV 2 regionalprogrammerne modtager en lille del.

Se fx. http://da.wikipedia.org/wiki/TV_2
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#37 cyberzed 17 år siden

Jeg betaler licens...og det rørre mig faktisk så lidt at jeg ikke aner hvor meget jeg betaler. Hvis jeg ser tilbage i tiden så har jeg nu været godt tilfreds med at betale for DR.
Siden jeg hører netradio stort set alle hverdag så kan jeg jo heller ikke tillade mig at lade være :D

Får DR2 forresten noget fra kassen? i såfald så er det indiskutabelt at afskaffe for det var dem der viste BoB på dansk som de første i sin tid :D
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#38 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#33 -
Kunne godt lide ideen med at trække over skatten men tror dog det bliver lidt svært for hvordan diffinerer man satsen. Så kommer vi igen ud i diskutionen med de højstlønnede der skal betale mere end den studerende selvom de ser det samme antal timer.

Det er sådan set irrelevant. Højtlønnede betaler også mere til veje, togdrift, skoler, hospitaler, kirker (hvis de er medlem af Folkekirken) m.m. uanset størrelsen af deres forbrug. Den eneste måde at regulere efter forbrug er ved at indføre ren brugerbetaling på alle områder - og det er der heldigvis hverken folkeligt eller politisk flertal for.

Når licensen nu reelt er blevet obligatorisk, så synes jeg ikke, der er noget alternativ til at opkræve den over skatten. Det er så få, der (lovligt) kan undsige sig afgiften, at der ingen grund er til, at den skal ramme lavtlønnede eller singler hårdere end betalingen til alle andre statsligt støttede kulturforetagender gør.

Argumentet for ikke at lægge licensen ind over skattebetalingen er som regel frygten for politisk indblanding i/ styring af indholdet. Men armslængde-princippet fungerer jo udmærket i andre kulturinstitutioner, så jeg har svært ved at tro, at det ikke skulle kunne gøre det samme her.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#39 erikjust 17 år siden

Jeg ville ikke ha noget i mod og betale en "good" licens, hvis jeg tilgengæld også fik gode programer, uheldivis er dette langt fra tilfældet.

Ind til videre er det kun Troldspejlet der virkelig formår og leve op til den kvalitet, man burde forvente/forlange til de penge vi betaler.

Og det nye "TVhus" jeg har svært ved og forstå hvorfor er den nødvendig, hvad var der galt med den gamle hvis den var ved og flade sammen ville det være forståligt ja men ellers ikke.

Det sjove er de folk der downloader bliver stemplet som forbrydere af værste kaliber, tjaa mester tjek lige hvorfor nogen gør det der kunne jo være en grund til det, en kunne være I VISER IKKE ANDET EN FUCKING GENUDSENDELSER HELE TIDEN!!!

Og når de så endelig ikke gør det er det normal DØDKEDELIGE familie shows de viser, så tro da pokker at folk i størrer og størrer grad downloader.

Der for man tros alt "noget for pengende" i modsætning til dr1 og tv2
Gravatar

#40 filmz-omega2005 17 år siden

Jeg synes egentlig licens er fair nok, dog er min mening at den er lige høj nok. Altså betale næsten 1100kr. halvårligt, er sku lige det der skal til for at SU'en ikke rækker hele månenden :/

Hvad sker der iøvrigt hvis man undlader at betale, kommer der bare en mand og banker på døren og stikekr en et girokort ... eller får man en "bøde" ?

Skriv ny kommentar: