Dejligt at læse denne tråd. Jeg betaler radiolicens fordi jeg er af den overbevisning, at det beløb meget godt dækker deres omkostninger for, at jeg kan se DR's nyheder kl 18.30 et par gange om ugen. Ellers bruger jeg det stort set ikke, og har bestemt ikke lyst til at lade mig ruinere så længe de ikke giver mig en mulighed for at fravælge det. Medielicensen må da også være det mest absurde, der er blevet introduceret fra nogen regerings side i meget lang tid - som studerende føler jeg mig godt og grundigt røvrendt. Forventer de, at jeg så smider min computer ud hvis jeg ikke har råd til at betale licensen? Suk.
Jeg mener osse det er noget lort det medie licens, men jeg kan ikke se hvorfor det skulle ind over skatten, der skal laves noget med at du betaler for hvad du bruger.... det er sku heller ikke rimeligt at bare fordi du tjener mere end andre så skal du betale mere....
#56 Ikke helt. Når man handler i Bilka koster et æble det samme om man er rig eller fattig, samme gælder HiFi udstyr, at være medlem af en antenneforening, at købe mad, benzin osv. osv. Kort sagt kommer det an på om man anser licens som et produkt eller noget kollektivt fællesskab.
Men en helt anden sag: Er jeg den eneste der er forarget. Jeg har siddet de sidste par timer for at danne mig et overblik over trafiksituationen angående sneen. DR som burde sende public service informationer, har i den pågældende periode sendt Peter Pedal og "Det med børn". Imens har TV2 sendt trafikinformationer, med meget korte mellemrum. Burde det ikke være omvendt?
#55 Argumentet er netop at det er vigtigt for samfundet at have en tv kanal der ikke er afhængig af reklamer. Derfor er det ligegyldigt hvor meget du bruger det. Derfor er det netop et problem at DR insiterer på at kæmpe med tv2 på tv2's kerneområder. Så som aftenshowet og den nye letbenede version af tv-avisen osv.
#51 HelmerJ 17 år siden
#52 dyg 17 år siden
#53 stefsims 17 år siden
#54 ks 17 år siden
#55 filmz-Rabit 17 år siden
#56 gi-jones 17 år siden
#57 Confused101 17 år siden
Men en helt anden sag: Er jeg den eneste der er forarget. Jeg har siddet de sidste par timer for at danne mig et overblik over trafiksituationen angående sneen. DR som burde sende public service informationer, har i den pågældende periode sendt Peter Pedal og "Det med børn". Imens har TV2 sendt trafikinformationer, med meget korte mellemrum. Burde det ikke være omvendt?
#58 gi-jones 17 år siden
#59 filmz-Le Samouraï 17 år siden
#60 filmz-nicolai20 17 år siden
Derfor er det netop et problem at DR insiterer på at kæmpe med tv2 på tv2's kerneområder. Så som aftenshowet og den nye letbenede version af tv-avisen osv.